Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 26 Apr 2024, 21:13

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: 0001 is Binnen.
BerichtGeplaatst: 21 Dec 2011, 23:52 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:32
Berichten: 39
Je bedoelt dat ze genoeg schuiven en de dulv corrupt is zeker.

Ach ja, mijn motortje staat weer in de auto, morgen zit ik in de sneeuw om daar een tour te gaan maken met mijn gekeurde X-race.

Jurg

_________________


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: 0001 is Binnen.
BerichtGeplaatst: 22 Dec 2011, 08:04 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Jurg,
Corrupt zou ik niet willen zeggen,maar ze weten gewoon
Dat fresh breeze wereldleider is in deze brange.
Gr,jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: 0001 is Binnen.
BerichtGeplaatst: 22 Dec 2011, 11:27 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Nov 2009, 15:39
Berichten: 16
Woonplaats: landhorst
Jacques schreef:
Zoals ik al verwachte hebben ze de Thorx 200 al ingebouwd.

http://www.fresh-breeze.de/en/news/news-2011.html

8 kg zwaarder dan mijn lichtste Snap (21 kg)......daar heb in dan gratis benzine voor :mrgreen:
Het scheeld dus 1a 2 kg met de al om bekende Simonini en we hebben zeker 15kg meer power :mrgreen:
Nu wil ik wel weer met een Tandembeugel en vrijloop gaan vliegen.
wie gaat er mee? :mrgreen:

Groet,jacques


ja,de eerste aanmelding is binnen ik ben benieuwd :P

groet Arjan


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: 0001 is Binnen.
BerichtGeplaatst: 22 Dec 2011, 11:40 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:19
Berichten: 73
arjan schreef:
Jacques schreef:
Zoals ik al verwachte hebben ze de Thorx 200 al ingebouwd.

http://www.fresh-breeze.de/en/news/news-2011.html

8 kg zwaarder dan mijn lichtste Snap (21 kg)......daar heb in dan gratis benzine voor :mrgreen:
Het scheeld dus 1a 2 kg met de al om bekende Simonini en we hebben zeker 15kg meer power :mrgreen:
Nu wil ik wel weer met een Tandembeugel en vrijloop gaan vliegen.
wie gaat er mee? :mrgreen:

Groet,jacques


ja,de eerste aanmelding is binnen ik ben benieuwd :P

groet Arjan


Hè Arjan,

Gaan we samen, als wij los komen komt iedereen los ;) :lol: :lol:

_________________
Eric Wierenga

Dealer van:
Flyproducts paramotors
Fresh Breeze paramotors
Ozone Paramotor gliders
Flanders paramotortrikes
Micro Avionics headsets

http://www.poweredparagliding.nl
http://www.FlandersParamotorTrikes.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: 0001 is Binnen.
BerichtGeplaatst: 22 Dec 2011, 11:47 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Nov 2009, 15:39
Berichten: 16
Woonplaats: landhorst
afgesproken!

volgens mij moet dat wel lukken met een powerplay 140 (hebben we teminste ook wat snelheid) :lol: :lol :mrgreen:


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: 0001 is Binnen.
BerichtGeplaatst: 22 Dec 2011, 19:35 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:32
Berichten: 39
Dus omdat je wereld leider bent krijgen ze een voorkeurs positie? Haha, wat een bak Jacques, het is heel makkelijk om wereld leider in de branche te zijn als er maar 2 landen die DULV keuring nodig hebben. Jij weet net zo goed als ik hoeveel tijd en energie Luc de Fontaine erin heeft gestoken. testen zijn gedaan, maar hij had 2 jaar geleden te weinig stijging. Nu met de nieuwe motor is het ruim voldoende, alleen wat zei de DULV; losse zitjes dat moet je veranderen.

Dus wat doet Luc, die verandert de zitjes en probeert opnieuw met de Dulv in gesprek te raken om een afspraak te maken om verder te keuren. Maar dan moeten ze wel mail beantwoorden of de telefoon oppakken. En als er dan contact is moeten ze ook een afspraak willen maken. Maar dat gebeurd niet. Waarom niet? Omdat de huidige keurmeester dealer is van FB en als deze trike op de duitse en nederlandse markt komt er maar weinig X-citors meer verkocht zullen worden. Hij ziet er mooier uit de X-citor, mag je best weten, maar blijft 2 takt, flink benzine verbruik en een stuk duurder. Ca. 10.000 euro!


Je bent toch pas geleden bij de Luc geweest Jacques? Praat dan nu eens dezelfde taal op het forum als die je bij Luc sprak. Maar niet elke keer een ander geluid of het afschuiven op een ander. Pas geleden heb ik je dit ook al eens verteld toen je me belde met wat vragen.

Jurg

_________________


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: 0001 is Binnen.
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 08:13 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 02 Dec 2010, 20:33
Berichten: 77
Woonplaats: Almere
ik snap het ook niet,

op mijn verlanglijstje staat al een tijdje de flanders al is het alleen omdat deze stiller is als de overige douzitparamotortrikes.
ik heb het verhaal ook zo'n beetje gevolgd, en de machine bekeken ik snap niet dat deze geen keur heeft. mij xenit heeft ook hangstoeltje welke wel is goedgekeurd maar en stuk meer lawaai maakt. markleider word je zomaar als je markt weet af te schermen voor overige machine's en dat is nogal makkelijk in nederland. de sport is al zo klein in nederland waardoor je elkaar altijd tegen komt, die Xciter is mooi hoor, daar valt niets over te zeggen en dijk van een machine, maar boven menig budget. als er een stillere machine op de markt komt met en verbruik van 4 liter per uur dousit degelijk en veilig en stiller dan menig trike dan ook nog 4takt moeten we dit toch als groep enthousiaste vlieger toejuigen. als er zo'n 2takt brommer voorbij komt crossen met die klere herrie dan staan mijn haren overeind de hoge gesnerp gaat door merg en been maar voldoet wel aan de geluidsnorm waar en minder storend geluid van een lagere toon van een 4takt moter boven de norm komt wat zeker niet bij de flanders het geval is maar op afstand al noulijks meer is te horen.

naast de flander zijn er nog zoveel andere mooie trikes op de markt maar deze proberen niet eens de Dulv te halen omdat hun afzet markt veel te klein, wat ik erg jammer vind omdat de keuze beperkt is in nederland tot een paar trikes. uiteraard goed voor de handelaren hier op het forum weinig concurentie.

mijn menig
"en hobby gaat pas leven als je het deelt"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: 0001 is Binnen.
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 10:26 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Jacco,

Je hebt helemaal gelijk. Wij als vliegers zijn gebaat bij marktwerking. Dat geldt net zoals voor andere producten. Meer concurrentie genereert technologische vooruitgang.
Kijk eens wat een vooruitgang er al in de laatste tien jaar is geboekt.

Van wat ik heb gehoord en gelezen is de Flanders Trike top net zoals de Xcitor. Net zoals bij auto’s geldt dat je te maken hebt met budget, het doel waarvoor het apparaat geschikt moet zijn, persoonlijke voorkeuren, gunfactor, service, afstand tot de dealer etc..

Als ik dealer was zou ik het ook leuk vinden als iedereen alles bij mij zou kopen maar zo werkt het gelukkig niet. Alle fabrikanten en dealers doen zo veel mogelijk hun best met als resultaat dat je impliciet mooie, zuinige en veilige configuraties krijgt.

De consument is niet dom en laat zich niet leiden door dealers die negatief praten over andere dealers en merken. Een slimme consument oriënteert zich goed en praat met diverse andere vliegers zonder commercieel belang om tot een beslissing te komen.

Een slimme dealer complimenteert de andere dealers en accentueert zijn eigen sterke punten, dat respecteert de klant het meest.

In Nederland hebben we te maken met DULV-DSMG keuring, dat is nu eenmaal een fait accompli.

Zeker met de kerst in aantocht zou het toch mooi zijn als we wat meer consideratie met elkaar zouden hebben? ;)

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: 0001 is Binnen.
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 16:25 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 15:21
Berichten: 5
Woonplaats: Eefde
Nog voor de aanschaf van mijn Xenit Plus trike heb ik uitgezocht hoe het zit met de verschillende keuringen en keuringsinstanties.
Daarbij heb ik overleg gehad met o.a. Guido Reusch van de EAPR en mensen van de IVW.
Trikes die goedgekeurd zijn door de EAPR zijn in Nederland toegelaten.
Ik vlieg legaal rond in een 2 zitter Xenit Plus met officiele tandemtoelating en dito verzekering.
Misschien moet meneer Flanders zich eens wenden tot de EAPR en de DULV even laten voor wat het is.

Prettige feestdagen.

Jan Hoetink
PH-9L4


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: 0001 is Binnen.
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2011, 17:47 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:32
Berichten: 39
Jan bedankt voor je advies, maar dit heb ik ook al nagevraagd in samenwerking met Luc, EAPR mag keuren tot 120kg. Daarboven moet je toch naar de vriendjes organisatie van de dulv.
We hebben nog wel wat pijlen op de boog waar we mee bezig zijn, maar dan neemt ook weer tijd in beslag.

Het zotte is dat ze met een andere keurmeester wel gingen keuren en nu er een nieuwe zit die dealer is er ineens niets meer kan, en ze steeds met andere eisen komen. Vliegtechnisch is hij in principe gekeurd, geluid ook en de sterkte is ook niets mis mee. Alleen het stijgvermogen was toen te weinig. Dit is nu dik in orde, maar dan komen ze met andere eisen. Stoeltjes, toen ineens moest er een frontstall getrokken worden. Bij de vraag of dit met de X-citor ook was gedaan, werd er alleen maar omheen gedraaid. Hoe kan je dat in vredesnaam verzinnen. Frontstall aan een tandemtrike?
2 x 90 kg trike van 135kg. Haha, ik wil het wel proberen hoor. Maar het enige resultaat is dat je jezelf uit je stoel trek en frontstall........ho maar.
Nee hoor, tis puur afscherming van de markt, want een eerlijk spel durven ze niet te spelen omdat ze bang zijn teveel kjlanten te verliezen.

Jurg

_________________


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.