Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 09:21

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Testing ContourGPS & DashWare
BerichtGeplaatst: 28 Nov 2010, 13:59 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Beste Mensen,

Nu er in de wintermaanden iets minder gevlogen wordt kunnen we mooi even de tijd aan onze andere hobby besteden; VIDEO/MONTAGE/analyse , tenminste voor vele onder ons. ;)
Omdat Frank de GOpro onderhanden genomen heeft heb ik gedacht om de aan te schaffen en zo ontstaat er vanzelf een mooi vergelijk de komende maanden.
Mijn voorkeur ging eigenlijk ook naar de GOpro, maar dat was hoofdzakelijk na het lezen van de verschillende onderwerpen hierover op dit forum. Nu de Contour er een GPS aan heeft toegevoegd vond ik deze eigenlijk wel interessant.
Ik ga nu nog geen oordeel vellen over beeld en geluid want ik heb hem eigenlijk nog maar in één stand getest (HD 720p 60fps). Dus daar zal ik jullie nu nog niet mee lastig vallen.
Wat me opviel is dat, de toevoeging van GPS een erg leuke optie is, maar er wordt in de software van Countour niets mee gedaan, je kunt alleen je parcours volgen met GoogleMaps als ondergrond. Nou dit kunnen we natuurlijk al met onze losse GPS, die de meesten van ons toch al mee naar boven nemen. Ik had verwacht dat ik met deze GPS gegeven een video bewerking zou kunnen uitvoeren, zodat ik het parcours, snelheid, verticale snelheid, kompass, etc. mooi over mijn video zou kunnen leggen, maar niets van dat alles.
Dus opzoek naar 2e party Software daar kwam erachter dat er voor ons vliegers vrijwel nog niets bestaat. Ik heb iets gevonden dat heet, maar deze was bedoelt voor de rally en motor sport. Dus meteen contact opgenomen met de programmeurs deze waren direct zeer enthousiast en ik krijg de volle medewerking. De belofte is dat de volgende release ook voor ons geschikt wordt gemaakt.
Wat kunnen we er dan mee;
Nou de filmpjes die we in de toekomst maken krijgen een extra demensie, en dan heb ik het niet over 3D. We kunnen alle gegeven die we normaal op onze GPS zien als we vliegen, ook synchroon in de film monteren. B.v. Coordinaten, snelheid, verticale-snelheid, parcours, kompas, etc.
Ik zou zeggen maak even een wensen lijstje welke variabelen jullie graag wensen te zien, welke uit de GPS NMEA string te berekenen zijn?
Het toerental, temperatuur,tankinhoud dus niet, maar hiervoor kunnen we in de toekomst misschien iets maken zodat we dat er ook bij op hebben staan. Maar laten we eerst bij GPS beginnen.
Leuke optie zul je denken maar wat heb ik er eigenlijk aan; Nou ik hoor vaak van die sterke verhalen als we weer beneden staan, “Heb nog even een belletje gepakt die mij 200m hoger bracht, en dat met mijn motor uit”! , JaJa (Jaja op zen Twents=NEE) was mijn antwoord tot nu toe. Maar nu kunnen we het bewijzen !
Niet allen voor ons is het een mooie optie, maar denk aan de skydivers, paragliders, en andere acrobaten die hun snelheid en ondergane G-krachten willen bewijzen.
Omdat de Software nog niet helemaal aansluit, kan ik nog niet alles laten zien maar hier alvast een voorbeeld, hoe onze filmpjes er straks uit kunnen zien. Let op, je hoeft dus geen ContourGPS te hebben, dit kan ook met je eigen GPS i.c.m normale camera, het synchroniseren van de files (video en CSV) gaat zeer eenvoudig met DashWare.
Gisteren heerlijk gevlogen in de buurt van Tilligte bij ParaTwente;



Zo nu eerst weer aandacht naar vrouw en kinderen, dit kost wel tijd! :)

Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Testing ContourGPS & DashWare
BerichtGeplaatst: 28 Nov 2010, 16:37 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 12 Okt 2009, 20:29
Berichten: 64
Toppy Roger ziet er goed uit,
leuk die info onder in beeld

Gr Meeuw


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Testing ContourGPS & DashWare
BerichtGeplaatst: 29 Nov 2010, 18:32 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Roger schreef:





Ik ben onder de indruk. Geweldig om zo te filmen. Ik verwacht dat Frank ook geïnspireerd raakt als hij dit ziet. ;)

Zo samen worden we opgestoten in de vaart der volkeren. ;)

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Testing ContourGPS & DashWare
BerichtGeplaatst: 12 Aug 2011, 11:06 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Het is bijna een jaar geleden dat ik deze post deed,
Het laatste jaar is er veel gebeurd rond DashWare, en ze hebben de vliegsport zeker ontdekt en serieus genomen.
zie; de volgende filmpjes met info in beeld.




Ik vind dit prachtig!

Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.