Jacco,
Je hebt helemaal gelijk. Wij als vliegers zijn gebaat bij marktwerking. Dat geldt net zoals voor andere producten. Meer concurrentie genereert technologische vooruitgang.
Kijk eens wat een vooruitgang er al in de laatste tien jaar is geboekt.
Van wat ik heb gehoord en gelezen is de Flanders Trike top net zoals de Xcitor. Net zoals bij auto’s geldt dat je te maken hebt met budget, het doel waarvoor het apparaat geschikt moet zijn, persoonlijke voorkeuren, gunfactor, service, afstand tot de dealer etc..
Als ik dealer was zou ik het ook leuk vinden als iedereen alles bij mij zou kopen maar zo werkt het gelukkig niet. Alle fabrikanten en dealers doen zo veel mogelijk hun best met als resultaat dat je impliciet mooie, zuinige en veilige configuraties krijgt.
De consument is niet dom en laat zich niet leiden door dealers die negatief praten over andere dealers en merken. Een slimme consument oriënteert zich goed en praat met diverse andere vliegers zonder commercieel belang om tot een beslissing te komen.
Een slimme dealer complimenteert de andere dealers en accentueert zijn eigen sterke punten, dat respecteert de klant het meest.
In Nederland hebben we te maken met DULV-DSMG keuring, dat is nu eenmaal een fait accompli.
Zeker met de kerst in aantocht zou het toch mooi zijn als we wat meer consideratie met elkaar zouden hebben?