Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 20:11

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Reserveparachute
BerichtGeplaatst: 27 Feb 2015, 10:25 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 08 Aug 2014, 09:47
Berichten: 33
Woonplaats: Menaldum
Ik ben me aan het oriƫnteren voor een reserveparachute. Erik heeft me al het e.e.a. aan advies gedaan, maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik toch nog een paar vragen heb:

Wat ik nauwelijks kan terugvinden is hoe de reserve aan een Fly-products Top 80 bevestigd wordt.
Ik heb de originele container en die weet ik nog wel te plaatsen. maar de bevestigingspunten moet ik weten om te kunnen bepalen wat voor bridle dat ik nodig heb.

Independence levert een mooie frontcontainer met een ingenaaide, korte V-bridle die je aan de normale ophangpunten kunt bevestigen.
Ik vermoed dat dit voor mij niet werkt omdat ik hoge ophangpunten heb. de container komt dan ook veel te hoog te zitten.
Nu schijnt het dat er ook een versie is voor paramotor. Maar die kan ik niet vinden. Weet iemand daar info over?

En uiteraard zijn alle andere tips en info ook welkom.

Groet
Arjen


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Reserveparachute
BerichtGeplaatst: 27 Feb 2015, 12:14 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Heb je in je harnas geen punten zitten voor de Y-bridle?
Bij mij nml wel en die worden door klitteband mooi weggewerkt.
De buitencontainer was wel een probleem, uiteindelijk met zware tyraps links aan de zijkant links gemonteerd ivm de torque.
Hierop heb ik met klittenband dan weer mijn GPS van de Aktion zitten met de luchtvaartkaart.
In een sporthal tijdens een "smijtdag" eea live kunnen testen en het werkte, alhoewel het lastig blijft als je rechts bent, maar in nood kun je alles...de GPS had ik er maar even afgehaald.
Op Mplaats en 2ehands.be vind je nog wel eens reserve voor ~200 van een paar jaar oud.
Alhoewel ik jaren zonder heb gevlogen, maar ook zonder airbags, winterbanden, ABS-systeem e.d. :roll:


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.