Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 12:00

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Is dit wat??
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2014, 08:10 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 19 Jul 2013, 21:27
Berichten: 50
Woonplaats: Winsum (Groningen)
Kwam op het Internet de HPR 180 (en 200) tegen. Er wordt geschermd met prijzen als van een 2de hands toestel voor een nieuw exemplaar.
Is er iemand die uit ervaring wat kan zeggen over de kwaliteit en prestaties. Heb op http://www.footflyer.com/Equipment/Paramotors/2013/HPR180-GrasshopperPPG/HPR180-Paramotor-review-Grasshopper.htm een recensie gelezen over de 180 en die kwam er niet slecht af.
Heeft hij Nederlandse DULV?

Afbeelding

_________________
Berend

Vertel mij en ik vergeet
Laat me zien en ik onthoud
Laat me doen en ik begrijp


-CONFUCIUS-


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Is dit wat??
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2014, 08:37 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Beste Berend,

Ben je ondertussen met je opleiding bezig???

Mvg,

JW.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Is dit wat??
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2014, 08:42 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 19 Jul 2013, 21:27
Berichten: 50
Woonplaats: Winsum (Groningen)
Ha JW, ik stuur je een PB.

_________________
Berend

Vertel mij en ik vergeet
Laat me zien en ik onthoud
Laat me doen en ik begrijp


-CONFUCIUS-


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Is dit wat??
BerichtGeplaatst: 19 Mei 2014, 21:11 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Hoi Berend,
Deze motorunite, heeft geen dulv,is afkomstig uit een apenland,en is een slechte kopie van alles wat.
We willen het niveau in Nederland hoog houden en hechten vooral veel waarden aan geluidsproductie
waar mogelijk lager dan de voorgeschreven 60 DB te krijgen, zodat onze tegenstanders geluidsoverlast
niet tegen ons kunnen gebruiken!!
Dus laten we dit product lekker met rust voor de apenlanden.
Overigens zijn alle merken die in Nederland te verkrijgen goed bezig, iets te doen aan geluidsproductie wat
een aantal jaren geleden alleen door Fresh breeze nagestreefd werd wordt door de andere groten merken
gelukkig ook gecoöpereerd ( geluidsreductie is hot ) :shock:
Besef goed dat 1 man met een lawaaimotor ook jou vliegomgeving gaat vergallen, dus probeer die man over te halen
er iets aan te gaan doen, mede voor eigen belang en landelijke opinie!! omtrent onze mooie sport.
Bij ons, Eric en ik hechten wij hoge waarden aan dit punt, tevens laten wij leerlingen hoger vliegen (300meter) ook in het buitengebied waar normaal op 150 meter gevlogen mag worden, tevens is het de bedoeling NIET bij het veld te blijven hangen!
tussen de dorpen door te vliegen enz.
Laten we met ze allen proberen zo min mogelijk overlast te bezorgen.

Sportieve groet, Jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Is dit wat??
BerichtGeplaatst: 21 Mei 2014, 16:14 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 11 Mei 2014, 15:28
Berichten: 0
Hallo Jacques,

Spijtig dat je zo negatief bent over de HPR Paramotor. Maar ik, en vele forumlezers, zullen begrijpen dat je dit doet om je eigen handel te beschermen. Jij bent verkoper van het merk Fresh Breeze en verdient daar geld aan. Als er dan een nieuw merk op de markt komt, dat voor de helft van het geld een goede paramotor aanbied, snapt iedereen dat je dat probeert onderuit te halen.

Alleen de argumenten die je aanhaalt zijn complete aannames. De HPR paramotor heeft een lager geluidsniveau dan menig Europees model en zit zeker onder de 60 DB.
Ik nodig jou, en iedereen die wil, graag uit om de paramotor in het echt te komen ervaren en te beluisteren. Dan zal je te weten komen dat de argumenten als "apenland" en "slechte kopie van alles" slechts een mening is van een concurrent.

Ik wilde mijn product hier graag even verdedigen en foute aannames de wereld uit helpen. En hier wil ik het dan ook graag bij laten.

_________________
http://www.paramotors.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Is dit wat??
BerichtGeplaatst: 21 Mei 2014, 17:07 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Nasserie,
Jammer dat jij het zo simpel ziet, het is wat complexer, we zijn bezig onze vliegmogelijkheden te verruimen,
dit houd in dat we ons zoveel waar mogelijk aan de regels moeten houden, een te sterke groei in deze markt
is ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit van opleiding, het is nu al de meest groeiende luchtvaartsport.
België probeert al vaak genoeg zijn probleemgevalletjes(lawaaimotors) aan ons te slijten en dat is al jammer genoeg.
Prijsdumping gaat ten kosten van alles(kwaliteit, service en garantie, enz) Je maakt nog niet eens bekent waar het
product vandaan komt, wel is jou site een kopie 1 op 1 vertaling van die van de importeur uit Florida (ook lekker goedkoop)
Lees eens het verhaal van de Importeur van Australië, ;) hij weigert ze verder te verkopen vanwege slechte service en
kwaliteit.
Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen, en dan bedoel ik vooral op dat je ook mede verantwoording
moet hebben voor je mede piloten die zich correct gedragen en daardoor eventuele overlast zoveel mogelijk beperken,
om gezamenlijk aan een verruiming van vliegmogelijkheden te komen (eventueel experiment vrijstelling)voor 2 jaar.
Dit houd in dat we zelf de rotte appels in het gareel moeten zien te krijgen ander is het weer snel afgelopen :(
Concentreer je maar op België want daar woon je toch.
Verder sportieve groet en veel vliegplezier.
gr, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Is dit wat??
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2014, 13:15 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste allen,

Een interessante thread.

Toen ik in 2008 begon met paramotorvliegen had mezelf de taak gegeven om onze luchtsport naar een hoger plan te brengen.
Het was en is voor mij een doorn in het oog, dat de RBML niet voorzag in goede en praktische mogelijkheden voor opstijgen en landen voor bepaalde luchtsporten, waaronder paramotorvliegen.
Achter de schermen wordt op dit moment gewerkt aan een mogelijke oplossing. Binnenkort hopelijk mee daarover.

Luchtvaart en Nederland is een lastige combinatie.
Terwijl een speedboot met hoge snelheid door bepaalde Natura 2000 en of EHS gebieden mag scheuren is de situatie voor een paramotor 180 graden anders. Met droge ogen wordt verklaard, dat een paramotor op ruim twee kilometer afstand van hetzelfde verstorend bezig kan zijn bij opstijgen.
Dat is de situatie.

Het heeft alles met te maken met "acceptatie".
Een goede naam opbouwen is lastig, een slechte krijgen heel eenvoudig.

Mij is wel eens verweten, dat ik soms als een schoolmeester publiceer. Mogelijk terecht. Het is echter wel zo, dat er nog steeds signalen bij mij binnenkomen over zaken, die de bovengenoemde acceptatie in de weg staan of kunnen gaan staan.

Ik schrijf heel vaak, dat we samen onze toekomst in de hand hebben. En dat is ook echt zo.

Laten we zuinig zijn op onze luchtsport en er alles aan doen om ervoor te zorgen, dat we een prachtige toekomst krijgen.

Veel vliegplezier,

Frank

Ik publiceer vanuit de Taakgroep Paramotor voornamelijk via de Nieuwsbrief ParamotorWeb.
Zie http://www.paramotorweb.nl/nieuwsbrieven.html
Je kunt je eenvoudig (gratis) aan- en afmelden.
Op dit moment zijn er 123 lezers.

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Is dit wat??
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2014, 19:06 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 18 Mei 2014, 14:44
Berichten: 0
Woonplaats: Rotterdam
Deze paramotor is een chinees fabrikaat, en is voor € 1250,- euro (zonder enige vorm van onderhandeling) compleet te bestellen via de volgende link. http://www.alibaba.com/product-detail/P ... 06888.html
Ik heb in het verleden al vaak via deze site technische producten besteld, soms zit het mee soms zit het tegen.
Het werkt altijd, de kwaliteit/duurzaamheid is nog wel eens een probleem, hoeft natuurlijk niet altijd te zijn (iphone word ook gemaakt in China).
Hier de site van de fabrikant; http://www.zgppg.com
Transportkosten en importheffingen vallen over het algemeen erg mee, reken grofweg op 6% invoerheffing en daarnaast moet
er nog BTW betaald worden over :
aanschafprijs+transportprijs+invoerheffing.
Transportprijs is afhankelijk van wijze van vervoer:
Luchtvracht, duurste variant. Of groupage vervoer (samen met andere items die verzameld worden om een zeecontainer te vullen)
Grofweg kost zo'n ding bij je voor de deur bezorgt pak 'm beet een kleine € 2.000,- all/inn.

Het hoeft geen slecht ding te zijn, maar de bewijzen daarvoor laten natuurlijk een jaartje of wat op zich wachten.

_________________
Please drive a hybrid………. i need your fuel.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Is dit wat??
BerichtGeplaatst: 30 Mei 2014, 19:28 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Maw, wacht ik nog een jaartje of wat........................................................langer.
Ik heb werkelijk nog niks goeds (van eigen bodem) uit China gezien.
Het is dezelfde rommel als vroeger in Italië werd gemaakt, deugde ook niks aan alerlei produkten qua constructie en materiaalkeuze.
Dus wie zonnepanelen uit China heeft....sterkte :roll:


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Is dit wat??
BerichtGeplaatst: 04 Jun 2014, 09:13 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 11 Mei 2014, 15:28
Berichten: 0
Hoi Jerd en vele andere,

[quote2=]Deze paramotor is een chinees fabrikaat, en is voor € 1250,- euro (zonder enige vorm van onderhandeling) compleet te bestellen via de volgende link. http://www.alibaba.com/product-detail/P ... 06888.html[/quote2]

Let je wel op, want dit is motor only!

De productie van de HPR paramotor vind inderdaad plaats in China. De producent en ontwikkelaar is een Amerikaan. De kwaliteit en keuze van de materialen zijn erg goed. Dus jawel, kwaliteit kan ook uit China komen onder supervisie van een Amerikaan!

Ik heb de paramotor hier staan en de motor loopt echt als een treintje. Een genot om naar te luisteren. En de stuwkracht die deze machine genereert is ongekend.

Verder zal ik niet teveel (reclame) schrijven, anders wordt mijn bericht weer verwijderd ;-)

_________________
http://www.paramotors.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.