Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 09:50

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Wat is de beste keuze voor een helm?
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009, 05:47 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:19
Berichten: 73
Wij hebben op onze helmen (fresh Breeze en Icaro) de nieuwe headsets van Loescher, deze worden speciaal voor paramotor gebouwd en zijn gewoon goed.

Het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat er standaard geen goede headsets op de markt zijn.

Ik zou zeggen kom een keer proefvliegen :D

_________________
Eric Wierenga

Dealer van:
Flyproducts paramotors
Fresh Breeze paramotors
Ozone Paramotor gliders
Flanders paramotortrikes
Micro Avionics headsets

http://www.poweredparagliding.nl
http://www.FlandersParamotorTrikes.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Wat is de beste keuze voor een helm?
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009, 08:29 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Ik heb ook een standaard helm met koptelefoon eens via Jacques bemachtigd en deze voldoet ook nog steeds na vele jaren.

Ik wil weleens het verschil horen om een oordeel te kunnen vellen.

Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Wat is de beste keuze voor een helm?
BerichtGeplaatst: 30 Jul 2009, 16:30 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:28
Berichten: 72
Het kan best zijn dat er nu wel goede headsets zijn. Maar toen wij ze aanschaften in ieder geval nog niet. Ik heb nu een helm die goed voldoet en dus heb ik me na die tijd er niet meer in verdiept. Dit was 3 jaar geleden. Maar ik heb het spul straks wel bij me in Drachten en dan kan er vergeleken worden. Het lukte me niet om die foto's te plaatsen en te mailen dus dat laat ik eerst zo.

Groet,
Bauke


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Wat is de beste keuze voor een helm?
BerichtGeplaatst: 22 Apr 2010, 22:02 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:13
Berichten: 58
Woonplaats: Bennebroek
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met slimme aanpassingen aan de headset.
Ik heb ook zo'n standaard helm met Peltorset.
De geluidskwaliteit is konduit klote. Vaak kan ik gewoon niet verstaan wat er wordt gezegd en ben ik pas te verstaan als ik m'n gas loslaat.
In de praktijk gebruik ik m'n porto dus eigenlijk bijna niet meer omdat het zo bloedirritant is... :x

Ik heb een paramotorpiloot horen praten over een keelmicrofoon en dat was verbazend goed. Kraak helder.
Dumpzaken afstruinen in de hoop een setje te vinden die ik nog moet gaan aanpassen met een soldeerbout gaat hem niet worden.
Ik heb daar het geduld niet voor en bovendien weet ik niets van elektronica.

Ik hoor het graag!

Patrick Nanninga


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Wat is de beste keuze voor een helm?
BerichtGeplaatst: 23 Apr 2010, 14:03 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:35
Berichten: 12
Woonplaats: epe
Patrick,

Het volgende is belangrijk bij de verstaanbaarheid van een gesprek over de porto:
De spreker dient de microfoon dicht bij de mond te plaatsen (geld ook voor spreken rechtstreeks door een porto). Kijk maar eens om je heen op een meeting en je ziet vaak piloten waarbij de microfoon van de headset een heel eind van de mond verwijderd zit. Als het signaal op zich dan al wat zwakker op je porto over komt is het op deze manier vaak heel moeilijk te verstaan voor de ontvanger. Zo dicht mogelijk bij de mond geeft een krachtig signaal via de porto. Daarnaast dienen de oorkappen goed over de oren aan te sluiten. MIjn vorige helm was mij eigenlijk net iets te groot waardoor de oorkappen niet voldoende tegen de oren aandrukte met als gevolg onvoldoende demping van het motorgeluid. Inmiddels een goed passende standaard Icaro helm aangeschaft en deze voldoet uitstekend.
Ooit heb ik zelf een headset gemaakt m.b.v. een Peltor gehoorbeschermingskap welke je gewoon bij de ijzerhandel kunt kopen. Hier de link voor een beschrijving : http://blog.paraglidingteam.nl/#post45. Eenvoudige materialen met een zeer goed resultaat mede doordat deze oorkap een goede druk en dus aansluiting geeft om je oren. De Icaro Fly ul helm is overigens met hetzelfde bevestigingsprincipe van de oorkappen uitgevoerd wat ook hier resulteert in een zeer goede demping van het motorgeluid. Dit i.p.v. het bekende kliksysteem. Het nadeel is dat je niet even 1 oorkap van je oor kunt halen. Het is maar wat je wilt. Hopelijk heb je iets aan deze info.

Groeten Hans


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.