Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 22:44

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: TIP! Gratis navigatie kaarten voor je Garmin GPS
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2011, 07:40 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Leuk zo'n Garmin GPS, maar standaard wordt hij geleverd met een beroerde navigatie kaart, koop ik een GPS Fiets computer, staan alleen de snelwegen en de grootste plaatsen op de kaart. :?: , Dus als je iemand op de snelweg ziet fietsen heeft hij vast een Garmin GPS. ;)
Wil je een routeerbare kaart van Garmin, ben je samen zo'n 250,- euro verder.

Dus op zoek naar een alternatief, voor mijn werk gebruik ik veel Openstreetmaps, en kwam hier dit tegen; http://garmin.openstreetmap.nl/ (deze site kun je het best openen, met firefox)

Hier kun je je eigen kaarten samen stellen, en in je Garmin laden. Volledig open source, dus gratis, en legaal!
Er staan 2 NL handleidingen op de site, bij mij was het met 10 minuten gefikst.

Dit is niet alleen handig voor je Nederlandse vliegkaart maar wat dacht je ervan als je op vliegvakantie gaat, dan stop je de kaart van b.v. Oostenrijk er even in. (ook gratis)
De kaart is volledig op straat niveau, routeerbaar, dus je kunt je GPS dan ook gebruiken in de auto, voor de rit er naartoe.
Daarnaast worden deze kaarten continu bijgewerkt, dus je bent altijd up to date. Terwijl de officieele kaarten van Garmin vaak maar tijdelijk geldig zijn, om hem op je GPS te zetten, verloopt dit dan moet je een nieuwe kopen, een oude kaart herinstalleren is er dan ook niet meer bij.

Leg de CTR kaart van Rene, er even overheen, en je hebt een zeer gedetailleerde vliegkaart op adres/straat niveau. :D

Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.