Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 23:58

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: Raak vertrouwd met je scherm.
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2010, 08:46 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 23 Okt 2009, 10:54
Berichten: 0
Ik heb nog maar 1 les erop zitten, maar kreeg die dag wel het idee dat alles een beetje rommelig verliep. Op die dag ben ik begonnen met schermbeheersing, en achterwaarts starten. Omdat de instructeur ook druk bezig was met mensen die moesten vliegen, waren ik en een paar anderen een beetje aan ons lot overgelaten.

De instructeur hoeft natuurlijk mij niet op de lip te zitten, maar ik zat wel mooi te mieren hoe ik mij nu het beste kan(achterwaarts) aankoppelen. En ik was niet de enige, die zat te "prutsen". Dus even over het veld gerend, en de instructeur gevraagd, waarna door de drukte weer niet een duidelijk antwoord van kwam. Door jou simpele uitleg Yvin, heb ik het nu door en heb ik het geoefend, dus de volgende les, ben ik zo aangekoppeld en kan ik verder met de schermbeheersing.

Maar......!!! Tinus, wat jij schrijft doet mij even schrikken. Het verhaal wat ik verneem van de instructeur is toch echt dat we de lucht in gaan zonder noodchute. "een noodchute kan wel worden aangeschafd na het behalen van het brevet" Volgende les wil ik hier meer van weten. Niet dat ik het bv stoer vind om te vliegen zonder noodchute. Ik heb met de warme dagen ook een hele goede motorpak aan op de motorfiets, terwijl in korte broek ook wel lekker is.
Ik hoop dat ik het verkeerd heb Tinus, dat ik een noodchute te leen krijgen. En anders gaat de andere hobby even een maandje opzij, en schaf mij direct een noodchute aan. Vind het nog steeds vreemd, dat de noodchute nooit te sprake is gekomen bij de gehele uitrusting. Ja wat ik hier boven schreef "kan wel worden aangeschafd na behalen brevet"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Raak vertrouwd met je scherm.
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2010, 08:48 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:00
Berichten: 72
Woonplaats: Overijssel
Das was ook mijn eertse reactie toen ik las dat hij zonder noodchute de lucht in gaat.....

Hopelijk heeft hij een kundig instructeur die hem hierin goed begeleidt?

Tijdens de checklist zal hij er ook wel achter komen dat de "pin check" niet in orde is hopelijk.

gr.

Martijn

_________________
Skype Me™!

Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Raak vertrouwd met je scherm.
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2010, 10:23 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
ja..ja,
Jij vliegt of bij $$$$of bij €€€€€,
Waarom verkopen deze scholen niet gelijk een noodchute?
Heel simpel,als jij nog eens € 500/600 meer moet betalen,dan ga jij wellicht nog eens achter je
oren krabben over je nieuwe aanschaf, en dat willen ze verkomen.
Een zeer kwaleke zaak,de KNVvl zou deze scholen moeten berispen!!
De theorie van deze mannen is je vliegt niet hoog.....?let nu maar eens op hoe hoog ze gaan en vraag je af of je
van deze hoogte een vrije val wil maken.
Een Noodchut die opend op 30 meter is het verschil tussen leven en dood.
Wij laten onze Leerlingen eerst hoogte maken(hoogte is veiligheid)heb ik altijd geleerd.
Dan kunnen ze rustig wennen aan Scherm/Motor/hoogte,ik probeer ze altijd rust in te praten,want het is niet niks
als je de eerst keer de lucht in gaat.
Uitzondering zo kunnen zijn;als jij alleen starts en landingen maakt waarbij jij niet hoger komt als 40m dat je dan
niet veel kan met een nood,neemt niet weg dat je er altijd aan moet leren wennen vooral in je opleiding.
Overguns als er iets gebeurd is de School en jij niet verzekerd.
Gr,jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Raak vertrouwd met je scherm.
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2010, 11:39 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
het lijkt mij ook zeer belangrijk dat instructeurs er op toezien dat onze sport zo veilig mogelijk verloopt, en dat op dit soort dingen niet bezuinigd word.
het zou ons allen en zeker de vliegschool, geen goed doen dat er iemant verongelukt wat met een noodchute voorkomen had kunnen worden.
wat is je meer waard, die paar honder euro of je leven? denk ik maar zo.
gertjan

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Raak vertrouwd met je scherm.
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2010, 12:05 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 23 Okt 2009, 10:54
Berichten: 0
Die paar honderd euro voor een noodchute is geen probleem. Het is naast de andere dingen opgeteld wel een fiks bedrag in totaal, maar het beeld wat de instructeur geeft over een noodchute is naar mijn weten nu niet bepaald goed.
Door hem kreeg ik het beeld van een noodchute "ach, kan later wel aangeschaft worden" Natuurlijk ben ik ook niet zo dom, om te weten dat een noodchute een vereiste is, maar dat ik er nog geen één heb komt door het beeld wat de instructeur mij geeft.

De instructeur die ik heb is zeker weten een goed ervaren piloot. Misschien omdat hij zo erg vertrouwd is op de kwaliteit van de producten, en dat hij nog nooit een toevallige ongeluk heeft meegemaakt, kan het zijn dat de noodchute tijdens de opleiding minder hoog in het vaandel staat, dan de beheersing van de sport zelf. Denk toch dat de meeste ongelukken gebeuren door het menselijk falen.

Maar al met al, zo door deze forum te bladeren, kom ik vele leuke en handige tips tegen, met nog wat blooperfilmpje om te lachen :mrgreen:

Je hebt volkomen gelijk Jacques. In de opleiding blijf ik zeker niet op 20 meter hoogte haken, dus een noodchute is bij de opleiding zeker een vereiste en ook zeker na de opleiding. Zal dit de volgende keer met hem bespreken, hoe het zit waarom deze niet in de uitrusting is meegenomen.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Raak vertrouwd met je scherm.
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2010, 15:15 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
ParaPSA schreef:

Maar al met al, zo door deze forum te bladeren, kom ik vele leuke en handige tips tegen, met nog wat blooperfilmpje om te lachen :mrgreen:


Bedankt voor het compliment.

Wat ik nog belangrijker vind is dat beginners gevoed worden met informatie die bijdraagt aan hun veiligheid. Als er nu door het forum maar een leerling gaat ,, zeuren ,, bij zijn instructeur om een noodparachute, dan ben ik al blij.

Vroeger was het makkelijker consumenten weg te houden bij de concurrentie of kritische media maar de gang naar het internet is nu door iedereen makkelijk te maken. De consument is veel kritischer geworden en terecht. Je praat over heel veel geld en tevens over je eigen ledematen.

Zolang maar de insteek is om via opbouwende kritiek de veiligheid te verhogen. Daarvoor is het helemaal niet nodig om op de man te spelen.
Iemand die de boel flest of structureel gevaarlijk bezig is zal snel het commerciële speelveld verlaten.

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Raak vertrouwd met je scherm.
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2010, 19:06 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
Citaat:
Die paar honderd euro voor een noodchute is geen probleem. Het is naast de andere dingen opgeteld wel een fiks bedrag in totaal


ben ik helemaal met je eens, als je naar het totaal plaatje kijkt is het een hele klap geld. maar je kunt beter op andere dingen iets bezuinigen (zoals op de nieuwe schoenen van je vrouw :lol: )

gr Gertjan

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Raak vertrouwd met je scherm.
BerichtGeplaatst: 16 Mei 2010, 19:55 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Vanavond stond er relatief veel wind dus alle reden om lekker met het scherm te spelen. Na al die jaren vind ik dit nog steeds leuk om te doen.


_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Raak vertrouwd met je scherm.
BerichtGeplaatst: 02 Aug 2010, 10:32 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Onze grote vriend weer met wel nuttige oefeningen.






_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Raak vertrouwd met je scherm.
BerichtGeplaatst: 09 Sep 2010, 19:25 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Nog een leuke en luie manier om vertrouwd te raken met je scherm.


_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.