Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 10:21

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Landing met 0-wind.
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2009, 12:17 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:38
Berichten: 8
2008 22:41:05 Onderwerp: Landing met 0-wind.

--------------------------------------------------------------------------------

Landen bij 0 wind:

Ik spreek hierover een Reflexscherm. T'is al zolang geleden dat ik niet reflex heb gevlogen dat ik het niet meer zou weten.

De fout die vele piloten maken bij het landen is verkeerd en veel veel te vroeg remmen.

Je moet het remmen zo lang mogelijk uitstellen. Zelfs tot 1 meter boven de grond.
Als je echt laag bent 1-2 meter. rem je een stuk tot wanneer je echt horizontaal blijft voort bewegen (zo goed als niet dalen)
Dit kan enige tijd duren... pas na een paar seconden rem je volledig...

ALs je deze techniek goed onder de knie hebt, dan zal je zeker zelfs bij 0 wind perfekt landen en met zo goed als geen horizontale snelheid.

Maar dat is moeilijk om zo in tekst uit te leggen, je moet het een paar keer zien en dan zal de lamp gaan branden.
Of misschien kan iemand het beter uitleggen.

voor wat het waard is
groeten

Terug naar boven


Yvin
Site Admin


Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 914
Woonplaats: Vaassen
Geplaatst: Ma 18 Aug, 2008 22:48:20 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben gek op de pendellanding. Op 12 meter hoogte een nul vliegen, dan volgas en dan de motor uit. Als een maniak schiet je vanwege de pendel naar de grond en juist door de vaart kan je op de manier van Parafun met nulwind gewoon stilstaand landen.

Doe het niet te laag want dan moet je verplicht aan de trike Oefen eerst door alleen een nul te vliegen en dan de motor uit. Je krijgt dan ook al een pendel en dan kun je aan het idee wennen.

_________________
Si vis pacem para bellum.







Laatst aangepast door Yvin op Di 19 Aug, 2008 21:27:57; in totaal 1 keer bewerkt

Terug naar boven


joost



Geregistreerd op: 09 Dec 2007
Berichten: 58

Geplaatst: Di 19 Aug, 2008 16:57:29 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

ik ben ook wel een voorstander ven een pendellandig maar ik land zeer vaak met wat gas
je gaat ong een meter boven de grond vliegen steeds dieper remmen en gelijdelijk minder gas dan kun je zowat gewoon uitstappen maar je moet wel effe oefenen voor de perfecte volgorde als je het verkeerd doet kan het je een prop kosten maar vooral met veel wind vind ik het ideaal je haal zowiezo altijd het veld waar je moet wezen.

groet joost

Terug naar boven


tinus



Geregistreerd op: 22 Jun 2006
Berichten: 288
Woonplaats: Purmerend
Geplaatst: Di 19 Aug, 2008 20:03:15 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
ik ben ook wel een voorstander ven een pendellandig maar ik land zeer vaak met wat gas
je gaat ong een meter boven de grond vliegen steeds dieper remmen en gelijdelijk minder gas dan kun je zowat gewoon uitstappen maar je moet wel effe oefenen voor de perfecte volgorde als je het verkeerd doet kan het je een prop kosten maar vooral met veel wind vind ik het ideaal je haal zowiezo altijd het veld waar je moet wezen.


Bovenstaande manier vind ik handig voor elke windsnelheid, bij nul wind kan het wat enger overkomen doordat je snel en laag over een terrein heen vliegt, maar als je de techniek beheerst wil je niet anders meer.

Ook Leuk!: als het gras 's avonds al nat begint te worden, kun je jezelf door laten glijden door het natte gras.

_________________
Snorvliegen.Net
Aerofun, It's fun to fly through the air!

Terug naar boven


Cook



Geregistreerd op: 30 Dec 2007
Berichten: 66
Woonplaats: Loosdrecht
Geplaatst: Di 19 Aug, 2008 21:04:32 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Yvin,

Bedankt voor de tips, die je persoonlijk aan me gericht hebt (en uiteraard ook aan andere forumlezers). De video van "achterwaarts starten" heb ik als basis gebruikt om zelf te oefenen. Ik vond hem zeer waardevol. En inderdaad, blijven oefenen.

Afgelopen zaterdag stond iemand (Bert) te filmen. Hij liet me een van mijn landingen zien, waarbij ik meteen kon zien hoe ik het beter kon (eigenlijk moet) doen. Ik stak mijn benen te ver vooruit zonder het zelf te realiseren. Uiteraard had de mijn instructeur ook feedback geleverd, maar een video maakt zoveel meer duidelijk. Tevens een hint dus aan anderen.

Deze thread vind ik trouwens sowieso erg leerzaam. Veel tekst (ervaringen) en video fragmenten.

KEEP SENDING MESSAGES PLEASE.

Groetjes,

Frank

Terug naar boven


Yvin
Site Admin


Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 914
Woonplaats: Vaassen
Geplaatst: Ma 29 Sep, 2008 15:13:14 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo Frank,

Ik was laatst nog bij een lierveld aanwezig en er was zelfs een piloot die na negen jaar vrij vliegen nog niet direct achterwaarts kon inhaken. Hij haakt gewoon voorwaarts in en gooit dan de handel over zijn hoofd om achterwaarts weg te vliegen.

Ons nadeel is dat wij een kooi hebben waar alles overheen moet.

Het is 5 keer droog oefenen en een paar dingen onthouden.

Ik heb via intimi gehoord dat je een begenadigde leerling bent .

Greetzzz,

Yvin.

_________________
Si vis pacem para bellum.







Terug naar boven


Cook



Geregistreerd op: 30 Dec 2007
Berichten: 66
Woonplaats: Loosdrecht
Geplaatst: Ma 29 Sep, 2008 16:40:53 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Yvin,

In een andere thread (die heb je ook gelezen. Ik geef het even aan als referentie naar andere forum bezoekers) gaf ik een manier van inhaken voor een achterwaartse start, die ik weer van Jacques geleerd heb.

Ga met je neus naar je scherm staan en leg de risers gewoon voor je neer, A-risers naar boven en niet gekruist. Neem de risers in je hand, naast elkaar en draai ze beiden linksom als je linksom uitdraaid en rechtsom als je rechtsom uitdraait. De risers kruisen dan uiteraard wel.
Maak vervolgens de risers vast aan je karabiners. Heel eenvoudig.
Wel even een paar keer oefenen, want je moet ook nog de stuurtokkels en de A-risers goed in je hand nemen. Vijf keer oefenen, zoals jij aangeeft, en je kunt het.
Oh ja, hoe zat dat ook alweer met achterwaarts je scherm goed boven je hoofd houden. Welke tokkel doet nu wat. Dat moet je meer dan vijf keer oefenen. En dan gaat het ook.
Het is prachtig om een ervaren iemand het allemaal te zien doen.
Later, als ik groot ben...

"Begenadigd..."
Valt denk ik wel mee hoor. Ook ik "kl..." starts en landingen op. Niet ernstig hoor, maar er is wel "room for improvement".
Het klikt gewoon erg goed met mijn instructeur(s) en dat maakt het allemaal erg prettig. Dat werkt weer twee kanten op....
"A smiling face is always an ace!"

Groetjes en bedankt,

Frank


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.