Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 09:09

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Garmin 296
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 13:37 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 23:25
Berichten: 375
Woonplaats: Twello
Als luchtvaartenthousiast en GPS freak kon ik het natuurlijk niet nalaten om ook eens mijn GPS (Garmin 296) met geinstalleerde City Select kaartsoftware eens grondig voor jullie te beschrijven, zowel op de grond als in de lucht . En je kunt het ( denk ik ) al raden ... deze 296 is een ronduit schitterend toestel !! Intussen heb ik mijn toestel al meer dan 4 jaar, en voorzien van de nodige updates, en natuurlijk, intensief gebruikt, zowel op de motor, auto, als in de lucht.

In de lucht bewijst het toestel zijn echte kwaliteiten . Quasi overal in het vliegtuig (Piper PA 28 de Cessna Citation en de Beech King Air) hadden we zonder problemen GPS ontvangst , dus de externe antenne is zeker niet altijd nodig . We hadden gisteren onze vlucht reeds voorbereid op de GPS , zodat we na take-off onmiddelijk de juiste koers aangewezen kregen . Navigeren is echt kinderspel , de GPS wijst je feilloos de weg , en schakelt automatisch over naar het volgende waypoint van zodra je kort bij je huidige waypoint aankomt , zelfs met indicatie van de juiste koers die je moet sturen, zo wist Max (beter bekend onder ParaMax) in EHDR, nauwkeurig onze ETA, waardoor onze koffie heerlijk stond te dampen bij aankomst op Drachten.
Nogmaals dank, voor jullie geweldige service !!
Na de 2e kop, en de plas-pauze op naar Duitsland.

Op de wat langere vluchten (EHLY-EHDR-EDWF-EDLY) is vooral het belang van de Jeppesen database weer eens duidelijk geworden . Want het kleinste beetje drift en de kleinde koersafwijking kan soms voor nare ongewenste gevolgen zorgen. Het rapporteren van posities aan “DutchMil info” ging vlot , zeker omdat we altijd een exacte ETE of ETA konden geven naar het volgende baken of vliegveld.
In Duitsland aangekomen konden Eric en ik genieten van een heerlijke dagschotel (zure haring, frietjes, en een ijskoude cola mmmm)

In de auto, of motor, werkt de GPSmap 296 (mits optioneel automotive pakket ) zoals ieder ander automotive GPS toestel . Invoeren van adressen en waypoints gebeurt heel eenvoudig , de routeberekening gebeurt zeer snel en de nauwkeurigheid is uitstekend . Ook de 3 D weergave is hier een mooie optie .

Met de geladen Bluechart zeekaarten ontpopt de GPSmap 296C zich natuurlijk tot een volwaardige GPS ontvanger voor gebruik op de boot . De bluechart zeekaartinformatie voorziet je van alle nuttige gegevens zoals diepgang , boeien , vaargeulen, ankerplaatsen , ...nou heb ik alleen een klein bootje... en vaar alleen maar over wat slootjes, maar toch..

Kortom, de GPSmap 296 is een zeer compleet all-round toestel, die ook nog eens goed te bedienen is met handschoenen. Ik denk dat de foto’s hieronder boekdelen spreken ...

Oh ja.. Jacques is gisteren ook een van de trotse eigenaren geworden van deze alles kunner!! PROFICIAT

Happy Landings,
Alfred
Afbeelding
Met Jacques en Verena naar de waddeneilanden

Afbeelding
Met Eric en Ronald, dagschotel eten in Duitsland

Afbeelding
Top of the line van GARMIN de 296

_________________
Happy landings,

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Garmin 296
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2011, 15:35 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 23:25
Berichten: 375
Woonplaats: Twello
Weet iemand er nog een te koop ?

_________________
Happy landings,

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Garmin 296
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011, 05:52 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:19
Berichten: 73
DEZE PIM, ik heb hem zelf ook. :) :D 8-) :lol: ;)


_________________
Eric Wierenga

Dealer van:
Flyproducts paramotors
Fresh Breeze paramotors
Ozone Paramotor gliders
Flanders paramotortrikes
Micro Avionics headsets

http://www.poweredparagliding.nl
http://www.FlandersParamotorTrikes.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Garmin 296
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011, 14:01 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:39
Berichten: 24
Bij mij viel de 500 af omdat je hem niet met handschoenen aan kunt bedienen. Iemand hier inmiddels ervaring mee ?

groet

roel


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Garmin 296
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011, 15:17 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 23:25
Berichten: 375
Woonplaats: Twello
Ja Roel, jij ziet het goed !

Met handschoenen niet te bedienen, en zodra je met je vingers op het scherm komt, zie je dus niet meer wat je aan het doen bent, dat is precies de reden, waarom ik gewoon knoppen wil.

Daarbij heeft het scherm zg. layers, die de zichtbaarheid niet ten goede komt.

Ieder zo zijn eigen voorkeur.

_________________
Happy landings,

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Garmin 296
BerichtGeplaatst: 17 Jun 2011, 18:06 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:19
Berichten: 73
Hoi mannen,

Ik heb de area 500 nu een paar maanden op mijn Xcitor en vind hem super.

Hij is gewoon met hanschoenen te bedienen en het beeldscherm is lekker groot en duidelijk.
De touchscreen werkt erg goed en de bediening/menu spreekt voor zich wanneer alles goed is ingesteld.

Ik had hiervoor een Garmin 96 C en daar was ik al heel tevreden over maar wanneer je de 500 gewent bent wil je niet anders meer.

Ondanks dat ik hem daar niet voor heb gekocht gebruik ik hem ook veel in de auto, de autobeugel en navigatie software zit er standaard bij :) .

Er kan ook een Sd (micro) kaart in en daar heb ik de natura 2000 gebieden op staan.
Ik heb op de Sd card ook nog een paar honderd liedjes staan, ik gebruik hem ook op mijn motorfiets.
Een Yamaha XT 1200 Super Tenere, die gebruik ik voor het laagvliegen ;)

Afbeelding

_________________
Eric Wierenga

Dealer van:
Flyproducts paramotors
Fresh Breeze paramotors
Ozone Paramotor gliders
Flanders paramotortrikes
Micro Avionics headsets

http://www.poweredparagliding.nl
http://www.FlandersParamotorTrikes.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.