Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 29 Apr 2024, 01:30

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: 5 cilinder 4 takt ziet zo uit
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 01:06 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:52
Berichten: 1
Geplaatst: Ma 15 Dec, 2008 18:31:58 Onderwerp: 5 cilinder 4 takt ziet zo uit

--------------------------------------------------------------------------------

http://picasaweb.google.com/venkost/5thcent#

ca. 10kg (alleen motor), ca. 20pk

luister naar het geluid in de filmpjes! als muziek...

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Ma 15 Dec, 2008 20:14:36 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Jan willem,
Ja ziet er echt mooi uit,wie zo dat niet willen vliegen?
Ik weet niet hoe je aan die 10 kg komt, maar ik durf er een snap om te verweden dat hij het dubbele weegt.En zie daar nog maar eens een uilaat
voor te bouwen. ander nadeel is;de directe overbrenging,als je nagaat dat
dulv gekuurde motoren hun propeller tussen de 2200 en 2750 toeren laten draaien,dan kan dit niet werken hoe mooi het ook gemaakt is.
Dit is denk ik allemaal uit CZ en daar kijk men niet zo nou naar geluid.
Zoiets is overguns denk ik onbetaalbaar, maar wel leuk dat iemand het eens probeerd.
Zou er zelf graag één aan de muur hebben als kunstwerk (ben gek op Strermotoren.

Groet, jacques

_________________


www.paramotorclub.nl

Terug naar boven


Yvin
Site Admin


Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 919
Woonplaats: Vaassen
Geplaatst: Ma 15 Dec, 2008 20:44:53 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Jan Willem,

wat ziet dat er spectaculair uit zeg. Maar 10 kilo, dat zou natuurlijk echt waanzinnig zijn. Zeker als het een piloot van 95 kilo de lucht in kan laten gaan.

Ik ben benieuwd waar wij over 20 jaar mee vliegen?

Greetzzz,

Yvin.

_________________
Si vis pacem para bellum.







Terug naar boven


Jan Willem



Geregistreerd op: 23 Okt 2007
Berichten: 10

Geplaatst: Ma 15 Dec, 2008 21:38:38 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Jacques schreef:
Hoi Jan willem,
Ja ziet er echt mooi uit,wie zo dat niet willen vliegen?
Ik weet niet hoe je aan die 10 kg komt, maar ik durf er een snap om te verweden dat hij het dubbele weegt.En zie daar nog maar eens een uilaat
voor te bouwen. ander nadeel is;de directe overbrenging,als je nagaat dat
dulv gekuurde motoren hun propeller tussen de 2200 en 2750 toeren laten draaien,dan kan dit niet werken hoe mooi het ook gemaakt is.
Dit is denk ik allemaal uit CZ en daar kijk men niet zo nou naar geluid.
Zoiets is overguns denk ik onbetaalbaar, maar wel leuk dat iemand het eens probeerd.
Zou er zelf graag één aan de muur hebben als kunstwerk (ben gek op Strermotoren.

Groet, jacques


Jacques,

De motor komt inderdaad ui CZ. Maar reserveer alvast een Snap voor de weddenschap. Ik ga zal proberen voor een bewijs te zorgen.

Verder geluid: Deze 4takt is zonder uitlaat even lawaaierig als welke 2takt dan ook met uitlaat.

3. Onbetaalbaar? Durf je nog een weddenschap aan te gaan dat de prijs lager dan fresh Breeze zal zijn?

4. DULV: Voorzover ik weet is Pagojet (met een 3 ster konig motor) ook DULV goedgekeurd en heeft zich door de jaren wel bewezen. Hij heeft dezelfde toeren aantal, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Ma 15 Dec, 2008 22:47:03 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Willem,
Pagojet met zijn Koningsmotor 420 cc is natuurlijk een rampen ding,neemt niet weg dat het mooi liep. ook zij haden in het beging alleen direckt aandrijving (er zwerft er nog een in Nederland) zijn baasje klaagde ook over veel lawaai en gewicht. Willem uit Den helder heeft er nog één met wel een overbrenging en (dulv) maar deze staat gelukkig op een trike. Onze Eric heeft er op een blauwe maandag ook één gehad...ha..ha nu vliegt hij 1cilinder Snap.
Als dit Stermotorjes niet één of ander gebruikt ding is,dus nu in productie
Kost hij zeker € 4000 en Meer.Voor de toekomt voorspel ik nog een paar Snap's en dan 4-takt en dan gaan we over op Electra.
Groet, jacques

_________________


www.paramotorclub.nl

Terug naar boven


Jan Willem



Geregistreerd op: 23 Okt 2007
Berichten: 10

Geplaatst: Di 16 Dec, 2008 08:56:36 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Jacques,

Zijn de technische gegevens van de fabrikant goed genoeg als bewijs?

http://valachmotors.cz/en/index10.html

Ik bel je mobiel om afspraak te maken om de Snap te komen ophalen. Of wil je hem zelf bezorgen? Kan ook.

Terug naar boven


Jan Willem



Geregistreerd op: 23 Okt 2007
Berichten: 10

Geplaatst: Di 16 Dec, 2008 13:36:41 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Jacques schreef:
Hoi Jan willem,
Ja ziet er echt mooi uit,wie zo dat niet willen vliegen?
Ik weet niet hoe je aan die 10 kg komt, maar ik durf er een snap om te verweden dat hij het dubbele weegt.En zie daar nog maar eens een uilaat
voor te bouwen. ander nadeel is;de directe overbrenging,als je nagaat dat
dulv gekuurde motoren hun propeller tussen de 2200 en 2750 toeren laten draaien,dan kan dit niet werken hoe mooi het ook gemaakt is.
Dit is denk ik allemaal uit CZ en daar kijk men niet zo nou naar geluid.
Zoiets is overguns denk ik onbetaalbaar, maar wel leuk dat iemand het eens probeerd.
Zou er zelf graag één aan de muur hebben als kunstwerk (ben gek op Strermotoren.

Groet, jacques


Zojuist heb ik met Jacques telefonisch geprobeerd een afspraak te maken om de verwedde Snap op te halen. Maar ja... Jacques wist niets van een weddenschap. Ik ben zwaar teleurgesteeld Jacques... Heb je niet eens voorgesteld om met iets anders je weddenschap goed te maken, mogelijkheden zat: gratis cursus, verwarmde handschoenen, paramotorhelm, windvaan etc. etc. Erg jammer. Ben benieuwd of mensen die je kennen ook kennen als "de man die zijn woord niet door twee breekt".

Ben nieuwsgierig naar je commentaar.

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Di 16 Dec, 2008 16:10:09 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Willem ik heb een heel goed antwoord;
Ik heb op jou verzoek eens een toerenteller besteld,en toen ik het melde dat ikhem had
wilde je hem niet meer,dus wat waren dat voor afspraken?
Verder moet ik toegeven dat hij lichter is als gedacht (kwa kaal blok op papier dan )reken dan nog eens 7kg bij voor uitlaat en luchtvilter carborateur enz.
Tevens geloof ik maar niet zomaar gegevens van de fabrikant (die zijn altijd mooier dan de werkelijkheid).Een 1 cilinder Snap 100 wecht al 12kg
zou een 5 cilinder 420cc dan lichter wegen????
Met de prijs zat ik toch goed in de buurt € 4200
Laten we maar weer lekker gaan vliegen.
sportieve groet,jacques

_________________


www.paramotorclub.nl

Terug naar boven


Jan Willem



Geregistreerd op: 23 Okt 2007
Berichten: 10

Geplaatst: Di 16 Dec, 2008 16:41:16 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Jacques schreef:
Willem ik heb een heel goed antwoord;
Ik heb op jou verzoek eens een toerenteller besteld,en toen ik het melde dat ikhem had
wilde je hem niet meer,dus wat waren dat voor afspraken?
Verder moet ik toegeven dat hij lichter is als gedacht (kwa kaal blok op papier dan )reken dan nog eens 7kg bij voor uitlaat en luchtvilter carborateur enz.
Tevens geloof ik maar niet zomaar gegevens van de fabrikant (die zijn altijd mooier dan de werkelijkheid).Een 1 cilinder Snap 100 wecht al 12kg
zou een 5 cilinder 420cc dan lichter wegen????
Met de prijs zat ik toch goed in de buurt € 4200
Laten we maar weer lekker gaan vliegen.
sportieve groet,jacques


Jacques,
De toerenteller had je in voorraad er was dus geen enkele sprake van bestelling.
2. in mijn oorspronkelijke bericht meldde ik dat (alleen de motor) ca. 10 kilo weegt
3. Hoe mooi ook de gegevens van de fabrikant zijn komt deze motor nooit op de dubbele zoals jij dit beweert.
4. De prijs van euro 4200 is nog altijd lager dan een nieuwe Fresh Breeze (bij paramotorclub Holland 4500 euri)

En inderdaad laten we gewoon lekker gaan vliegen en genieten van de vooruitgang van de techniek. (en ook niet meer zomaar los filosoferen en wedden over zaken die we niet gezien hebben )

Terug naar boven


tinus



Geregistreerd op: 22 Jun 2006
Berichten: 288
Woonplaats: Purmerend
Geplaatst: Di 16 Dec, 2008 17:37:53 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
4. De prijs van euro 4200 is nog altijd lager dan een nieuwe Fresh Breeze (bij paramotorclub Holland 4500 euri)


Ik heb deze discussie even gevolgd, maar heb hier nog een vraagje over.

De prijs van Eur 4200 is voor het motorblok, leveren ze er ook een frame, kooi, inlaat(demper), uitlaat, tank, carburatuer, propeller en harnas bij?
Indien ze dat kunnen voor minder dan Eur 300,- dan is ie inderdaad voordeliger dan een Fresh Breeze en elk ander merk.
Ander vraagje, maken ze gebruik van 1 carburateur, of 5? Dit laatste zie je wel vaker in de luchtvaart. Vriend van me heeft een vliegtuig met stermotor en er is niets dat meer charme geeft dan dat, maar vergt ook veel onderhoud.

In de loop der jaren hebben we heel vaak mooi nieuw spul voorbij zien komen dat de toekomst had en dat soms aansloeg, zoals de Cisco Snap motor bij veel fabrikanten en soms minder goed ging.

_________________
Snorvliegen.Net
Aerofun, It's fun to fly through the air!

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Di 16 Dec, 2008 19:52:04 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Toch is het een ludike ingeving waar Willem mee kwam,leuk om zelf eens te bouwen,maar+/-€ 7500 te duur voor een productie in paramotors (altans rugdragend) Voor een trike zou het wel eens een ludike oplosing kunnen zijn. Jammer is dat je het toerental moet halveren door een overbreging.Een ander probleem zou kunnen zij ,de koeling,omdat deze motoren gemaakt zijn om met de neus in de vliegwind te werken en in ons geval andersom zijn werk moet doen,kun je koellingsproblemen verwachten. Hiermee had ik helaas al ervaring met een boxermotor van ZDZ 210 cc die door dit probleem ook te warm werd. Kiijk maar eens naar de koelribben die zijn op onze motoren veel groter als bij een stermotor.
Leuk ....leuk.....dromen.
groet,jacques

_________________


www.paramotorclub.nl

Terug naar boven


Jan Willem



Geregistreerd op: 23 Okt 2007
Berichten: 10

Geplaatst: Za 20 Dec, 2008 21:13:14 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Jacques schreef:
Toch is het een ludike ingeving waar Willem mee kwam,leuk om zelf eens te bouwen,maar+/-€ 7500 te duur voor een productie in paramotors (altans rugdragend) Voor een trike zou het wel eens een ludike oplosing kunnen zijn. Jammer is dat je het toerental moet halveren door een overbreging.Een ander probleem zou kunnen zij ,de koeling,omdat deze motoren gemaakt zijn om met de neus in de vliegwind te werken en in ons geval andersom zijn werk moet doen,kun je koellingsproblemen verwachten. Hiermee had ik helaas al ervaring met een boxermotor van ZDZ 210 cc die door dit probleem ook te warm werd. Kiijk maar eens naar de koelribben die zijn op onze motoren veel groter als bij een stermotor.
Leuk ....leuk.....dromen.
groet,jacques


Nog wat extra foto's en video's van de uitermate goed geslaagde tests:
http://picasaweb.google.com/venkost/5thcent#
In medio 2009 gaat deze in serie productie met een verwacht prijs van 3700-3900 incl harnas. Dat heb ik dus net gehoort. Op naar DULV...

Terug naar boven


Jan Willem



Geregistreerd op: 23 Okt 2007
Berichten: 10

Geplaatst: Za 20 Dec, 2008 21:20:39 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Oh ja en in min. is een verbruik gemeten van 140ml.

Terug naar boven


Jan Willem



Geregistreerd op: 23 Okt 2007
Berichten: 10

Geplaatst: Za 20 Dec, 2008 21:21:47 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

10min. vlucht = 140 ml benzine dus.

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Za 20 Dec, 2008 23:11:19 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Die Willem,
Je hebt de smaak wel te pakken he?
Leuk dat hij vliegt met een klein mannetje van 70kg,ik heb mijn geluid
van de pc steeds zachter moeten zetten anders werd mijn kleine jongen op zolder wakker.
Mooi gebrul,maar het lijkt wel tracktorbulling!!>>>Dulv>>ha..ha zeker nog zonder uitlaat ook? En de prijs....,(Kaal blok) was al € 4200,nu is er al een prop bij en een frame,harnas,tank,gashandgreep, en nog steeds geen
uilaat. En nu is hij al gezakt van €4200 naar 3800 nou doe er dan nog maar een uitlaat, Scherm,Helm,Porto,Windfaan,hoogtemeter bij. Wordt hij dan € 2000??
Geth real! Jij wordt zeker de Importeur??
Ik wil je niet afzijken,maar helemaal kloppen doet het niet.
Wel leuk dat je op het forum bent gekomen nu we windzakje moeten missen je blijft toch wel he?
Hoop je volgend jaar te ontmoeten met deze prachtige motor,als het kan met uitlaatdemper.
Sportieve groet, jacques (met maar 1 cilindertje)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.