Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 25 Apr 2024, 05:05

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Levensmoe?
BerichtGeplaatst: 09 Feb 2011, 16:23 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:08
Berichten: 286
Woonplaats: Waddinxveen
Over een sterke maag gesproken.
Als zij dit aan kan moeten wij dat toch ook aan kunnen :mrgreen: :mrgreen:



Groeten,
Peter

_________________
Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Levensmoe?
BerichtGeplaatst: 09 Feb 2011, 20:37 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26
Berichten: 206
Woonplaats: Purmerend
Meeste acropiloten worden niet veel ouder dan een jaar of 35, dat zegt genoeg.

Ik ga niet met je mee in je stelling Pim. Zolang je niet met een vaste vleugel vliegt, is het stunten. De stand van je vleugel valt namelijk niet te voorspellen, als die flexibel is.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Levensmoe?
BerichtGeplaatst: 10 Feb 2011, 08:15 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26
Berichten: 206
Woonplaats: Purmerend
Citaat:
Begrijp ik je goed dat je hier zegt dat een (on)gemotoriseerd schermvliegtuig niet vliegt doordat het scherm geen vaste vleugel is?



Niet geheel. Wat ik probeerde te zeggen, dat indien je met een vastvleugeligvliegtuig (je zult stotteren...) vliegt, je dan weet hoe de vleugel zich zal gedragen onder elke hoek. Met een bepaald profiel, valt van te voren te voorspellen dat ie met een bepaalde snelheid ondersteboven kunt vliegen. De dragers van de vleugel kunnen zowel trekkracht, alsmede duwkracht leveren. En met name die laatste is belangrijk tijdens de acrobatische vluchten.

Daar een parapente volledig bestaat uit een constructie waarbij de dragers alleen gevlogen kunnen worden op basis van trekkrachten, duwkrachten maken de boel week en slap. Een lijn die je trek komt strak te staan en die je duwd wordt losjes. Bij acro kan de kracht heel snel van trekkracht over gaan in duwkracht, wat resulteert in een abnormale stand van het scherm (inklapper, stall).

Omdat je nooit alle condities van de lucht kunt voorspellen (thermiek, turbulentie, windstoten etc) en je geen gebruik kunt maken van duwkrachten, is acrovliegen met een parapente in mijn ogen stunten.

Neemt niet weg dat dit lang goed kan gaan.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Levensmoe?
BerichtGeplaatst: 10 Feb 2011, 19:33 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
Citaat:
Had al het vermoeden dat het iets genuanceerder zou liggen.
Anders hadden de Begripsbepalingen binnen het Luchtverkeersreglement als de wiedeweerga aangevuld moeten worden. Waarbij tbv de (on)gemotoriseerde schermvliegers het “vliegplan” een “valplan” zou moeten worden, een “VFR-vlucht” een “ValFluchtRegel-ding” en “vliegvoorschriften” “valvoorschriften”. Taalkundige rechtsgeleerden en rechtkundige taalwetenschappers behoeven niet in comité aanvullende definities mbt begrippen zoals “luchtverkeerscircuit” en “kruishoogte” te componeren. Dat scheelt de overheid werk, dus geld. En mij weer theoriestof.
Waarmee gezegd dat van bijna iedere posting op dit forum ik leer.




:lol:

nou, onze schermen vliegen wel degelijk hoor,(anderds dat bij parachutes) hebben wij wel degelijk een liftend profiel in onze schermen. dus van vallen is eigenlijk geen sprake (mits je geen idiote dingen uit haald)net zoals Martijn al aangaf
kunnen we met onze schermen niet inverted gaan, en zijn daarom genoodzaakt om vooral er onder te blijven hangen.

groeten Gertjan

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.