Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 19:37

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Sturen met je voeten!
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2011, 17:55 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Beste vlieger,
Zoals in de vorige post al aangegeven (Chase Cam) . In dit filmpje laat ik mijn voetsturing zien, ik stuur alleen met de voet dus niet met het gehele been (zoals bij verlengde tokkels), omdat je met de voet niet zo’n grote slag kunt maken werk ik met een katrol waardoor de slag wordt verdubbelt naar max 40cm. De slag mag ook niet te groot worden want dan bestaat er een kans dat de kabels in de prop kunnen komen, dus zorg ervoor dat dat op geen enkel manier mogelijk is, zoals Yvin ook al terecht aangaf! Ik maak gebruik van (fiets) remkabels, dus er is een gesloten geleiding vanaf de knie (kniebrace) tot aan de tokkels, en door gebruik van de enigszins stugge staalkabels kun je de tokkel makkelijk inhaken op het systeem. Het is zo gemaakt dat het niet alleen voor de trike maar net zo goed voor ruggedragen motoren geschikt is.
Waarom;
Nou het filmen met de helm gaat redelijk maar je bent vaak niet bewust aan het filmen, waardoor het hoofd te veel meeschud met je motor, maar mijn hoofdzaak ligt hem in het gebruik van een normale camera in je hand. Het beeld wordt rustiger en je kunt het doel beter volgen met je handen, en je hebt optische zoom en display mogelijkheden.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog andere voordelen te bedenken, maar die hebben eigenlijk niets met het filmen te maken
Je kunt er niet mee starten en landen, maar het vliegt heel relaxt. Mocht je nu ook plannen hebben om zoiets te maken stuur dan even een berichtje, want veiligheid staat voorop en daar moet men vooral met eigen ontwerpjes rekening mee houden. Ik kan misschien nog tip geven n.a.v. ervaringen die ik zelf opgedaan heb.



Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Sturen met je voeten!
BerichtGeplaatst: 11 Jul 2011, 18:57 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Het ziet er inderdaad spectaculair uit. Met je voeten sturen vergroot inderdaad het comfort. Uiteraard niet overdag in extreem thermisch weer kan ik mij voorstellen.

Met ,, luchtballonnenweer ,, wellicht een nieuwe trend. ;)

Weer een mooie film overigens maar dit geheel terzijde. :)

( verstuurd met I-Pad vanuit bed)

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Sturen met je voeten!
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2011, 15:48 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:14
Berichten: 85
Nou nou Yvin,

Jij kruipt al vroeg onder de wol!

Groeten,

Evert-Jan


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Sturen met je voeten!
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2011, 15:54 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Ik slaap pas als de accu van mijn I-Pad leeg is. ;)

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Sturen met je voeten!
BerichtGeplaatst: 12 Jul 2011, 20:02 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
zitten die "tokkels"aan je been gezekerd? je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd als ze losraken en door de prop aangezogen worden.
nou ""bin ik natuurlijk vake te bange" , ;)

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Sturen met je voeten!
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2011, 05:38 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Hoi Gertjan,
Het systeem is zo gemaakt dat ik inderdaad het systeem moet inhaken op de tokkel, maar door te kiezen voor een beperkte slag (in mijn geval 40 cm) kan de tokkel de kooi niet raken, ook niet als hij los zou schieten. (nadeel hiervan is dat ik geen scherpe bochten kan maken, met voetsturing).
Ik vindt eigenlijk dat de tokkel de kooi nooit zou mogen kunnen raken! Ook niet als je met je handen stuurt. Vaak zie je dat ze de tokkels verlengen door de tokkel lager aan te knopen waardoor je met je handen op oog hoogte zit op het moment dat b.v. 10% remt. Dit verbetert het comfort, maar de kabel wordt daardoor langer en de kans bestaat dat hij de kooi kan raken op het moment dat de tokkel uit je handen schiet.
Dit kun je eenvoudig oplossen door ook het katrolletje naar beneden te brengen, of één extra te plaatsen, hierdoor word de kabel lengte weer beperkt!
Denk niet dat dit qua scherm en ophanging standaard op elkaar afgestemd is, daar mankeert vaak nog wel wat aan.
Bij volledig doorflaren, en hij schiet los, dan kan hij de kooi misschien wel raken maar dan is de druk vaak groot en je bent waarschijnlijk aan het landen.

“Je kunt niet bang genoeg zijn in deze sport” Daarom delen we deze kennis, zodat het zich kan vermenigvuldigen. :D

Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.