Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 09:37

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Carabiners
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2013, 10:20 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
http://finsterwalder-charly.de/finster/ ... hr_eng.pdf


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Carabiners
BerichtGeplaatst: 01 Jun 2013, 16:02 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Jan Willem,
Een komplex verhaal,wie begijpt het?en wat moeten we er mee.
Het is natuurlijk wel belangrijk!!!
Ik interperteer uit het verhaal dat de vergrendeling van de opening geblokkeerd moet zijn bij een bepaald gewicht X.
Als deze veerweg te groot is of het gewicht is te groot waarbij dit gebeurt dan is de kans aan wezig dat je carabiners
op te duur kunnen breken vanwegen metaalmoeheid :( een logisch gevolg lijkt me).
Ik had naar aanleiding van dit stuk eens gekeken bij welke belasting je de vergrendelingssnep nog kon openen,want als je hem
onder belasting X niet meer kunt openen dan heb je geen last meer van meetaalmoeheid.
Als er door wisselende belasting de borging vrij kan komen,stel je hangt aan 2 carabiners met je 100kg en ze komen pas in de borging met
totaal 90kg,dan heb je een probleem omdat dan tijdens het vliegen steets weer die +/- 2mm veerweg word aangespoken doordat door bochten
en schommelen de carabiners geregeld onder die belasting van 45 kg zullen komen (de helft dus) :shock:
Naar mijn inzicht moet deze waarde zo snel mogenlijk berijkt worden ( 15 a 30 kg) dit zal er dan in rezulteren dat de veerweg klein is
waardoor metaalmoeheid beprkt zal blijven :? poe ...poe een heel verhaal,maar volgens mij is dit de kern.
Wie weet het beter? of heeft een ander idee, graag een reactie wat het is toch wel van levensbelang.
we moeten er toch niet aan denken dat je Carabiners er mee kappen.

Wie heeft er nog meer wijsheid?

Sportieve groet, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Carabiners
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2013, 20:18 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 14 Dec 2012, 22:00
Berichten: 26
Ik heb alleen de conclusie gelezen, en volgens mij is dat inderdaad het verhaal. Kan me dat ook wel voorstellen dat als je speling hebt de wisselende belasting dus voor beweging in de karabiner zorgt met metaalmoeheid tot gevolg.
Maar ik zou ook verwachten dat dit verschijnsel al lang bekend zou moeten zijn er zijn toch wel meer toepassingen met wisselende belastingen?
Dus ik zou verwachten dat "onze"karabiners mede berekend zijn op dit verschijnsel en daarom een beperkte levensduur hebben? X- vluchten, of beter x-uren?

Volgens mij zijn er ook karabiner typen waarbij de sluiting met schroefdraad het andere eind aangrijpt, waardoor je a.h.w. Een gesloten ring vormt zonder speling. Die typen zijn misschien niet goed gekeurd voor luchtvaart? en natuurlijk iets minder praktisch in de omgang.

Anders bij deze; moeten we een max. Aantal vlieguren aan (gaan) houden en kan een fabrikant dat aangeven?

Mvg, Ernst.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Carabiners
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2013, 21:19 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Erst, ik vermoed dan ook dat meisje of vragile homo nichten onder de 55kg (dus Yvin heeft er geen last van :lol: )er
eerder last van hebben dan wij met onze 130kg+.
Dus gewoon goed blijven eten en drinken :?: alhoewel dit niet voor Eric en Arjan geld,die mogen best 15 kwijt :mrgreen:

Sportieve gr, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Carabiners
BerichtGeplaatst: 03 Jun 2013, 11:35 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Nov 2009, 15:39
Berichten: 16
Woonplaats: landhorst
Jacques schreef:
Erst, ik vermoed dan ook dat meisje of vragile homo nichten onder de 55kg (dus Yvin heeft er geen last van :lol: )er
eerder last van hebben dan wij met onze 130kg+.
Dus gewoon goed blijven eten en drinken :?: alhoewel dit niet voor Eric en Arjan geld,die mogen best 15 kwijt :mrgreen:

Sportieve gr, jacques


@ Frank , bedenk goed wat je met je scherm doet :!: (aan het scherm ligt het niet hoor) maar als je de rekening betaald hebt krijgt hij meteen weer een grote mond :o :lol: :lol:

Sportieve gr, Arjan


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.