Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Apr 2024, 20:53

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: wat voor een motor
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 01:11 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:40
Berichten: 167
Woonplaats: hellevoetsluis
Ma 09 Feb, 2009 12:41:30 Onderwerp: wat voor een motor

--------------------------------------------------------------------------------

hallo
ik ben aankomend ppg piloot

ik wil na dat ik mijn brevet heb een motor
aanschaffen (en een scherm natuurlijk)
maar waar moet ik dan opletten

ps ook graag reacties en ervaringen van niet commerciëlen mensen

dyssie

_________________
bij naam dyssie afkorting van dyslectie
www.ppo.nu (ph-9b7)

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Ma 09 Feb, 2009 13:29:00 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

He Oscar,

Hier een andwoord van een niet commerieel man.
In jou geval moet je letten op de prijs ( rijden op frietolie ).
Kijk op Marktplaats, ( let er wel op dat je aankoop Dulv heeft ) voor de
inschrijving.

Voor de rest vliegt het allemaal en is het een kwestie van smaak, kleur en power.
Neem niet een onodig overpowerde motor. Ik ken niemand die niet
met een SNAPje de lucht in zou kunnen komen.

Als ik jou was zou ik eens bij Jurg gaan kijken ( lekker dicht bij )

www.skydance.nl en daar ben je ook in goede handen.

Voor verder oprecht advies kun je mij natuurlijk ook bellen of mailen.

Groet,

Jacques

_________________


www.paramotorclub.nl

Terug naar boven


dyssie



Geregistreerd op: 18 Nov 2008
Berichten: 14
Woonplaats: hellevoetsluis
Geplaatst: Ma 09 Feb, 2009 21:35:54 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

@Jacques
skydance is mij niet onbekend
ik ga namelijk met Jurg naar Portugal in maart.

rijden op gebruikte plantaardige olie doe niet om goed koper uit te zijn.
ik doe dat om niet afhankelijk te zijn van de grote olie maatschappijen.
en technici is het ook een uitdaging.
voor het geld dat je bespaart hoef je het niet te doen
jou auto rij er ook prima op meesten land rovers hebben al een 2de tank
het rijden op gpo geeft mij net zo`n grijns als de meesten hier als zij in de lucht zitten.

@iedereen
wat vlieg je en waarom


dyssie

_________________
bij naam dyssie afkorting van dyslectie
www.ppo.nu (ph-9b7)

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Ma 09 Feb, 2009 22:04:40 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Oscar,
Ik vlieg gewoon rood,vind ik gewoon een mooie kleur.

Ja en waarom nog meer?? daar vraag je me wat.
........Jurg weet het antwoord!!

Groet, jacques

_________________


www.paramotorclub.nl

Terug naar boven


tinus



Geregistreerd op: 22 Jun 2006
Berichten: 288
Woonplaats: Purmerend
Geplaatst: Di 10 Feb, 2009 09:28:20 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Fresh Breeze Monster (PH-9L9)
Fresh Breeze Simonini SportiX (PH-9A4)

Hiervoor een Fresh Breeze Solo (PH-9N6) gehad en een Adventure A4 (PH-9Z9).

Waarom Fresh Breeze?

Degelijke Constructie, Super makkelijk starten vd motor (zowel handmatig als electrisch), Uitstekende Service mocht er iets met de motor zijn!

Kwaliteit is erg goed, net als bij veel andere merken, maar elke motor gaat een keer stuk, de motor die nooit stuk gaat bestaat niet.

_________________
Snorvliegen.Net
Aerofun, It's fun to fly through the air!

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Di 10 Feb, 2009 11:02:29 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Martijn, leuk dat je reklame maakt voor Fresh Breeze,
maar we kunnen de vraag nu al niet aan.

Martijn is het niet leuker voor alle partijen als Oscar de PH-9Z9 (van Peter koopt) dan heeft hij net
zo goede motor als Yvin (100 uur en niet kapot te krijgen).

Zou dat komen omdat Yvin twee linker handen heeft? En laten we eerlijk zijn geel is ook niet lelijk Daar komt bij dat Jurg ook niet vrolijker wordt als Oscar met een rode motor naar Portugal komt, (3 van die dingen in zijn club is al ergelijk genoeg).

Oscar kom op ga voor GEEL en we houden net zoveel van je, daarvoor hoef je het niet te laten.

Sportieve groet, jacques

_________________


www.paramotorclub.nl

Terug naar boven


Stall



Geregistreerd op: 19 Dec 2008
Berichten: 12

Geplaatst: Di 10 Feb, 2009 18:13:49 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

beste dyssie
waarom niet kiezen voor een lage ophanging kijk gewoon waar de beste op aarde mee vliegen je zult er weinig hooge en roode ophangingen tegenkomen
gelijk hoe sucses met uw avontuur

Terug naar boven


Yvin
Site Admin


Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 919
Woonplaats: Vaassen
Geplaatst: Di 10 Feb, 2009 19:49:45 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ach,

Ik denk niet dat er nog slechte motoren in Nederland worden verkocht, mits DULV-goedgekeurd.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat niet DULV-goedgekeurde motoren per definitie slecht zijn maar ze zijn gewoon verboden in Nederland.

Ik moet inderdaad eerlijk bekennen dat mijn gele gevaarte nog steeds zonder problemen pruttelt.

Kijk welke dealer het dichtste in de buurt woont en voor de rest is het persoonlijke voorkeur.

Greetzzz,

Yvin.

_________________
Si vis pacem para bellum.







Terug naar boven


dyssie



Geregistreerd op: 18 Nov 2008
Berichten: 14
Woonplaats: hellevoetsluis
Geplaatst: Di 10 Feb, 2009 20:47:55 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

oke hier wat beginners vragen:

wat is het verschil tussen een hoge en een lage ophanging
en als ik het zo eens lees zijn allen motoren goed .
maar waarom zijn er dan zo veel verschillen
(voornamelijk in vermogen)



Citaat:
Neem niet een onnodig over powerde motor. Ik ken niemand die niet
met een SNAPje de lucht in zou kunnen komen.


ik kan ook met een 250cc motor de snelweg op maar fijn is dat niet
dus wat is wijsheid

Citaat:
Kijk welke dealer het dichtste in de buurt woont en voor de rest is het persoonlijke voorkeur.

afstand maakt mij niet uit heb net 700L oliebollenolie opgehaald

dyssie

_________________
bij naam dyssie afkorting van dyslectie
www.ppo.nu (ph-9b7)

Terug naar boven


Yvin
Site Admin


Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 919
Woonplaats: Vaassen
Geplaatst: Di 10 Feb, 2009 20:56:54 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb geen idee wat het verschil is tussen hoge en lage ophanging. Ik vlieg volgens mij met hoge ophanging en ik heb nog nooit met lage ophanging met de motor gevlogen.

Maar ik denk dat er verschillende op het forum zijn die dit kunnen uitleggen. Misschien zelfs ook zonder commerciële invalshoek.

Teveel power is gevaarlijk omdat je dan kan twisten. Met te weinig power kom je de lucht moeilijk in en moet je teveel gas geven om überhaupt te kunnen blijven vliegen.

Waarom er zoveel merken zijn? Waarschijnlijk omdat er net zoals bij auto’s vraag naar is.

Greetzzz,

Yvin.

_________________
Si vis pacem para bellum.







Terug naar boven


Stall



Geregistreerd op: 19 Dec 2008
Berichten: 12

Geplaatst: Di 10 Feb, 2009 21:37:01 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Met een hoge ophanging hang je daar zo maar, geen input van je glider en tevens ook niet zo gemakkelijk bij nul wind op te zetten !!

Volgens mij is het een voordeel bij turbulent weer. Je voelt de turbulentie dan veel minder. (voordeel)

Zeer onderhevig aan de tork vd motor!!

Bij lage ophanging een ander verhaal
Dit systeem komt uit de vrijevlucht wereld.

Je krijgt veel input van je glideren je bent ook meer één met de glider!

Weight shift is mogelijk, je kunt dus gemakkelijk sturen met je lichaam!

Het opzetten bij nul wind is geen probleem meer, powerstart en je bent weg

Mijn advies :

Neem een lichte nerveuze motor maar toch krachtig, vooral met de nieuwe pouwergliders want dan heb je die kracht echt nodig

Neem een kooi die gemakkelijk te herstellen is, vooral in de beginjaren
en neem een lage ophanging en geen verouderd model

Want zoals het nu gaat zal iedereen er toch op overstappen

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Di 10 Feb, 2009 22:53:38 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ach Oscar,
De groten der aarden bestaan niet,we zijn allemaal gewoon mensen met een eigen smaak. FB heeft Michael Werner en Tomas Keller en ééne Peter
die wel eens een prijs in de wacht slepen.
http://www.content-james.de/cgi-bin/mes ... n=show_all
Verder kan ik je vertellen dat de meeste Belgen het hebben geleerd met
een hoge ophanging van Adventeur en zelfs Yvin is het gelukt (en die is me onhandig)......grapje.Let op nu krijgen we een discusie hoge lage ophanging.Nederland kende tot voor kort geen piloten die met lage ophaning vlogen.Voordeel van hoog is;stabieler vooral goed voor beginers in wat turbulenter weer,nadeel zou zijn minder gevoel wat je glider doet (heb ik nooit als nadeel ondervonden in de 10 jaar dat ik er mee vlieg (jurg denk ik ook niet). Lage ophanging zou als voordeel hebben dat je meer voelt wat de glider doet (maar wil je dat altijd wel in wat wilder weer. Ander voordeel is en dat moet ik bevestigen, je hebt wat meer bewegingsvrijheid bij starten en vliegen en het is veel bewegelijker,
maar zit je daar op te wachten?met name in het begin als alles toch al onwennig is. Een bijkomend voordeel is dat je bij Fresh-Breeze nu kunt
kiezen hoog of laag en bij de meeste merken kan dat niet. Kleuren zijn standard,rood,zwart of geel,andere kleuren uit de RAL-waaier kunnen
tegen meerprijs geleverd worden,andere merken kennen dit ook niet
Zo heb je weer wat huiswerk.....?

Gr, jacques

_________________


www.paramotorclub.nl

Terug naar boven


tinus



Geregistreerd op: 22 Jun 2006
Berichten: 288
Woonplaats: Purmerend
Geplaatst: Wo 11 Feb, 2009 09:21:17 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ervaren piloten halen een voordeel uit een lage ophanging. Je voelt meer wat de glider doet, je kunt gemakkelijk weight shiften etc.

Maar hoe zit dat nu met onervaren piloten of piloten met weinig ervaring tot zeg maar 200 vlieguren. Die halen een groot voordeel uit hoge ophanging, namelijk lekker stabiel, en indien je toch met lage ophanging vliegt, wat zou je aan informatie van glider hebben als je vervolgens niet weet wat je ermee moet doen!

"De beste op aarde vliegen ermee!" Dat wil nog iet zeggen dat het goed is voor een beginner! Tour de France fietsers eten iedere dag 6000 Kcal tijdens de tour, dat wil niet zeggen dat als je een fietsvakantie van 2 weken gaat doen dat je elke dag 6000 Kcal moet eten, want dan wordt je moddervet. Kijk goed uit waar je je motor voor wilt gebruiken. Is het wedstrijdvliegen of wil je lekker tochtjes vliegen.

Bij de Belgen is het heel simpel. Daar moet je een PAP motor hebben en een scherm van Dudek of Paramania, of de Ozone Viper. Heb je iets anders dan ben je niet goed bezig. in hun ogen. Helaas zijn veel van deze materialen niet DULV of DMSV gekeurd en heb je er in Nederland niets aan want je kunt het niet inschrijven.

90% van de Nederlanders vliegen met een Fresh Breeze of een Adventure. Adventure is wereldmarktleider. De meeste van deze motoren hebben hoge ophanging. Hebben al deze mensen het verkeerd doordat ze met een hoge ophanging vliegen?

_________________
Snorvliegen.Net
Aerofun, It's fun to fly through the air!

Terug naar boven


Yvin
Site Admin


Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 919
Woonplaats: Vaassen
Geplaatst: Wo 11 Feb, 2009 11:27:51 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Dus als ik het goed begrijp zou voor een beginner hoge ophanging beter zijn omdat:

Minder last van onrustig weer.
Het voordeel van meer een zijn met je glider is voor een beginner toch irrelevant. Die wil alleen maar vliegen zonder teveel angst

Na enigszins ervaren te zijn kan de piloot besluiten om te gaan voor lage ophanging vanwege de inherente voordelen.

Ach, ik heb nog nooit een propeller gebroken.


Greetzzz,

Yvin.

_________________
Si vis pacem para bellum.







Terug naar boven


Stall



Geregistreerd op: 19 Dec 2008
Berichten: 12

Geplaatst: Wo 11 Feb, 2009 12:17:01 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Wat een grap
ongelooflijk
ps PAP is dulf gekeurd.
en paramania is DMSV gekeurd
Ik lees hier veel op jullie forum dat de belgen meer ervaring hebben maar als er één raad geeft dan ....ooooooo.
ik heb nooit een merk gezegd !!
lage ophanging is echt super voor beginers veel gemakelijker en ik kan het weten !!!!
maar verder ga ik niet in dit gesprek van welles en nietes
hoe die jongen vliegt ligt in zijn eigen handen en moet je voor u zelf uitmaken


Lezen blijft lastig voor je hé Windzakske!

Ik zei:Citaat:
Helaas zijn veel van deze materialen niet DULV of DMSV gekeurd en heb je er in Nederland niets aan want je kunt het niet inschrijven.



Veel zijn er niet goedgekeurd. Van PAP Zijn de Top80, Ros 125 en F200 goedgekeurd, de Vitorozzi en de Ros 100 niet.
Van Dudek is de Synthesis goedgekeurd, de ReAction en de Plasma niet.
Van Ozone is de Viper niet goedgekeurd.
Van Paramania waren de Revolution en de Action GT goedgekeurd, maar door een Airworthiness Directive van de LBA zijn deze herroepen en niet meer geldig voor onbepaalde tijd, dus hebben momenteel geen goedkeuring.

Je moet niet altijd meteen zo schreeuwen, zelf op het Belgenforum staat er vaak dat ze jouw postings met een korrel zout moeten nemen.

Iemand vraagt hier om advies en dat krijgt hij, wat iemand vervolgens met het advies doet moet diegene weten.


Dit is een uitleg over lage vs Hoge ophanging en welk merk wat heeft. Staat 180 graden op jouw verhaal, maar goed. Als ik iets zeg dan onderbouw ik het graag met bewijzen, dus graag van jou kant hetzelfde anders dan "Ik kan het weten!".

Low hang point (hook-in)
Low hang points are used to achieve a feel more akin to free flight. It's involves trade-offs because motor weight requires the hook-in point to be moved back towards the motor. These machines, when coupled with pivoting bars, usually allow significant weight shift.

Low hang point models are a bit more challenging for new pilots to master launching and move around more in response to turbulence, especially fore-aft tilt. Some pilots find them to be more comfortable in flight due to the lower hand position.

Fixed underarm bar. Non weight shift. Examples: Bailey 4-stroke, Original Walkerjet, Flattop. These almost always have a slightly higher hook-in point than the pivoting bar type described below. These could also be called Mid-Low hang point styles.

Pivoting underarm bar: The pivoting bar is made to improve weight shift. Additionally the hook-in points are usually lower than the fixed underarm bar models, making their weight shift even more effective. PAP was the first to popularize this. Examples: PAP, Airfer, HE, Free Spirit.

The Miniplane with Weight Shift improves modifies the pivoting underarm bar by pivoting it up high on the frame but then curving it down under the pilots arm and up where the carabiner attaches. That puts the carabiner pivot point high enough to completely eliminate thrust-induced tilt and also dramatically reduces the fore-aft tilting felt on other low-attachments systems.



High Hang point (hook-in)
High hang points reduce the amount of movement felt by the pilot from turbulence. Many of the sport's most prolific instructors have found they are easier for new pilots to launch.They are frequently more erect in flight although that can be adjusted on most machines at some expense in launch ease.

No bar: The harness geometry has webbing going from the top of the frame, over the pilots shoulder and down to the seat then back to the frame. Examples: Fly 70, Adventure F1, Few other direct drives.

Fixed underarm bar: A fixed, usually curved bar, goes from the frame forward. Examples: Miniplane, Sky Cruiser, I-Flyer, Blackhawk, Adventure.

Pivoting underarm bar: A bar, hinged on the frame, goes forward to the front harness webbing. Examples: Weight shift versions of the Sky Cruiser, Older Blackhawk, Paracruiser, Phantom.


High hang point machines. 1) Fly Products Trike, 2) Phantom PPG

The original Paramotor brand with fixed J-bars. It was modeled after the La Mouette.

Sliding web underarm bar: Fly Products, Phoenix PPG, Fresh Breeze (Comfort Bar system only).

Fixed J-bar: To my knowledge there is no current production machine using this method. Past examples: Paramotor, Lamouette

Floating J-bar: Fresh Breeze

Pivoting J-bar: SD

_________________
Snorvliegen.Net
Aerofun, It's fun to fly through the air!

Terug naar boven


Yvin
Site Admin


Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 919
Woonplaats: Vaassen
Geplaatst: Wo 11 Feb, 2009 14:18:15 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Iemand vraagt hier om advies en dat krijgt hij, wat iemand vervolgens met het advies doet moet diegene weten.


Tinus,

Ik kan het niet beter onder woorden brengen.

Het moet toch mogelijk zijn iemand advies te geven zonder te verzanden in gekissebis.

Ik denk dat ik een subforum voor geneuzel ga aanmaken. standaard onzichtbaar en na verzoek in te kijken

Dyssie, ik hoop dat je vragen beantwoord zijn?

Greetzzz,

Yvin.

_________________
Si vis pacem para bellum.







Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Wo 11 Feb, 2009 15:50:41 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Nou Oscar,
Met al deze info zul je de bomen door het bos niet meer zien??
Ga nu maar eerst lekker naar Portugal met Jurg dan ben je in goede handen.
Hij kan het je haarfijn uitleggen hoe het nu echt allemaal zit,Zoek je nog een perfect onderhouden A4 adventure
dan is wellicht die van Peter wat voor jou (ph-9z9),hij vliegt overguns niet
op zonnebloemolie.....Grapje...

Sportieve groet, jacques

_________________


www.paramotorclub.nl

Terug naar boven


papandgo



Geregistreerd op: 23 Feb 2007
Berichten: 23

Geplaatst: Wo 11 Feb, 2009 16:18:57 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

@ tinus.

zonder uw uitleg af te breken, ge bewijst graag uw argumenten,
maar vanwaar komt die tekst, wie heeft die geschreven, de god van de paramotoristen??

ik zie enkel een engelstalige tekst, maar zoals ik het nu zie, kunt ge hem zelf geschreven hebben hé.

juist is juist.

grt. Bart

_________________
P.AP-vent forever.......

Terug naar boven


dyssie



Geregistreerd op: 18 Nov 2008
Berichten: 14
Woonplaats: hellevoetsluis
Geplaatst: Wo 11 Feb, 2009 16:24:48 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, Jurg neemt van alles mee
dus kan naar hartenlust alles uit proberen(oja eerste even leren vliegen )
nog een maand wachten
bedank voor de info
hier mag een slotje op

dyssie

_________________
bij naam dyssie afkorting van dyslectie
www.ppo.nu (ph-9b7)

_________________
COME FLY WITH ME


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.