Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 14 Mei 2024, 12:22

Alle tijden zijn UTC




Reactie plaatsen
Gebruikersnaam:
Titel:
Berichtinhoud:
Je bericht hier ingeven, het mag niet meer dan 100000 tekens bevatten. 

Opties:
BBCode is UIT
Ontleed niet automatisch de URLs
   

Onderwerpoverzicht - waarom zo negatief
Auteur Bericht
  Titel:  Re: waarom zo negatief  Met citaat reageren
Hallo Joris,

Heb ik jouw wel eens (met een geel scherm) over Eijsden (oei oei) zien vliegen,

of een paar weken geleden boven Het Albertkanaal bij Ternaaien ?

Greetzzz,
Chris
Bericht Geplaatst: 01 Dec 2011, 22:32
  Titel:  Re: waarom zo negatief  Met citaat reageren
Leuk om te horen Joris. Welkom op de de Nederlandse paramotorforum.. :D
Bericht Geplaatst: 24 Nov 2011, 18:02
  Titel:  Re: waarom zo negatief  Met citaat reageren
Juist, wie goed doet goed ontmoet. Ik vind het trouwens heel gezellig op jullie forum, mooie videos....

Ik ga me als belg binnenkort ook lid maken van het forum.

Ik woon in de buurt van maastricht, vlak over de grens.

Wees optimist, we zijn gezond en hebben de mooiste hobby van heel de wereld ( voor mij toch )

Groetjes,

Joris vanvinckenroye
Bericht Geplaatst: 24 Nov 2011, 08:40
  Titel:  Re: waarom zo negatief  Met citaat reageren
Afbeelding

kijk omhoog en......

grrrr
louis
Bericht Geplaatst: 20 Mrt 2011, 22:35
  Titel:  Re: waarom zo negatief  Met citaat reageren
Ik ben voorstander van weer een nachtwakersstaat. ;)
Bericht Geplaatst: 13 Mrt 2011, 21:03
  Titel:  Re: waarom zo negatief  Met citaat reageren
Mee eens.

Echter, soms zou ik willen dat Nederland een bananenrepubliek was. Waar de 10 bekende leefregels worden nageleefd. En beleidsbepalers op hun daden daadwerkelijk worden afgerekend.
Bericht Geplaatst: 12 Mrt 2011, 09:10
  Titel:  Re: waarom zo negatief  Met citaat reageren
Beste Gast,

Het is inderdaad zo, dat we onze sport meer zouden moeten "verkopen".
We worden regelmatig gevraagd bij evenementen. Snorvliegen ziet er erg leuk uit en wordt door verreweg de meeste mensen als zeer positief ervaren.
We zijn zelfs aanwezig bij de jaarlijkse herdenking van operatie Market Garden (slag om de brug bij Arnhem) op de Ginkelse Heide. Met veel respect vliegen we dan met de vlaggen van de landen, die meegedaan hebben tijdens deze luchtlandingen in september 1944.
Mensen vinden het prachtig om vlieggekken met een motortje op hun rug en een scherm boven zich het luchtruim in te zien gaan. Vanwege de lage snelheid en de lage geluidsemissie komt snorvliegen bijna lieflijk over.

De KNVvL heeft een prachtige brochure gemaakt, waarin alle luchtsporten breed uitgemeten worden.
Hiermee worden de luchtsporten, waaronder snorvliegen breder bekend gemaakt. En het werkt.
Onlangs is er een mooie video door RTV Gelderland opgenomen, waarin presentator Harm Edens samen met Jacques Bechthold (instructeur/examinator/importeur en één van 's lands eerste snorvliegers) laat zien wat snorvliegen echt inhoudt. Niet meer, niet minder. Vermoedelijk staat Harm nu als cursist op de wachtlijst bij Jacques.

De negatieve teneur waar je het over hebt komt voort uit het feit, dat in de ontwikkeling van onze sport na drie stappen voorwaarts gegaan te zijn soms twee of zelfs vier stappen teruggeworpen worden. En waarom? Het is gissen.
Een enkele klager komt in de publiciteit en wordt gehoord.

Een gemeenteraadslid lukt het om met pure onwaarheden een motie door de gemeenteraad te krijgen. De ophef zorgt ervoor, dat er meer dan 150 zienswijzen ingediend worden tegen de aanvraag van een vlieglocatie.
Een gedeputeerde van de provincie Gelderland spreekt openlijk zijn verbazing uit, dat er zo veel zienswijzen ingediend zijn tegen een locatie waar de afgelopen 1 tot 2 jaar niet of nauwelijks gevlogen is. Hij weet beter. Maar helaas is het kwaad al geschied.

Wat is het probleem. Wil jij de "Luchthaven Schiphol" in je achtertuin?
Wil jij de "Luchthaven Moorman" in je achtertuin. In de naam zit alleen het verschil tussen "Schiphol" en "Moorman". De perceptie is, dat het om dezelfde soort luchthaven gaat.
Inmiddels zijn er al rechtszaken geweest en komen er nog.

We zijn nog steeds intensief in overleg met de overheid (de provincies, V&W (heet nu I&M) en IVW).
Dit kost veel tijd en nog meer energie. Er is bij de provincies verdeeldheid. De provincies hebben het beleid over de luchtvaart in handen gekregen. Er zijn provincies, die echt samen met ons tot goede oplossingen willen komen. Er zijn echter ook provincies, die weigeren mee te werken aan een luchthavenregeling.

Ik zal je om meerdere redenen de inhoudelijke details van de diverse overlegrondes besparen.
Wat ik je wel mee wil geven is, dat een jaar gelden (eind maart 2010) een motie in de Tweede Kamer aangenomen is, waarin gevraagd wordt om een fatsoenlijke, werkbare regeling. Voor drie van de vier in de motie genoemde luchtsporten is er invulling gegeven aan de motie. Met fatsoenlijk overleg proberen we tot een goede oplossing te komen. Lukt dat niet, dan rest ons slechts één optie. Terug naar de politiek.

We hebben inmiddels vergaande voorstellen ingediend, waar we als paramotorwereld mee uit de voeten kunnen.
Daar is inhoudelijk niet of nauwelijks op gereageerd.
Voor vliegscholen, die geen vaste locatie als Middenmeer of Drachten hebben wordt het vrijwel onmogelijk gemaakt om cursisten goed en veilig op te leiden. Samen met een maatje vliegen wordt uiterst lastig. Op een TUG veld mag je 12 dagen per jaar 2 starts en 2 landingen per dag maken. Hiermee kun je nauwelijks aan de minimale eisen voldoen om je brevet geldig te houden, laat staan samen met een maatje vliegen.

Ik ben een kleine twee jaar bezig geweest om op de luchthaven Hilversum te mogen vliegen. Zelf een grote restrictie ingebouwd: alleen vliegen als de zweefvliegers geen gebruik maken van het veld. IVW heeft aangegeven, dat we van de groene velden gebruik mogen maken!
Hilversum is, zover ik weet, 54 hectare groot, dus er is 27 hectare voor zweefvliegen. Van die 27 hectare vraag ik een stukje van 70 x 25 meter.
Het bestuur heeft mijn verzoek deze week in stemming gebracht. Eén van de bestuursleden was dusdanig mordicus tegen, dat mijn verzoek het niet gehaald heeft.

Het negatieve sentimentl, waar jij "Gast" over praat heeft dus een achtergrond.
Als we ondanks alles toch blijven vliegen, dan moet het snorvliegen echt een geweldige sport zijn. En dat is het ook, het is verslavend. Op het veld zie je niets meer terug van de negatieve sentimenten. Alleen maar genietende gezichten.

Groetjes,

Frank
Bericht Geplaatst: 12 Mrt 2011, 06:50
  Titel:  Re: waarom zo negatief  Met citaat reageren
ok jaq.
ik snap jou ;)
Bericht Geplaatst: 11 Mrt 2011, 22:51
  Titel:  Re: waarom zo negatief  Met citaat reageren
Remcoair,
Onze gast is zeker geen klager,dat doorzie je helaas niet.
Gast,
Oké voor nabij omwonende kun je foto 's maken (wordt ook veel gedaan door ons) maar na een km
moet je daar toch wel eens mee mogen stoppen,dan zit je al op de wettelijke voorgeschreven 150m.
Neem van mij aan met klagers is het slecht kersen plukken.
Laten we met ze allen Soesterberg weer veroveren,dan hebben we een prachtig veld.

Gr, jacques
Bericht Geplaatst: 11 Mrt 2011, 22:25
  Titel:  Re: waarom zo negatief  Met citaat reageren
@gast




GA EEN LEVEN ZOEKEN DAN ONS LASTIG TE VALLE JA!! :twisted:





VOLGENS MIJ HOOR JE OOK BIJ DE KLAGERS :evil:
Bericht Geplaatst: 11 Mrt 2011, 20:34

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.