Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 08:50

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Project LED Strobe-light
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2014, 10:38 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 01 Sep 2011, 21:04
Berichten: 23
In vervolg op het eerdere PPG LED-project.... een LED Strobe-light.

Het is nog een prototype maar het resultaat is verrassend goed.. :o
Met dank aan JW voor de tips :D

Materiaallijst:
- 3x High Power Leds
- elektronica componenten + printplaat
- beacon lens + behuizing
- Lipo accu 3S 11.1V (extern)

Montage van de printplaat in de behuizing. De drie leds zijn op een driezijdig profiel gelijmd.
Afbeelding

De leds op het profiel
Afbeelding

Afbeelding

Testen....
Klik hier voor de video....

De complete montage van de leds in de beacon lens
Afbeelding

Het eindresultaat
De helderheid van de leds is verbluffend hoog. Ik heb er nu al las ogen van gekregen :)
Klik hier voor de video

Voor het voeden van de lamp gebruik ik een 3S Lipo accu van 11.1V / 1700-2000mA. Deze accu's hebben een klein gewicht en een zeer grote capaciteit t.o.v. Nicad of NiMH-cellen

Groet,
Michel


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Project LED Strobe-light
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2014, 12:02 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Mooi man, daarom ben je gisteravond niet gaan vliegen...je zag sterretjes 8-)

Inmiddels ben ik bezig met m'n 3e prototype strobe.
Houd je de temperatuur van de leds/profiel goed in de gaten!?!

Afgelopen week mijn eigen creatie op iemand anders zijn trike kunnen bekijken en idd toen men de strobe aanzette was deze goed te zien en dat v.a. 12km afstand bij een net ondergaande zon.
Dit is ook de reden dat ik begonnen ben met het ontwerpen van een goede strobe die ipv één flits meerder korte flits-salvo's (2-3-of 4) geeft ivm de betere zichtbaarheid.
Er kunnen verder op de powersuply twee beacons/lampsets aangesloten worden!
Afbeelding

Afbeelding

Vaak gaat de zon al eerder schuil achter laaghangende bewolking, inversie of mist aan de kustprovincie's waardoor de zichtbaarheid al sterk verminderd gedurende de daglichtperiode.
Vaak horen wij elkaar wel via de porto, maar zien we elkaar niet.
De laatste maanden toonden aan dat deze hulpmiddelen sterk bijdragen aan de veiligheid onderling, vooral als het wat drukker wordt in het luchtruim rond de landingsplaats als iedereen binnendruppelt en men direkt kan zien wat de positie van de medevliegers is.
Na wat testen met de goedkopere setjes die op de (auto)markt te koop zijn en nauwelijks licht geven in vergelijking met de nieuwe type leds op de markt, hebben we nu al een aardig resultaat bereikt.
Voor een goede strobe heb je Led's van minimaal 8Watt nodig, dus vergeet die kerstverlichting e.d. van internetshops, zelfs de professionele luchtvaartindustrie maakt nog gebruik van de kleinere Led's!
http://www.kestrobes.com/beacon.htm

Op dit moment draaien we tests met 3 Led's in de behuizing ivm de ruimte, maar ik ben nu bezig met een 4 Led's strobe, een heel gepriegel want de lampjes zijn maar 7mm breed en het soldeer stripje 0,5mm :shock:

Afgelopen weekend heeft Michel nog een mooie 007 achtige opname gemaakt, door de langere sluitertijd van de camera lijkt het soms alsof de lamp maar 1 of twee flitsen geeft... enjoy:

http://www.youtube.com/watch?v=n41vXYxtcCI

Wordt vervolgd...................


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Project LED Strobe-light
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2014, 12:36 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 01 Sep 2011, 21:04
Berichten: 23
Dit is een mooie toevoeging JW! :) :)

Niet alleen mooi om te zien maar ook super veilig tijdens het vliegen.

We experimenteren verder.... :D

Groet, Michel



JW schreef:
Mooi man, daarom ben je gisteravond niet gaan vliegen...je zag sterretjes 8-)

Inmiddels ben ik bezig met m'n 3e prototype strobe.
Houd je de temperatuur van de leds/profiel goed in de gaten!?!

Afgelopen week mijn eigen creatie op iemand anders zijn trike kunnen bekijken en idd toen men de strobe aanzette was deze goed te zien en dat v.a. 12km afstand bij een net ondergaande zon.
Dit is ook de reden dat ik begonnen ben met het ontwerpen van een goede strobe die ipv één flits meerder korte flits-salvo's (2-3-of 4) geeft ivm de betere zichtbaarheid.
Er kunnen verder op de powersuply twee beacons/lampsets aangesloten worden!
Afbeelding

Afbeelding

Vaak gaat de zon al eerder schuil achter laaghangende bewolking, inversie of mist aan de kustprovincie's waardoor de zichtbaarheid al sterk verminderd gedurende de daglichtperiode.
Vaak horen wij elkaar wel via de porto, maar zien we elkaar niet.
De laatste maanden toonden aan dat deze hulpmiddelen sterk bijdragen aan de veiligheid onderling, vooral als het wat drukker wordt in het luchtruim rond de landingsplaats als iedereen binnendruppelt en men direkt kan zien wat de positie van de medevliegers is.
Na wat testen met de goedkopere setjes die op de (auto)markt te koop zijn en nauwelijks licht geven in vergelijking met de nieuwe type leds op de markt, hebben we nu al een aardig resultaat bereikt.
Voor een goede strobe heb je Led's van minimaal 8Watt nodig, dus vergeet die kerstverlichting e.d. van internetshops, zelfs de professionele luchtvaartindustrie maakt nog gebruik van de kleinere Led's!
http://www.kestrobes.com/beacon.htm

Op dit moment draaien we tests met 3 Led's in de behuizing ivm de ruimte, maar ik ben nu bezig met een 4 Led's strobe, een heel gepriegel want de lampjes zijn maar 7mm breed en het soldeer stripje 0,5mm :shock:

Afgelopen weekend heeft Michel nog een mooie 007 achtige opname gemaakt, door de langere sluitertijd van de camera lijkt het soms alsof de lamp maar 1 of twee flitsen geeft... enjoy:

http://www.youtube.com/watch?v=n41vXYxtcCI

Wordt vervolgd...................


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Project LED Strobe-light
BerichtGeplaatst: 08 Aug 2014, 18:09 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:41
Berichten: 1232
Mooie ontwikkeling. Succes verder :arrow: ...


Gr Evers

_________________
Afbeelding
"Vriesairteam"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.