Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10 Berichten: 970 Woonplaats: Loosdrecht
Beste wintervliegers,
Het wordt weer frisser en straks ook weer echt kouder! Goede kleding is onontbeerlijk. Sinds een paar jaar vlieg ik (en nog wat vliegers) in de winter met een overall van de Lidl. Hij is vanaf 11 november weer te koop voor het schrikbarende bedrag van nog geen 20 Euro.
Koop hem niet te klein!
Ik heb geen aandelen, maar wens iedereen slechts een warme winter toe!!!!
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10 Berichten: 970 Woonplaats: Loosdrecht
Goede tip Jacques,
Even een ervaring delen van mijn kant.
Je handen worden heel snel koud in de winter. Bij een temperatuur van ongeveer 5 graden en lager heb je eigenlijk verwarmde handschoenen nodig. Ik heb ze van "Blazewear". Ik ben begonnen met batterijhouders waar drie AA oplaadbare batterijen per houder passen. Na ongeveer 1.20 - 1.30 uur waren ze leeg. Ik gebruik nu accu's, die ik ook via een verkoper van Blazewear gekocht heb.
Inmiddels ook een dunne elektrische bodywarmer gekocht. Die is echt ideaal. In combinatie met de LIDL overall is het echt perfect. Bij vorst draag ik thermokleding, een spijkerbroek, dubbele fleece pullover, de LIDL overall, de verwarmde handschoenen en bodywarmer. Verder nog een soort dunne bivakmuts (die door motorrijders gebruikt wordt) en een losse kol.
Morgen ga ik even naar de LIDL voor de voeten warmer. Niets is zo vervelend als koude voeten.
Er zijn uiteraard meer merken, die ook een betere kwaliteit hebben zoals Gerbing. Daar hangt ook een prijskaartje aan.
Mijn langste vlucht in vorstcondities, terwijl Nederland aan het schaatsen was duurde 2.20u. Kijk wel even de temperatuurslimieten van de scherm na!
Een leuke video van ongeveer 11 maanden geleden in winterse omstandigheden. Ik heb geprobeerd de video op het ritme van een "GoPro HD demo"video muziek" te zetten. Er zitten ook beelden bij van de camera van Rob, die hij in zijn scherm opgehangen had. Het was de eerste keer dat hij dit geprobeerd had.
Een leuke video van ongeveer 11 maanden geleden in winterse omstandigheden... Veel vliegplezier,
Frank
Woooow!! dit hoop ik toch ook wel een keer te mogen mee maken, echter schitterend. Mijn 'droom' is nog altijd om een keer boven of in ieder geval in de buurt van de molentocht te vliegen als deze gehouden worst.
Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 1 gast