Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 07:38

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Wat vinden jullie van de Flat Top Ninja paramotor?
BerichtGeplaatst: 26 Sep 2011, 23:04 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 23 Sep 2011, 15:59
Berichten: 0
Hallo mensen,

Hier een berichtje van een groentje met 0,0 ervaring en net nieuw op het forum
Ik stuurde net Yvin ditzelfde bericht in een PB en bedacht met dat ik het beter op het forum kon plaatsen.... Ik vraag me af wat jullie van de Flat Top Ninja vinden (en de K2 glider nu we toch bezig zijn).
Ik heb nav de vele youtube filmpjes namelijk nu de K2 glider gekocht en wilde nu de flat top ninja bestellen bij die gasten van Uturn Usa. Ik hoor als leek graag van de ervaren personen hier wat jullie van zowel de K2 als van de Flat Top Ninja vinden. Topmateriaal of rommel?

Ik wil namelijk graag beschikken over topmateriaal, hoewel ik door de vele filmpjes wellicht een ietwat eenzijdigl beeld hierover gekregen heb?.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten Laurens


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Wat vinden jullie van de Flat Top Ninja paramotor?
BerichtGeplaatst: 27 Sep 2011, 07:23 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Hallo Laurens,
Ik stond 2 jaar geleden ook op dit punt, en probeer je zonder merken te noemen te vertellen hoe ik het zou doen.
Allereerst laat geen motor uit Amerika komen! Ik ga ervan uit dat je gaat lessen in Nederland, koop dan ook de spullen in Nederland. De meeste cursisten krijgen wel eens schade aan hun materiaal en dat ligt niet aan het materiaal, maar komt door onkunde.
Onze sport is erg weers afhankelijk dus als je na 4 weken wachten op mooi weer, direct je kooi of prop kapot vliegt wil je toch de snel weer paraat staan, en niet 3 weken wachten op onderdelen?
Volgens mij zit er geen Flat-Top dealer in Nederland (Volgens mij heeft deze motor ook geen Dulv keuring, verplicht in NL). Ik weet dat Youtube er vol van staat maar dit is maar één publiciteits-geile vent (dealer), die bijna elke dag wel een filmpje plaatst. Dat doet hij goed blijkbaar want anders had jij nu geen K2 gekocht.
Ook in Nederland preekt elke “paramotorpastoor” voor zijn eigen parochie, dit is niet erg, bij een Volkwagen dealer krijg je ook geen Fiat aangeprezen. Echter in onze wereld is deze Volkswagen dealer ook vaak je rijschoolhouder.
Ook dat is niet zo erg want echt slechte motoren bestaan er eigenlijk niet meer, de frames van de motoren gedistribueerd in Nederland, komen uit Europese landen als Duitsland, Frankrijk, Italië, Tsjechië, etc. Maar de motoren op deze frames zijn veelal het zelfde. Dus mocht de nood hoog zijn in ons land kun je in veel gevallen ook wel terecht bij collega dealers voor onderdelen.
Dus ga niet direct een motor kopen, ga eerst naar de dicht bij zijnde vliegschool en laat je voorlichten, probeer eens wat uit, iedereen heeft wel een motor beschikbaar.
Ik vind het ook jammer dat je al een scherm besteld hebt, want ook het scherm koop je op jou configuratie; gewicht,lengte,conditie, beginner/ervaren, net als de Motor. (Ook dit scherm moet gekeurd zijn voor gebruik Nederland)
Zoek een vliegschool bij jou in de buurt, http://www.parapilots.nl/paramotor-opleiding/ en binnen een jaar kun je al in het bezit zijn van jou brevet.
Succes !!
Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Wat vinden jullie van de Flat Top Ninja paramotor?
BerichtGeplaatst: 27 Sep 2011, 10:25 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Hoi Laurens,
Roger en Pim hebben je het al goed uitgelegd.
Ik heb met de man in de youtube filmpjes een haat liefde verhoudig.
Hij is geweldig,maar vooral zeer arrogant,en is konstant op zoek naar zijn grenzen.
Eens zal hij doodvallen,of na een nirro escape tot bezinning komen en normaal gaan vliegen.
In de USA is hij al niet meer geliefd en vinden ze hem een hufter en zijn product rubbis.
Het is gewoon een Copie van Walkerjet.
Als je met zijn Machine in Nederland gaat vliegen :( Zullen alle paramotorvlieger je proberen af te schieten),waarom
zul je vragen :lol:
Zet het volume maar eens niet terug van je PC en huiver over de tering HERRIE die deze motor maakt.
De volgende link gaat jou vertellen wat de beste motor is in de USA en ......... :lol: wij nemen er een zoutpotje bij :lol:
http://www.flightjunkies.com/freshbreezebetter.php
Service en weinig geluid is de juiste keuze,want onze hobby is niet de keuze van de mensen die er mee moeten
leven op de grond,en daar moeten we ook respect voor opbrengen zodat ze ons ook meer net rust laten.

Gr,jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Wat vinden jullie van de Flat Top Ninja paramotor?
BerichtGeplaatst: 28 Sep 2011, 18:25 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 23 Sep 2011, 15:59
Berichten: 0
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee... als ik het goed begrijp maakt de Flat Top dus onacceptabel veel herrie waarmee je geen goed visitiekaartje voor de sport vormt en is het aanmodderen met de service vanwege de afstand, tijd etc...

Dat van die haat-liefde verhouding begrijp ik inmiddels wel ja, hij zou dat gestunt desnoods anoniem moeten doen en niet als de handel drijvende zelfbenoemde ambassadeur van de sport. Echter waar is dat stukje liefde op gebaseerd dan? Op hun producten? Of vindt je die zelf ook rubbish Roger? Graag zou ik leren waarom Amerikanen het dan zo beschouwen en wat er dan kennelijk zoveel beter is? Verder hebben materialen mijn aandacht en wil ik eigenlijk niet inhoudelijk op die vent ingaan, maar ik moet wel zeggen dat hij talloze vragen stelde over leeftijd, lengte, gewicht, ervaring voordat hij mij verder adviseerde en drukte me op het hart om hem niet uit de verpakking te halen zonder professioneel instructeur erbij, dus hij is nog niet helemaal zot geworden :-)

Verder ben ik gewoon erg nieuwsgierig wat dan "de betere en stilste" (ik weet dat het niet zo zwart ligt) motoren op de Nederlandse of Europese markt zijn. Ik hoor daarom graag concrete aanbevelingen. Het maakt mij persoonlijk helemaal niet uit mannen of dat jullie bij welke tip/aanbeveling dan ook verbonden aan dat merk zijn, zolang julllie evt adviezen maar met goede (technische of praktische) argumenten onderbouwt zijn. Als die hele wereld toch al zo in elkaar verweven is moet dat geen punt zijn. En als dit deel vh forum concrete adviezen niet toelaat dan misschien een PB?

Alvast bedankt, groeten van een naarstige informatiezoeker :-)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Wat vinden jullie van de Flat Top Ninja paramotor?
BerichtGeplaatst: 28 Sep 2011, 18:52 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 19:02
Berichten: 197
de nirvana rodeo is een mooie stille motor

www.nirvana.cz en is te bestelle bij paratwente www.paratwente.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Wat vinden jullie van de Flat Top Ninja paramotor?
BerichtGeplaatst: 01 Okt 2011, 12:04 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 23 Sep 2011, 15:59
Berichten: 0
Bedankt voor de tip, ik hou het in gedachten!

Zijn er nog meer mensen met adviezen of goede links naar sites waarop vergelijkingen tussen de verschillende merken/materialen etc gemaakt worden??

Alvast bedankt!
Gr. Laurens


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Wat vinden jullie van de Flat Top Ninja paramotor?
BerichtGeplaatst: 01 Okt 2011, 15:08 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Laurens,

Ik vrees dat je dan toch op dit forum je gerief moet halen vanwege de specifieke regelgeving in Nederland.

Per definitie moet alles DULV-goedgekeurd zijn anders mag je er in Nederland niet mee vliegen.

Als ik een trike zou willen dan vind ik de S-Trike super maar helaas geen DULV.


http://www.youtube.com/watch?v=SCjNq8tF ... ata_player

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Wat vinden jullie van de Flat Top Ninja paramotor?
BerichtGeplaatst: 02 Okt 2011, 02:17 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Ach, ik kan met een kwartje al mijn vrienden bellen dus veel schade kan ik niet aanrichten. -:)

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.