Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26 Berichten: 206 Woonplaats: Purmerend
Patrick Nanninga schreef:
En ja, het verbruik... Ik heb vrijwel identiek vluchten gemaakt. Beide ongeveer een uur en een kwartier. M'n Snap verbruikte een kleine 6 liter, De Thorix ongeveer 3,8.
Ik vlieg met veel plezier met m'n snap, maar dit zet me wel aan het denken! Zeker ook omdat ik graag lange tochten maak. (Maar dat was vast ook de bedoeling, of niet Martijn....... )
Patrick
Als dealer kun je veel mooie verhalen over een motor vertellen. Iemand ermee laten vliegen zodat ie het zelf kan ervaren is de beste reclame die je voor een motor kan maken.
Het was mij bekend dat je lange vluchten wilt maken en vanwege je gewicht beperkt wordt, door de actieradius van de Snap, maar dat dit ook de motor is die je gekozen heb vanwege het gewicht van de motor. Destijds was er al sprake dat er een motor op de markt zou komen met meer kracht en weinig gewicht, maar dan had je er nog 1 1/2 jaar op moeten wachten, nu heb je al meer dan 50 uur op je teller erbij staanendie had je niet willen missen!
Maar eh, zodra de DULV helemaal er door is, hoor ik wel van je wanneer je je nieuwe motor wilt hebben.
Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53 Berichten: 4696 Woonplaats: VAASSEN
Tinus schreef:
Als dealer kun je veel mooie verhalen over een motor vertellen. Iemand ermee laten vliegen zodat ie het zelf kan ervaren is de beste reclame die je voor een motor kan maken.
200% mee eens. Toen de rubriek ,, motoren ,, werd aangemaakt, hoopte ik op dit soort postings. Natuurlijk zal er altijd wel ergens een commercieel belang meespelen maar dat is niet erg. Een dealer zal uiteraard een goede bekende eens met zijn motor laten vliegen. Dat is ook logisch want je geeft niet iedere gek je motor mee.
Maar als na verloop van tijd meerdere gebruikers hun mening ventileren dan krijg je een veel onafhankelijker beeld dan een commerciële monoloog te moeten aanhoren van een dealer. Dit soort postings zijn goud waard voor de aspirant-piloten die zich in de informatie fase begeven.
Ik heb eens in het verre verleden marketing gestudeerd en daar hebben ze mij aangeleerd dat ,, consumenten ,, gek zijn op postings van de zogenaamde opinileiders. In ons geval redelijk onafhankelijke ervaren piloten die een een verslag uitbrengen.
In een hypothetisch geval zit er nu misschien ergens een dealer die zit te mopperen van ,, dit lijkt wel een Fresh Breeze forum etc.. Voor de ,, consument ,, zou het perfect zijn als deze dealer ook zijn nieuwe aanwinst uitleent aan een goede kennis zodat deze motor ook uiteindelijk uitgelicht wordt door meerdere piloten. Als je alleen maar zou blijven mopperen dan krijg je vanzelf een
Het lijkt mij dat de forumgebruikers dit soort berichten fantastisch vinden.
Als dit ook met de Gliders, Porto's, GPS etc gebeurd, dan wordt het nog eens een echt interessant forum. Een beginnend piloot kan op zijn gemak zijn hele uitrusting samenstellen op basis van een meer uitgebalanceerde en onafhankelijke informatiestroom.
Op het forum ben ik samen met de moderators in ieder geval 100% neutraal en geef iedereen evenveel kans en verdedig iedereen volgens de forumregels alles in het belang van de gebruiker.
Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47 Berichten: 130 Woonplaats: rijssen
Citaat:
Maar als na verloop van tijd meerdere gebruikers hun mening ventileren dan krijg je een veel onafhankelijker beeld dan een commerciële monoloog te moeten aanhoren van een dealer. Dit soort postings zijn goud waard voor de aspirant-piloten die zich in de informatie fase begeven.
vind ik ook, daar is een forum tenslotte toch voor? om van elkaar te leren en elkaar (zowel positieve als negatieve) kritiek te geven. en ben zelf ook veel actief op het modelbouwforum, en daar is het volstrekt normaal om soms pittige discusies te voeren. mijns inziens moet dat kunnen zonder mensen te kwetsen, maar er zijn altijd personen die er niet tegen kunnen en gaan dan onredelijke dingen zeggen. maar daar zijn weer moderators voor om deze mensen op het rechte pad te houden en zonodig een ban te geven.
_________________ kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36 Berichten: 549 Woonplaats: Oosterbeek
yvin, Wat zit je te janken,90kg is gelul. Wij hebben laatst een eerste vlucht gedaan met een leerling van 117 kg (naakt) dus 120+ met kleding. Conditie 0 wind, powerplay 140,Snap 50kg stuwdruk, en hij heeft gevlogen. De start hield eerlijkheidshalve niet over qua power,maar hij vloog en hoog. De THorix die FB gebruikt heeft geen 1,30 prop dus heeft hij ook geen 62kg maar had hij 60Kg bij mij gemeten. Nu voor de Dulv hebben ze er een 9 graad prop op waardoor hij 55 db haalde op de dulv en drukt nu nog maar 58 kg,dus 8 kg meer als de Snap. Het echtte gewicht van de Snap met noodchute is 28 kg,de Thotix is 30KG, en de Simonini E-start 37kg Gr,jacques
Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53 Berichten: 4696 Woonplaats: VAASSEN
Jacques,
Op voorhand lijkt het mij het beste wat Fresh Breeze te bieden heeft aangaande de rugmotor. Zuinig, een vrijloop die volgens Tinus geen problemen oplevert bij laagvliegen en goed starten zonder accu.
Dus niet zo snauwen tegen de baas.
Wel heb ik nog wat andere vragen.
Klopt het dat hij geleverd wordt met lage ophanging?
Wat is je ervaring Tinus met deze lage ophanging als ik het goed heb begrepen?
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:40 Berichten: 167 Woonplaats: hellevoetsluis
even reken
Citaat:
Nu voor de Dulv hebben ze er een 9 graad prop op waardoor hij 55 db haalde op de dulv en drukt nu nog maar 58 kg,dus 8 kg meer als
Citaat:
Jou motor weegt 24 kg zonder harnas(3,5 kg) noodchute 2 Kg, je stuwdruk is 57/58 kg, Een Snap heeft tussen de 50 en 54 kg stuwdruk en weegt 28 kg met harnas en noodchute. Een Simonini heeft 63/64 Kg en weegt 35 kg met harnas en noodchute.
dus volgens mij heeft de solo de beste gewicht vermogens verhouding toch? het verbruik kan hier helaas niet in om dat ook heel afhankelijk is van het scherm
Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26 Berichten: 206 Woonplaats: Purmerend
Ik vlieg al jaren met de SportiX ophanging van Fresh Breeze en dit is de lage ophanging. Voor mij geen andere ophanging meer!
Behalve op mijn tandem daar gebruik ik nog standaard de hoge ophanging en dat bevalt me daar ook wel, want ik moet er niet aan denken dat passagiers mij van koers krijgen door met gewicht te sturen.
Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag geen bijlagen plaatsen