Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 12:53

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Beweegbare kop voor je helmcamera
BerichtGeplaatst: 17 Jan 2012, 07:52 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Zoals de meesten van jullie, hebben wij zaterdag ook heerlijk gevlogen.
Daarnaast nog wat geëxperimenteerd met mijn home-made camera kop met jib, zodat je verschillende camera posities kunt aannemen, en ook achter je kunt filmen.

De muziek zal niet iedereen aanspreken, maar dit paste er nu even goed bij.



Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Beweegbare kop voor je helmcamera
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2012, 15:09 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Hoi Pim,
Wat heb jij een mooie avatar, strakke foto !
Het filmen gecombineerd met het vliegen is inderdaad een erg leuke hobby.
Ik heb geen extra schermpjes, om de beelden te bekijken, want de helmcamera’s hebben een dermate grote beeldhoek (130graden bij 1080p /170 graden 720p) dat je meestal wel goed zit als je de camera globaal naar het te filmen object wijst.
Echter de Contour (op mijn helm) heeft een kleinere beeldhoek van 90/130 graden, dus daar wordt het moeilijker. Ik kan de beelden daarvan op mijn Iphone zien, maar weer niet tijdens het opnemen. Daarom heb ik een simpel viziertje op mijn helm, als ik daar doorheen kijk heb ik het object altijd in het midden, dit is erg handig en simpel zelf te maken.( )
Een kleinere beeldhoek geeft weer een minder vervormt (minder rond) beeld.

Wat is de volgende stap; nou ik wil de "side sick" bediening nog draadloos maken, zodat ik deze beweegbare kop ook boven in het scherm kan hangen of als Chase-cam kan gebruiken.

Het filmen kan inderdaad wel afleiden van het vliegen,zeker in mijn geval als je ook gebruik maakt van een JIB of stok. Maar over het algemeen kun je met een camera op je helm heel mooie beelden genereren ( zie Filmpjes van), deze zet je voor de start aan, en je hebt er eigenlijk haast geen omkijken meer naar. Dus in dat geval leid het niet af, niet anders dan af en toe je hoofd stil en gericht op je Collega houden. (En uit de buurt van hoogspanning blijven ;) )

Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Beweegbare kop voor je helmcamera
BerichtGeplaatst: 23 Jan 2012, 17:05 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Roger,

Wat een waanzinnig mooie video.
Ik was er zo van het genieten, dat ik bijna vergat, dat het om de inhoud gaat: een wederom waanzinnig mooie "tool" om nog mooiere films te maken.
Mijn complimenten!!!

In iMovie zit een mogelijkheid om muziek en beelden te "synchroniseren". Na het zien van jouw film wordt dit dus de volgende stap.
Fantastisch dat we elkaar op deze manier motiveren en stimuleren. Ik kan daar echt intens van genieten.

Terug naar mijn eigen filmwerk. Soms vergeet ik (net als met mijn mond) mijn hoofd stil te houden. Dat doe ik nu (alleen nog mijn hoofd) veel bewuster. Ik gebruik met tank spiegeltje ook om te controleren of ik daadwerkelijk mijn camera uit of aangezet heb (rood flikkerend ledje).
Wat verder een video ook leuk maakt is korte close up fragmenten, die je weer in kun passen. Dat doe ik nog te weinig, maar ga dat zeker meer doen.

Op naar de volgende video! Hopelijk wordt dat een mooie winterse video!

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.