Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 06:43

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Nieuwe motoren van Bailey komen naar Holland.
BerichtGeplaatst: 09 Jan 2014, 09:03 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
hallo allemaal,
Eindelijk is het zo ver :mrgreen:
Ik ben ook Importeur geworden voor een Engels merk dat al jaren aan mijn nieuwsgierigheid trekt ;)
http://www.baileyaviation.com
Er blijk steeds weer vraag naar 4 Takt motoren, maar die waren voorheen te zwaar en hadden te weinig power,maar
na jaren durf ik wel de knoop door te hakken nu deze motor nog maar (complete unit) teruggebracht is naar 27,5 kg.
Ik heb er twee bestelt voor de beurs in Wageningen, maar helaas kunnen ze pas in Maart leveren.
Het zelfde geld helaas voor de 2 cilinder Hornet :( Dus is het wat dat aangaat even rustig wachten.
Wie nu bestel en betaald kan ik € 500,- korting geven, en komt de complete motor op € 6250,- dit geld voor beide modellen.
Deze motoren zijn gewoon stil en voldoen aan de Dulv geluidsnorm (Minder dan 60 db).
Ze kunnen nu vliegen met de nieuwe normering DGAC die ook in Duitsland is geaccepteerd,de nieuwe tweezits-trike
gaat ook onder deze nieuwe normering vliegen met de DGAC gekeurde Relex.
Deze nieuwe regeling loopt tot units tot 120 kg daarboven geld gewoon de oude regeling.
Sportive groet, jacques


Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe motoren van Bailey komen naar Holland.
BerichtGeplaatst: 09 Jan 2014, 11:50 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:13
Berichten: 159
Ja het zijn prachtige motoren

En mag je dan met de dgac keuring ook in Nederland vliegen

Groetjes Joost

_________________
Afbeelding PAP dealer


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe motoren van Bailey komen naar Holland.
BerichtGeplaatst: 09 Jan 2014, 12:31 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:54
Berichten: 52
Woonplaats: Zwolle
Idd Joost ben hier ook benieuwd naar ? Ik begreep dat DGAC alleen het draag gedeelte in ons geval het scherm keurt??
Zou dat niet zo zijn dan had dit mij veel werk gescheelt......

_________________
Wij zijn alles aan het restylen dus ook onze namen, website en shop dus feel free ....... neem eens een kijkje......

http://www.paramotorwinkel.nl

http://www.paramotorschool.nl

Groeten,

Pascal van Diermen


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe motoren van Bailey komen naar Holland.
BerichtGeplaatst: 09 Jan 2014, 13:04 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Joost, Pascal,

Ik heb er gisteren een uitgebreid gesprek over gehad met Fresh Breeze en vandaag met Aviabel (verzekeringen).
Fresh Breeze breng vanaf nu alle nieuwe motoren die eventueel uitkomen onder bij de DGAC.
Wel blijven ze de normen en waarden hanteren van de DULV, zo komt ook de nieuwe trike (die minder weegt dan 120kg) in Europees verband
op de markt. Nederland zal daar in moeten meegaan.
Ook net contact gehad met Aviabel en die gaan gewoon verzekeren als het toestel minder dan 120 weegt, zo niet dan is de welbekende DULV van toepassing met het bekende PH nr.


Sportieve groet, Jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe motoren van Bailey komen naar Holland.
BerichtGeplaatst: 09 Jan 2014, 13:47 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:13
Berichten: 159
Ok mooi werk
ik wist wel dat dgac wel toegestaan was in Duitsland
Maar nu ook in Nederland is helemaal mooi

Groeten Joost

_________________
Afbeelding PAP dealer


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe motoren van Bailey komen naar Holland.
BerichtGeplaatst: 13 Jan 2014, 13:34 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:32
Berichten: 39
Verkopen doen we denk ik allemaal graag. Maar we moeten de feiten niet anders uit gaan leggen dan dat ze zijn. DGAC keurt schermen. GEEN motoren!
In Frankrijk is het zo dat je het scherm inschrijft en aan moet geven wat voor motor je er onder hangt. Maar het scherm moet gekeurd zijn!
Om nu te zeggen dat de DGAC keuring in NL is toegelaten is te kort door de bocht, want onze motoren moeten nog steeds een geluidskeuring ondergaan(tenzij dit onlangs is gewijzigd) en dit doet DGAC niet.
In theorie kan je dus elke motor vliegen die je wilt maar als er geen DULV/DMSV?EAPR op zit moet je dus een buitenlandse inschrijving hebben. Op zich geen probleem, maar hoe zit het met je start vergunning? Geen buitenlandse toestellen!!! Als er dus een keer iets gebeurd dan heeft de verzekering denk ik een stok om mee te slaan. Ja...natuurlijk als je gaat bellen om een verzekering af te sluiten is het allemaal geen probleem maar op het moment dat het er op aan komt dan weten we wat verzekeringen doen denk ik?

Staar je niet blind op het woordje 4-takt. Ik heb Portugese vrienden die er mee vliegen maar het geluid als je op de grond staat valt erg tegen. Motor draait ook 8200 RPM dus dan ben ik benieuwd welke overbrenging erop zit want zoals andere al vermelde is het het geluid van de prop die in hogere toerentallen het meeste geluid veroorzaakt.
Dit is geenszins een antwoord om het merk af te kraken, want ik kan ze ook leveren, maar ik spreek uit ervaring!!!
Een grotere spoed van de propellor is een mogelijkheid, je haalt hiermee het toerental naar beneden, maar je motor moet het wel kunnen trekken.

Groet Jurg
http://www.skydance.nl

_________________


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe motoren van Bailey komen naar Holland.
BerichtGeplaatst: 13 Jan 2014, 17:04 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Jurg,

Een duidelijk verhaal. Bedankt daarvoor!

Allen,

Van deze thread leren we allemaal. Toevallig vandaag veel proberen uit te zoeken over deze materie. Vandaag ook een aantal vliegers gesproken, die er inmiddels mede door ervaringen meer verstand van hebben. De achtergrond van Jacques' verhaal wordt daarmee ook duidelijker.

Er moet inderdaad duidelijk, zoals ook Jurg aangaf, onderscheid gemaakt worden tussen schermtoelatingen en motortoelatingen.

Het zou mooi zijn als we in Nederland een vergelijkbare situatie gaan krijgen zoals in Frankrijk.
Er zit dan wel een addertje onder het gras. Hoe zit het met de geluidsproductie. We zijn er allemaal van overtuigd, dat we stille motoren willen hebben. Die wettelijke borging zouden we dan op een of andere manier wel in stand willen houden.
Het feit, dat er nu in Europees verband iets afgesproken wordt impliceert niet, dat Nederland moet volgen. Aangezien de paramotor in Annex II van EASA zit bepaalt de nationale autoriteit de regelgeving. Dit heeft m.n. met opleidingen, examinering en brevettering te maken.

Duitsland kent sowieso een aparte regelgeving voor luchtvaartuigen met een leeggewicht (inclusief verplichte zaken als reddingsmiddelen) van 120KG ( voor meer info).
De regeling voor deze luchtvaartuigen is sterk gedereguleerd. In dat kader zou een vereenvoudiging voor voetstartende paramotors en lichte trikes best wel eens werkelijkheid kunnen worden.
De eerlijkheid gebied me te zeggen, dat ik inhoudelijk te weinig weet over deze materie.
Wellicht heeft een van ons meer informatie hierover. Schrijf dan niet wat je zou willen, maar hoe de situatie is.

Veel vliegplezier,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nieuwe motoren van Bailey komen naar Holland.
BerichtGeplaatst: 14 Jan 2014, 00:00 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Jurg maak je geen zorgen, eerst moeten we wachten tot midden Maart, voordat de eerste motor wordt uitgeleverd.
Gelukkig sta je er niet zo achter als ik, ik heb geregeld contact met ze in de afgelopen jaren en weet dat de motors er nu rijp
voor zijn.
Ik doe dit ook in nauw overleg met Fresh Breeze,er zal dan ook een EAPR geluidsraport volgen van FB zodat we niet alleen onder
Franse Vlag hoeven te vliegen maar ook voor de dure Nederlands PH-registratie kunnen kiezen.
overigens staat er niet in mijn vergunningen dat ik niet met een buitenlandse inschrijving zo mogen vliegen, dit was wel het geval bij
de oude artikel 14 velden.
Verder ben ik niet bang voor te veel geluid omdat het nieuwe model V5-s 2 pk meer heeft bij 8000 rpm wat je mag delen door 3.2 (overbrenging).
Het deed mij overigens deugd van Robert de Vries te vernemen dat Adventura nu ook meer op geluidsproductie gaat letten vanwege geluidsproblemen
in Frankerijk op lesvelden :D mooi want het blijft belangrijk dat we zo stil mogelijk blijven.

Groet, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.