Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 12:23

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Paramotor camera (Sony CX740)
BerichtGeplaatst: 21 Okt 2012, 19:29 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Beste Paramotor filmers,

Sony heeft dit voorjaar een nieuwe camera op de markt gebracht, met een enorm strak beeld (Full HD , met 50 beelden per seconde). Maar daarnaast heeft hij een zeer goed stabilisatie mechanisme, (BOSS, Balanced Optical Steady Shot) waardoor je kunt rennen met de camera, en toch een stabiel beeld genereren.

Ik dacht dit is misschien wel iets voor op de paramotor. Ik denk dat velen van jullie ook wel eens handycam geprobeerd hebben in de lucht, doordat de beeld hoek van deze camera’s vaak kleiner is dan van de wel bekende sport camera’s (GoPro, Contour, Drift), krijg je als snel een bewegend beeld, en is het beeld moeilijk stabiel te houden. Het Zomen wil vaak al helemaal niet omdat je de target zo weer kwijt bent.
Met de Sony CX730/CX740, hebt je dit soort problemen veel minder. Dit komt omdat het gehele optische deel binnenin de camera zweeft, en trillingen door servo sturing gecorrigeerd worden. Dit geeft zeer hoge stabiliteit. Dus met deze camera is het mogelijk uit de hand te zomen met stabiele beelden. Grote voordeel hiervan is dat je dus beelden kunt genereren van b.v. alleen de persoon in de paramotor, of het het filmen van een tegemoet komende paramotor. En je hebt het niet fisch-eye effect, zoals bij sport camera’s. De camera is het top model van de hanycam’s (semi prof) daarna komen de professionele camera’s, maar die zijn te zwaar voor op je paramotor, en hebben deze stabilisatie niet. De prijs van deze camera ligt dan ook rond de 1000,- euro. Toch is het een camera met professionele eigen schappen want scherpte, iris, belichting etc. allemaal handmatig instelbaar waardoor toch mooie beelden met scherptediepte of macro opnamen kunt maken.

In dit filmpje van afgelopen zaterdag probeer ik de stabiliteit weer te geven, er zitten dan ook (te) veel zoom bewegingen in, maar dat geeft juist mooi aan bij welke zoom factor hij nog stabiel te houden is. Alles is dus gewoon met de hand gefilmd, zonder gebruik van statief of iets dergelijks.

De Kwaliteit van de beelden is ook zeer goed, maar dit kan ik moeilijk laten zien omdat het door YouTube behoorlijk gecomprimeerd word, daarnaast was het zaterdag zeer heiig, bewolkt en winderig dat de stabiliteit en de kwaliteit ook niet ten goede kwam.

Ik heb is deze film geen gebruik gemaakt van softwarematige stabilisatie, dus het beeld is 1:1 doorgezet. (alleen de eerste 3 schots zijn van een GoPro, rest van de Sony)



SORRY er lijkt wat fout gegaan te zijn met het uploaden ik zal hem nogmaals uploaden.

Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Paramotor camera (Sony CX740)
BerichtGeplaatst: 21 Okt 2012, 21:30 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Dit is hem dan wel volledig;

Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Paramotor camera (Sony CX740)
BerichtGeplaatst: 22 Okt 2012, 10:00 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Prachtig, ziet er perfect uit.

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Paramotor camera (Sony CX740)
BerichtGeplaatst: 27 Okt 2012, 15:06 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Roger,

Het gaat ook steeds verder. Prachtige kwaliteit met deze camera. Echt indrukwekkend.
Blijft natuurlijk wel als een paal boven water staan, dat de hand van de meester ook heel belangrijk is! ;)

Veel film- en vliegplezier,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Paramotor camera (Sony CX740)
BerichtGeplaatst: 29 Okt 2012, 11:30 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Cook schreef:
Hoi Roger,

Het gaat ook steeds verder. Prachtige kwaliteit met deze camera. Echt indrukwekkend.
Blijft natuurlijk wel als een paal boven water staan, dat de hand van de meester ook heel belangrijk is! ;)

Veel film- en vliegplezier,

Frank


Zegt de ene connaisseur tegen de andere connaisseur. ;)

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Paramotor camera (Sony CX740)
BerichtGeplaatst: 19 Dec 2013, 18:53 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:17
Berichten: 76
Dit is wat ik zoek.....
En intussen is de prijs van de Sony HDR CX710 gedaald tot € 410,-
Deze heeft ook optische beeldstabilisatie. (dit is in tegenstelling tot softwarematige stabilisatie veel beter)
Vergelijkende filmpjes op internet zijn zeer hoopgevend!
Ik ga er eentje bestellen.
De resultaten volgen...

Groet,

Paramax.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Paramotor camera (Sony CX740)
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2013, 00:48 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:32
Berichten: 39
Nadat mijn vorige camera door de propellor van een vliegboot werd opgeslokt (helaas geen beelden ;-) heb ik in januari de Sony CX730 gekocht. Dit in combinatie met een speciale helm, met vizier en ledlampjes om aan te geven wat de camera doet (vraag er naar bij eric tol) Je stelt het vizier op het midden van je camera af (of andersom) wat je in het midden van het vizier hebt wordt in het midden van het beeld opgenomen. Werkt perfect. Dit in combinatie met de camera met beeldstabilisatie is een toppertje.
Lopen,rennen, vliegen alles wordt stabiel opgenomen. Beeld kwaliteit is haarscherp enzoals Roger zei je kan er heel veel kanten mee op. Jammer inderdaad van youtube dat ze de bestanden zo comprimeren maar misschien heeft iemand een ander idee om filmpjes haarzuiver op het net te plaatsen.

Groet jurg
http://www.skydance.nl

_________________


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.