Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 23 Apr 2024, 12:22

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Buitenlanding, delen van ervaring
BerichtGeplaatst: 24 Mei 2010, 17:14 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:04
Berichten: 131
Attentie, hier niet landen:
http://www.nu.nl/binnenland/2253623/boer-mept-ballonvaarder.html


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Buitenlanding, delen van ervaring
BerichtGeplaatst: 28 Mei 2010, 12:02 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Hier zie je maar weer dat je altijd zo moet vliegen dat je in nood altijd mooi tegen de wind in kan landen.


Lennie Pincher Paramotor Engine failure. May 2010.
After a nice launch and a pleasant fly around the airfield and some low passes etc. I encountered a bit a a problem when my engine fails at around 60 - 80 feet off the ground ..... it may have been lower!
I had just 21 seconds to turn back into wind (loosing height even quicker in the process) and land. I got away with it. :-) .. But I had a hell of a long walk back to the airfield will all my kit on and wing in arms .. that bit was not a lot of fun!

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Buitenlanding, delen van ervaring
BerichtGeplaatst: 08 Mei 2011, 19:44 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 06 Mei 2011, 12:50
Berichten: 0
Zelf ben ik een "gewone" paragliding piloot, (nog?) geen paramotorervaring. Beetje oriënteren dus, lijkt me wel leuk om te kunnen vliegen wanneer ik dat wil. Grappig dat ik dit lees over buitenlandingen.
Nu is het met een trike of een frame op de rug natuurlijk anders landen dan met alleen een harnas, maar buitenlandingen horen bij paraglidingpiloten er standaard bij. Zelf weet ik niet eens meer hoe vaak ik buiten geland heb.
Natuurlijk gaan paramotorpiloten er vanuit dat ze weer op hetzelfde terrein gaan landen, dus dan is de schok dat er opeens ergens anders geland gaat worden natuurlijk groter. Zelf heb ik een keer in India een bergkam niet kunnen redden (nee, ik kon geen gas geven :) ) en besefte toen pas dat ik een landingsterreintje moest vinden. Dat lukte, met en flinke smak kwam ik terecht. Maanden last gehad van mijn rug, maar het is nu voorbij. Ook in India een keer bij een schooltje geland, en ook gewoon op een (klein) veldje met elektriciteitsleidingen langs elke zijde en terrasjes ("treden" voor het verbouwen van rijst). Erg fijn allemaal.
Mijn goedbedoelde adviezen: Kijk standaard vanaf een bepaalde hoogte (zelf te bepalen) uit naar eventuele landingsveldjes, continu. Ga er nooit vanuit dat die motor je wel thuisbrengt. Ik verbaas me over video's waarbij piloten rakelings over het water scheren. Ik ben altijd nieuwsgierig wat er gebeurt als de motor dan even hapert. Plons? Met een stellage op de rug?


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Buitenlanding, delen van ervaring
BerichtGeplaatst: 08 Mei 2011, 20:08 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 19:02
Berichten: 197
@superpiloot als je laag boven het water vliegt. kunje een speciaal reddingsvest voor je motor krijgen. http://www.paratwente.nl/00005/00003/

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RkOxaQWCBhg
remco in action


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Buitenlanding, delen van ervaring
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2011, 12:10 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 23 Jun 2009, 07:46
Berichten: 11
Woonplaats: Beuningen
Hi,

Ook ik heb een paar weekjes geleden een buitenlanding moeten maken vanwege een motorstoring...
We waren met een aantal mensen aan het vliegen in de buurt van Duiven, mooi weer, super helder, voor de afwisseling een keer iets warmer dan de weken ervoor.
Het was mijn 7de solovlucht in mijn trike en het leek allemaal super te gaan.
Niet al te ver van mijn stratplaats, ongeveer 5 km hemelsbreed stopte mijn motor ermee.
Ik zat op ongeveer 350m. in een gebied met redelijk wat landings mogelijkheden dus en veldje was snel gevonden.
Vrij van bomen, hoogspanningsmasten, gebouwen etc. dus eigenlijk alle tijd om de landing voor te bereiden.
Ik kon zelfs op zo'n 150m mijn lokatie nog doorgeven aan Jacques, zodat de Mike met mijn auto en aanhanger op pad kon gaan...

Tot op 100m nog een paar keer de motor aan proberen te krijgen. In de winter was nl. mijn carburator al een aantal keer bevroren aan de buitenkant (overigens zonder motor-stop) en hoopte dat deze misschien weer "vrij" gekomen was.

Na een goede landing op een mooi veldje vlak bij een boeren weggetje, even naar de boer gelopen om hem te complimenteren over zijn mooie veldje (mooiste veldje vanuit de lucht etc.). was Mike er al met zijn bus, SUPER!
Terug op het veld even een korte check gedaan maar kon het euvel niet 123 vinden.
Eenmaal thuis ben ik erst maar eens begonnen met het grondig schoonmaken van de carborateur en natuurlijk de ontsteking. Hier was dus iets mis, geen vonk.
Bij het vastzetten van de bedrading met tie-raps is er een foutje gemaakt. Een draad van de ontsteking was zowel aan de motorzijde van het frame alswel aan de trikezijde vastgezet, zonder voldoende ruimte. Door het trillen van de motor is deze draad gewoon op spanning afgebroken.
Netjes gemaakt (solderen, kripkous erover en opnieuw vastzetten aan de motorzijde) en draaien als een zonnetje!

De ervaring van de buitenlanding was voor mij niet nieuw, naar 700+ zweefvlieg bewegingen...het besef dat je altijd in de buurt moet zijn van een mogelijke landingsplaats is ook daarbij van belang. Het grote verschil is wel dat je met een zweefvliegtuig ongeveer 5 tot 6x verder kunt komen met dezelfde hoogte...
Een leuke bijkomstigheid is dat ik nu de tijd heb moeten nemen om mijn motor te leren kennen!

_________________
PH-8X6, Skip One, Monster, Sting 250


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.