Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 14 Mei 2024, 16:36

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: tank lek
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 17:19 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
dat van die kogelgaten was natuurlijkmaar een grapje,
maar heb de foto nog is goed bekeken, en geloof niet dat er blazen zijn ontstaan, tanks zijn doorgaans van thermoplastisch matriaal gemaakt zoals pe of hpe dit matriaal vervormd eigenlijk alleen maar dmv verwarming.
het zou ook wel toevallig zijn dat alletwee blazen tegelijk openknappen.

als je goed kijkt zie je dat het soort foam wat om de tank zit is afgescheurd in de draairichting van de prop. (zo te zien links draaiende prop)
zie de rode pijlen.
aan de linkerkant van de gaten loopt het foam nog tot aan het gat terwijl aan de rechterkant de foam een stuk verder is afgescheurd.
ik denk er daarom sterk aan dat dit toch door de prop is gekomen.
Afbeelding

groeten Gertjan

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: tank lek
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 18:38 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 23:25
Berichten: 375
Woonplaats: Twello
Het kan mijnsinziens vanaf de prop zijn gekomen, een steentje die een zwieper heeft gekregen, en in zijn baan, door je tank ik gevlogen.

_________________
Happy landings,

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: tank lek
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 18:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Rob Nelissen schreef:
De prop is helemaal niets aan te zien.


Dan de hamvraag. Is het mogelijk dat dan de prop geheel onbeschadigd is???

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: tank lek
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 18:59 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:28
Berichten: 7
Een steentje op +/-350m? Zeg nooit nooit, maar in dit geval...

Zou het toch niet door de stall kunnen komen?



Nog even in de gps gekeken, qua tijdstip en verbruik zou het kunnen. Het gat zit net boven de 5L, na de stall nog +/- 45 min gevlogen, geland met een kleine liter, normaal verbruik 5L/h.
Aan de prop is helemaal niets te zien.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: tank lek
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 19:02 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:28
Berichten: 7
Ohja, dat "woehoe" is een vreugde kreet dat die opgeblaze slaapzak weer vliegt. ;)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: tank lek
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 19:16 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 23:25
Berichten: 375
Woonplaats: Twello
Mogelijk door de "hobbel" iets uit je harnas, of broekzak gevlogen, en door de prop???
Ik heb anders geen verklaring.

Stuur anders de rekening van je tank naar Ijsland.
Bron: Telegraaf
Een IJslandse internetwinkel beleeft gouden tijden door de as spuwende vulkaan onder de gletsjer Eyjafjallajökull in IJsland. Het bedrijf werd tien dagen geleden opgericht en inmiddels zijn er al potjes as naar klanten in zeker zestig landen gestuurd.
Aswinkel nammi.is verkoopt potjes met 160 gram vulkaanas voor 23,80 euro. De opbrengst gaat naar de hulpdiensten van IJsland.

Sofus Gustavsson kwam op het idee voor zijn bedrijfje toen een buitenlandse verzamelaar hem vroeg wat as op te sturen. „Mijn vader woont dichtbij de vulkaan en ik vroeg hem of hij wat as kon regelen”, aldus Gustavsson. Sinds de eerste zending heeft zijn vader al drie vrachten gebracht. De as is volgens de ondernemer sinds de eerste zending steeds grover geworden.

In IJsland zijn nog twee asbedrijfjes actief, die echter wel een winstoogmerk hebben.

_________________
Happy landings,

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: tank lek
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 19:28 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 19:02
Berichten: 197
wat is frontstall :?:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RkOxaQWCBhg
remco in action


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: tank lek
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 19:47 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:28
Berichten: 7
remcoair schreef:
wat is frontstall :?:




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: tank lek
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 20:08 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:28
Berichten: 72
ik denk dat martijn gelijk heeft. De gaten zijn duidelijk van binnenuit ontstaan dus er moet iets in de tank hebben gezeten wat naar buiten wou. Als je goed naar de eerste foto kijkt waar de hele motor staat, zie je een ronde donkere vlek rond de twee gaten. Het lijkt erop dat de tank daar transparanter is wat dus inhoud dat de wanddikte daar kleiner is. De twee gaatjes waren de zwakste plekken. Probeer maar eens te voelen of die donkere vlek gemakkelijker is in te drukken als de rest van de tank. Ik ben heel benieuwd.

Bauke


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: tank lek
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 20:36 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:28
Berichten: 7
De donkere vlek is een wat gerimpelder oppervlak dan rest van de tank waar meer benzine/olie is blijven zitten. De wanddikte van de "flapjes" en rond om het gat is hetzelfde als de rest van de tank. Niet bepaald een zwakkere plek dus. Zoals al eerder gezegd lijkt me het ook niet dat twee blaasjes tegelijkertijd knappen. Ook van onder- of overdruk in de tank is bij mijn motor nooit sprake.
Kan door klapper (icm rubberophanging) de motor in zo'n stand komen te staan dat de proptips de tank net niet/of wel raken waardoor tank beschadigd wordt (en ik dus eigenlijk nog stront mazzel heb gehad dat de prop niet beschadigd is)?
Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.