Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 18 Okt 2017, 13:08
Aangepast zoeken
------------- ------------- ------------- -------------


Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: ASPEN 2TAKT
BerichtGeplaatst: 12 Mei 2016, 09:14 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 27 Jul 2014, 08:21
Berichten: 5
Woonplaats: Werkendam
Hallo allemaal,

ik ben van plan over te stappen van eigen brandstof, smering 1op40 naar ASPEN...>>>
Een brandstof voor oa heggenscharen ed.
Het complete spul zit er in, en verouderd niet...???

Kan dit zomaar ongestraft in mijn MONSTER motor ?
Tot nu toe Euro95 met smeerolie erin gebruikt....

Of loop ik met ASPEN dan meer risico op problemen wat smering betreft??
Loopt de motor goed, geen verbranding van de kop???

Wie weet hier alles van???
Wat is jou mening, evt ervaring met ASPEN???

gr Willem 11JY

_________________

Live Life to the max...stay save...
I DO.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: ASPEN 2TAKT
BerichtGeplaatst: 12 Mei 2016, 09:58 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 203
Even googlen, ook op het belgische forum ook eea over geschreven.
Als je ~30 uur per jaar vliegt x 4ltr=120 ltr weet je het prijsverschil tussen Aspen en zelf "brouwen".
Mijn Simonini van 2007 heeft vorig jaar 2x uit elkaar gelegen, enige koolaanslag was op de zuiger, rest zag er nog prima uit!
Wat wel heel belangrijk is, is de vernauwing van de uitlaat!
Deze moet je goed schoonmaken, want als deze dichtslibt dan loopt je motor warm.
Nadelen van Aspen zijn mij niet bekend...behalve dat als je een benzine-lek hebt je dit veel later of niet ruikt.

viewtopic.php?f=16&t=7879&start=10


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: ASPEN 2TAKT
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2016, 10:54 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Nov 2013, 09:59
Berichten: 10
Woonplaats: Gouda
Ik gebruik altijd Aspen2 in mijn miniplane Top80.
Ik ben zeer tevreden over Aspen.
Geen benzinelucht, geen schadelijke toevoegingen en geen kans op verstopte carburateur.
De mengverhouding is 2%, dat lijkt wat schraal maar hij loopt er erg mooi op.
De Top80 motor is een hoog toeren motor met meer dan 9500 toeren per minuut voor maximaal vermogen.
Om de temperatuur van mijn blokje in de gaten te houden heb ik een temperatuursensor onder de bougie gemonteerd.

_________________
Met vriendelijke groet,

René Hinloopen
IT-kantoorklerk
PH-7U5


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: ASPEN 2TAKT
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2017, 13:11 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 27 Jul 2014, 08:21
Berichten: 5
Woonplaats: Werkendam
Hallo allemaal

goed te weten dat Aspen goed is, maar schraal, en als je daarna weer eens zelf moet smeren kan de carburateur gaan lekken...

Nu gebruik ik al 80 liter SWIFT 2-takt Paramotorfeul naar volle tevredenheid.
Naar men beweerd beter den A en als je eens zelf moet smeren geen verkramping van je rubber ringen van je carburateur.
Dit spul is trouwens FAA gekeurd en toegelaten....

Het bevalt zo goed, vandaar deze reclame...>>>

Gr Willem 11JY

_________________

Live Life to the max...stay save...
I DO.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 


Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.