ha, vliegvrienden,
Kan iemand mij helpen met het volgende? Ik vlieg met een solo van Fresh Breeze en een tijdje terug liep de motor wat slechter en het bleek aan de gasschuif te liggen want die was helemaal bekrast .
Ik heb er een nieuwe ingezet en alles goed schoongemaakt. Daarna liep hij weer als een zonnetje maar na 3 uur vliegen zitten er alweer krassen op die schuif. Hoe kun je dit voorkomen?
Groeten,
Joost de Vries Terug naar boven tinus
Geregistreerd op: 22 Jun 2006 Berichten: 288 Woonplaats: Purmerend Geplaatst: Do 24 Apr, 2008 16:58:30 Onderwerp:
-------------------------------------------------------------------------------- Je kunt wat kogellagervet gebruiken, maar doordat dat spul oplost in benzine is dat na een tijdje weer verdwenen.
Gemiddeld genomen vervang je iedere 50 uur:
Gasschuif Gasnaald Band Ophangrubbers Benzinefilter
Er zijn setjes op de markt die alles hebben.
_________________ Snorvliegen.Net Aerofun, It's fun to fly through the air! Terug naar boven Jacques
Geregistreerd op: 01 Nov 2007 Berichten: 260 Woonplaats: Oosterbeek 0263513551 Geplaatst: Vr 25 Apr, 2008 14:23:09 Onderwerp:
-------------------------------------------------------------------------------- Hoi Joost, Als je naar drie uur al weer krasjes hebt,dan moet je eens kijken of het huis waar de schuif inzit niet beschadigt is. Grafietvet is ook een oplossing.Geregeld eendrupie,anders een grote klodder kogellager vet boven op de schuif,die zakt er dan na verloop van tijd zelf uit en geet dan voldoende smeering. Groet, jacques