Jan Willem,
Een komplex verhaal,wie begijpt het?en wat moeten we er mee.
Het is natuurlijk wel belangrijk!!!
Ik interperteer uit het verhaal dat de vergrendeling van de opening geblokkeerd moet zijn bij een bepaald gewicht X.
Als deze veerweg te groot is of het gewicht is te groot waarbij dit gebeurt dan is de kans aan wezig dat je carabiners
op te duur kunnen breken vanwegen metaalmoeheid

een logisch gevolg lijkt me).
Ik had naar aanleiding van dit stuk eens gekeken bij welke belasting je de vergrendelingssnep nog kon openen,want als je hem
onder belasting X niet meer kunt openen dan heb je geen last meer van meetaalmoeheid.
Als er door wisselende belasting de borging vrij kan komen,stel je hangt aan 2 carabiners met je 100kg en ze komen pas in de borging met
totaal 90kg,dan heb je een probleem omdat dan tijdens het vliegen steets weer die +/- 2mm veerweg word aangespoken doordat door bochten
en schommelen de carabiners geregeld onder die belasting van 45 kg zullen komen (de helft dus)
Naar mijn inzicht moet deze waarde zo snel mogenlijk berijkt worden ( 15 a 30 kg) dit zal er dan in rezulteren dat de veerweg klein is
waardoor metaalmoeheid beprkt zal blijven

poe ...poe een heel verhaal,maar volgens mij is dit de kern.
Wie weet het beter? of heeft een ander idee, graag een reactie wat het is toch wel van levensbelang.
we moeten er toch niet aan denken dat je Carabiners er mee kappen.
Wie heeft er nog meer wijsheid?
Sportieve groet, jacques