Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 21:37

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Paramotor test hier een paar
BerichtGeplaatst: 24 Jan 2015, 09:16 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:54
Berichten: 52
Woonplaats: Zwolle
Hoi Hoi,
Hier een link naar een site waar diverse paramotors getest zijn. De test zijn uitvoerig en worden goed beschreven dus veel lees plezier....

paramotortest

Groetjes,

Pascal

Afbeelding

_________________
Wij zijn alles aan het restylen dus ook onze namen, website en shop dus feel free ....... neem eens een kijkje......

http://www.paramotorwinkel.nl

http://www.paramotorschool.nl

Groeten,

Pascal van Diermen


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Paramotor test hier een paar
BerichtGeplaatst: 22 Jul 2015, 14:32 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 10 Mrt 2015, 10:02
Berichten: 0
Miniplane top 80 review 2015 Richard en Tineke

Na onze onze problemen met de Parajet , op advies van onze Franse vliegvrienden overgestapt naar Miniplane.
Omdat we deze toch op Nederlandse papieren wilden hebben we hem uiteindelijk gekocht bij LCO (Pascal). Eigenlijk was hij de enigste die hem kon leveren in Nederland.

Op beiden motoren hebben we nu samen in totaal zo’n 200 uur zitten en we hebben er nooit problemen in de lucht mee gehad. Wel een keer een vuiltje in de carburateur waardoor die van Tien niet Startte. Maar goed daar heeft volgens mij iedere paramotor weleens last van.

Hoewel nooit geprobeerd kan er nog een 130 en 135 cm prop op. Deze worden alleen in wedstrijden gebuikt of bij tandems. Aan te raden is dan een grotere kooi of enkel achterwaarts te starten.

Voordelen
-Betrouwbaar (Volgens mij en de Fransen het betrouwbaarste wat je kan kopen)
-Licht en dat is volgens mij het allerbelangrijkste van een paramotor op betrouwbaarheid na.
-Tja en vanwege het gewicht is ie bijna altijd achterwaarts te starten omdat je makkelijk een paar passen achteruit kan zetten
-Voorwaarts starten is ook eenvoudiger immers je kan harder lopen. lijnen zijn bij mij nog nooit in de motor gekomen.
-Weinig geluid. Dit is zo belangrijk om klachten te voorkomen.
-Zeer goed en snel demontabel zodat hij makkelijk in ieder auto past (Of in het vliegtuig naar Thailand!)
-Simplistisch (alhoewel ik nooit verder ben gekomen dan het reinigen van de carburateur is het echt een simpel ding).
-Zuinig. Het verbruik ligt tussen de 2 en 4 liter per uur afhankelijk van het gewicht van de piloot, de snelheid en soort vleugel. Ik heb het verbruik nooit boven de 4 liter per uur gekregen.
-Onderdelen zijn snel te leveren (Ja sommige fabrikanten zijn echt traag met onderdelen)
-Goedkoop ten opzichte van andere paramotors
-Slipkoppeling dus geen riem die je continu moet afstellen en geen gas is geen kracht op het blad en blijven dus je lijnen ook heel mochten ze erin komen.

Nadelen
-Men roept dan het vermogen. Tja ik (90 kg) vlieg inderdaad volgas weg maar vind niet dat ie vermogen te kort komt. Ik haal 1,5 meter per seconde ongeveer in niet thermische/ windstil condities.
-Men roept grote kwetsbare kooi. Meerdere keren getest en valt best mee door zijn flexibiliteit. Daarbij zijn de stokken goedkoop en kan je makkelijk een reserve stok meenemen. Tevens zijn de stokken kopieën van tentstokken en makkelijk te vervangen voor andere stokken in afgelegen vlieggebieden (Sorry Pascal).

Richard en Tineke

Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.