Mooi man, daarom ben je gisteravond niet gaan vliegen...je zag sterretjes
Inmiddels ben ik bezig met m'n 3e prototype strobe.
Houd je de temperatuur van de leds/profiel goed in de gaten!?!
Afgelopen week mijn eigen creatie op iemand anders zijn trike kunnen bekijken en idd toen men de strobe aanzette was deze goed te zien en dat v.a. 12km afstand bij een net ondergaande zon.
Dit is ook de reden dat ik begonnen ben met het ontwerpen van een goede strobe die ipv één flits meerder korte flits-salvo's (2-3-of 4) geeft ivm de betere zichtbaarheid.
Er kunnen verder op de powersuply twee beacons/lampsets aangesloten worden!

Vaak gaat de zon al eerder schuil achter laaghangende bewolking, inversie of mist aan de kustprovincie's waardoor de zichtbaarheid al sterk verminderd gedurende de daglichtperiode.
Vaak horen wij elkaar wel via de porto, maar zien we elkaar niet.
De laatste maanden toonden aan dat deze hulpmiddelen sterk bijdragen aan de veiligheid onderling, vooral als het wat drukker wordt in het luchtruim rond de landingsplaats als iedereen binnendruppelt en men direkt kan zien wat de positie van de medevliegers is.
Na wat testen met de goedkopere setjes die op de (auto)markt te koop zijn en nauwelijks licht geven in vergelijking met de nieuwe type leds op de markt, hebben we nu al een aardig resultaat bereikt.
Voor een goede strobe heb je Led's van minimaal 8Watt nodig, dus vergeet die kerstverlichting e.d. van internetshops, zelfs de professionele luchtvaartindustrie maakt nog gebruik van de kleinere Led's!
http://www.kestrobes.com/beacon.htmOp dit moment draaien we tests met 3 Led's in de behuizing ivm de ruimte, maar ik ben nu bezig met een 4 Led's strobe, een heel gepriegel want de lampjes zijn maar 7mm breed en het soldeer stripje 0,5mm
Afgelopen weekend heeft Michel nog een mooie
007 achtige opname gemaakt, door de langere sluitertijd van de camera lijkt het soms alsof de lamp maar 1 of twee flitsen geeft... enjoy:
http://www.youtube.com/watch?v=n41vXYxtcCIWordt vervolgd...................