Oorzaak kunnen vele zijn, Vaak is het een optelsom van kleine fouten die lijden tot deze ongevallen. Vermoedelijke oorzaken zouden kunnen zijn; onervaren piloot,motor te zwaar voor te lichte piloot,verkeerd scherm! Scherm heeft geen trimmers(dus wellicht is het geen paramotorscherm), piloot heeft na de start verzuimd te kijken of scherm en vliegrichting piloot/motor wel in één lijn zijn. Knoop aan één zijde die niet opgemerkt is, teveel aangeremd blijven vliegen na de start,en Vervolgens glider de hoek omgedwongen hebben. Gevolg is Glider gaan negatief over één zijde,dat staat zeker vast!!. Tip;Blijf geregeld kijken naar de richting van je glider in de startfase,controleer of je op één lijn bent met glider en motor,........zoniet laat het gas rustig even los....glider en piloot komen nu op één lijn...waarna je weer gerust krachtig gas kunt opbouwen mits je goed in je harnas zit,controleer op knopen en andere mogelijke problemen. Vlieg veilig en onthoud;…Hoogmoet komt voor de val!
Groet, jacques
Oorzaak kunnen vele zijn, Vaak is het een optelsom van kleine fouten die lijden tot deze ongevallen. Vermoedelijke oorzaken zouden kunnen zijn; onervaren piloot,motor te zwaar voor te lichte piloot,verkeerd scherm! Scherm heeft geen trimmers(dus wellicht is het geen paramotorscherm), piloot heeft na de start verzuimd te kijken of scherm en vliegrichting piloot/motor wel in één lijn zijn. Knoop aan één zijde die niet opgemerkt is, teveel aangeremd blijven vliegen na de start,en Vervolgens glider de hoek omgedwongen hebben. Gevolg is Glider gaan negatief over één zijde,dat staat zeker vast!!. Tip;Blijf geregeld kijken naar de richting van je glider in de startfase,controleer of je op één lijn bent met glider en motor,........zoniet laat het gas rustig even los....glider en piloot komen nu op één lijn...waarna je weer gerust krachtig gas kunt opbouwen mits je goed in je harnas zit,controleer op knopen en andere mogelijke problemen. Vlieg veilig en onthoud;…Hoogmoet komt voor de val!
Groet, jacques
|