Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Apr 2024, 22:17

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiƫren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: bougiedop
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 00:53 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:27
Berichten: 4
Beste,

Op mijn paramotor hoort volgens de fabrikant een 10 kilo ohm bougiedop. Nu zijn er hele mooie volrubber bougiedoppen van Champion, welke trillingschade op termijn voorkomen, maar deze zijn alleen leverbaar in 5 kilo ohm.

Nu schijn ik goed te zijn in het verdelen van meningen maar over het gevaar van een juist ohmage zijn de meningen ook verdeeld.

Wie is er bekend met deze materie en kan het mij uitleggen ?

roel

Terug naar boven


Luuk



Geregistreerd op: 11 Jul 2006
Berichten: 53

Geplaatst: Wo 19 Mrt, 2008 23:02:26 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Beste Roel,

Ik heb er niet zo'n verstand van, maar ik doe toch een poging. De mensen die er meer verstand van hebben volgen vanzelf en schieten me wel af.

Een bougiekap met een weerstand is volgens mij bedoeld om te ontstoren. Is dat niet de reden, dan zal het, denk ik, zijn om ervoor te zorgen dat er niet een te krachtige vonk zal zijn die een gat in je zuiger kan branden.

Als ik jou was zou ik te rade gaan bij de fabrikant/dealer van je motor. Je kunt ook gewoon je oude dop met 10 kOhm gebruiken met een rubber dop erop.

Als je op het Vlaams paramotorforum dezelfde vraag stelt, zul je snel veel wijzer worden

Vhwi

Met vriendelijke groeten,

Luuk

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Do 20 Mrt, 2008 09:37:23 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Nou Leek in Nederland weten we het ook wel hoor!
Roel het aantal Ohm's moet er alleen toe bijdragen dat je Radio niet stoord. Het beste is dus 0 ohm dan heb je de krachtigte vonk (en die brand geen gat in je zuiger hoor).
Je kunt ge woon een 5 Ohm Nemen!!!
Belangrijker is dat hij stevig op je bougie aansluit en er niet toe nijgt er te willen afvallen. Vaak zie je dat het losse schroefbusje op de bougie uitrammeld en los trilt,dit kun je voorkomen door het schroefdaad iets te beschadigen voordat je het dopje er op draait. Let verder er op dat je kabel niet ligt te rammelen tegen het frame. verder wens ik jullie
veel mooie vonken toe!!
jacques


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 64 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.