Jongen bedankt voor de ondersteuning, scheelt weer een hoop zoek/surf werk.
Gerjan;
Je hebt het mooi voor elkaar, op jou trike. Dit onderwerp was ook een beetje bedoeld als marktonderzoekje of er überhaupt interesse is in zo’n systeem. Ik kan het wel leuk vinden maar als het voor de rest niemand boeit, is het me het ontwerpen van een product ervan niet waard. Dus misschien laat ik het bij een Proto voor mijzelf.
Ik werk nu zelf ook met het spiegeltje, ik heb je nog gesproken toe we deze Zomer in Rijssen vlogen, op jou TUG veldje, weet je nog? Ik vlieg met de trike van Nirvana.
Ik ben ook niet van plan zelf de analoge Benzine sensor te ontwerpen, ik maak hem denk gewoon digitaal d.w.z. dat ik alleen een melding (rode Led ) krijg als de benzine onder 1 liter komt. (dit is eenvoudig aan de buitenkant op een kunststoftank te plakken, op Nylon / teflon wil niets plakken, maar dat is latere zorg).
Tinus;
Mooi systeem is dat de Quest XC, jammer dat bedrijf op de fles is. Klinkt gek maar ik vindt hem eigenlijk te lux, als ik een paar dure sensoren weg denk en puur naar het meest noodzakelijke kijk. Dan komt ik als snel op de helft van de prijs, (Quest XC, koste indertijd ongeveer 1500 euro).
Mijn ontwerp zou bestaan uit een sensormodule op de motor, voorzien van GPS, toeren, 1x temperatuur,Uren,en digitale tanksensor (hoog/laag), +SDcard om de LOG-gegevens naar de computer te verplaatsen.
Deze Sensormodule staat vervolgens draadloos in verbinding met het displaytje op je schoot, moet dus ook voor rug-gedragen geschikt zijn. Nadeel van de Quest XC is dat er nog weer kabels aan hangen.
Martijn;
Goed dat je dat onderwerp weer even naar boven haalde, ik was het eigenlijk vergeten.
Ik heb nog wel een vraag aan jou als ervaringsdeskundige
Je hebt de motor een keer vast laten lopen omdat je (of iemand) geen olie had toegevoegd, mijn vraag is eigenlijk. Als dit gebeurt wordt ik dan tijdig door de temperatuur indicatie gewaarschuwd? Of gaat het te snel, en is het kwaad al geschied op het moment dat de temperatuur lamp brandt?
Groet,
Roger