Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 01 Mei 2025, 23:01

Alle tijden zijn UTC

Forumregels

De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: tank lek
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 12:06 
Startend poster

Na gisteren een rondje gevlogen te hebben bleken er twee gaten in de tank te zitten. Het vreemde is dat er niets in de buurt zit wat hier tegenaan kan slaan. Ook heeft de prop niet zoveel speling dat die hier tegenaan kan komen.
Tijdens de vlucht was het zeer thermisch waardoor er af en toe een klein klappertje en 1x een flinke frontstall om de hoek kwamen kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: tank lek
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 12:16 
Beheerder

Rob Nelissen schreef:

Afbeelding

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Ik hoop niet dat je last hebt van een heel serieuze klager als je begrijpt wat ik bedoel. Ik kan absoluut niet verzinnen wat deze schade kan veroorzaken :?:

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 12:40 
Startend poster

De prop kan niet niet zo beschadigen. Je prop zou dan ook zwaar beschadigd moeten zijn??? De parapent kan het ook niet zijn en ik weet ook niet wat het kan zijn wat op of aan de paramotor zit??? Moet wel schade van buitenaf zijn

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 12:54 
Startend poster

De prop is helemaal niets aan te zien. Ook hangt er niets in de buurt. Evt de aanzuiging in de tank?

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 13:42 
Zeer actief lid

Het is heel simpel;
Iemand heeft jou een loer gedraaid,deze gaten zijn er met een heet voorwerp ingedrukt,(soldeerbout).
Ik was het niet hoor :oops: maar kijk eens naar de smeltrand aan de rechter omderzijde van het gat,
het materiaal heeft eerst gelopen voordat het gat ontstond.
Heb je kinderen en een soldeerbout in de buurt?,je zult op de bout smeltsporen vinden,en op het gezicht
van de dader een blik van overdreven onschuld als je hem vraagt?
gr,jacques

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 15:02 
Zeer actief lid

hmm inderdaad een vreemd geval, het lijkt ook wel of er een soort viltachtig spul om de tank zit gezien de scheurrand.
hoe oud is de tank, en van welk matriaal is hij gemaakt? er zijn namelijk kunstofsoorten die uitharden door uv licht en/of chemicalien. hierdoor sla je er makkelijk gaten in
(liggen er toevallig geen 2 kogels in je tank? :shock: het lijkt wel of je beschoten bent)

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 15:21 
Beheerder

nijsinkgj schreef:
(liggen er toevallig geen 2 kogels in je tank? :shock: het lijkt wel of je beschoten bent)

Als je kijkt naar de ,, invalshoek ,, dan lijkt het dat de kogel ( zo in te schatten een klein caliber .22 of iets dergelijks afgeschoten met een geweer ) vanaf schuin onderen vanaf de grond op de piloot is afgevuurd en de tank heeft geraakt. De kogel is dwars door de tank heen gevlogen. ( gezien de ravage en de benodigde kracht sluit ik een windbuks uit )

Jacques schreef:
Het is heel simpel;
Iemand heeft jou een loer gedraaid,deze gaten zijn er met een heet voorwerp ingedrukt,(soldeerbout).

Dit lijkt mij hoogt onwaarschijnlijk. Wie speelt er met zijn leven om een benzinetank door te gaan branden met een soldeerbout?

Rob, wanneer constateerde je de schade :?: Als je direct na je landing dit ontdekte moet het voorval wel tijdens je vlucht hebben plaatsgevonden.

Ik kan mij niet voorstellen dat je zo de lucht bent ingegaan. Vanwege de pre-flight check en vanwege de stank sluit ik dit uit. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je dit niet direct na je landing tijden het opruimen hebt ontdekt dus kan het alleen maar in de lucht zijn gebeurd.

Ik dacht nog wel dat Natura 2000 ons grootste probleem was. :?

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 15:53 
Startend poster

Nou jongens, om de indianen verhalen maar meteen om zeep te helpen. Het zijn zeker geen kogelgaten. Een soldeerbout is ook uitgesloten.
Toen ik de lucht in ging was er nog niets aan de hand. De tank was helemaal vol en de gaten zaten er niet in. Direct na de (normale) landing heb ik de gaten gezien.
De tank is denk ik van nylon en ongeveer 2-3 jaar oud. De "flapjes" zijn hard geworden maar de rest van de tank is nog normaal (zachter). Het was eerst ook onze gedachte dat er iets heets tegenaan heeft gezeten maar er zit niets in de buurt wat heet is. De motor lekt een heel klein beetje maar het lijkt me dat er dan meer gaten in moeten zitten en zeker op het schuine vlak. Als het al niet eerder door de prop verneveld is.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 16:27 
Zeer actief lid

het kan ook zwakke plek in de tank zijn benzine kan een normaal plastic bakje doen smelten ;)
misschien hier een plek die nie de juiste beschrm laag heeft mee gekrege :idea:

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 16:42 
Zeer actief lid

Ik ga mee met remcoair. Het lijkt erop alsof er van binnenuit twee blazen onstaan zijn die open geknapt zijn. Oftwel zwakke plek in de tank.

Voordat jij gaat tanken, heb je dan soms over- of onderdruk in de tank als je de dop losdraait? Het steeds bollen en vaccuum zuigen van een tank kan hem namelijk verzwakken.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC