Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 17:57

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Lessons learned >>minder goed uitgevoerde landingen
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2010, 10:42 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 16:50
Berichten: 85

Opnamen van de Nivana vliegschool .Er zijn bij deze opnamen geen gewonden of slachtoffers gevallen.

Er zitten veel leermomenten in !

Gr, Louis A


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Lessons learned >>minder goed uitgevoerde landingen
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2010, 15:17 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:00
Berichten: 72
Woonplaats: Overijssel
inderdaad veel mooie leermomenten! Ik ga hem nog een paar keer bekijken.

wat me wel opvalt is dat deze trike's makkelijk een koprol maken.
Ik heb gezien dat ze makkelijk voorover en achterover kiepen.

Zou het zwaartepunt misschien te hoog liggen?

gr.

Martijn

_________________
Skype Me™!

Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Lessons learned >>minder goed uitgevoerde landingen
BerichtGeplaatst: 11 Sep 2010, 23:28 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Zeer leerzame film, waardevol voor instructeurs. Je kan aan de hand van deze film goed laten zien dat je niet te vroeg mag flairen. ( zie 2:20 )

Of op 4:13 waarom je met een trike alleen full power mag geven als je scherm goed gecontroleerd recht boven je staat.

Of op 4:30 waarom je altijd genoeg ruimte moet nemen.

Nogmaals erg mooie en leerzame beelden. :!:

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Lessons learned >>minder goed uitgevoerde landingen
BerichtGeplaatst: 12 Sep 2010, 11:39 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
ja erg leerzaam filmpje,

veel vliegers zie je veel te dicht bij de rand van het veld starten waarbij ze geen marge overhouden als het niet helemaal lekker gaat.

naar mijn beleving gaat het volgende verkeerd, wat is julie mening?

vlieger 1 :pech dat hij struikeld

vlieger 2 en 3 gaan te vroeg zitten.

vlieger 4 en 5 totaal ongecontroleerde start.

vlieger 6 gaat te vroeg zitten

easystar (vliegtuigje) heeft zijn hoogteroer verkeerd om aan gesloten.

vlieger 7 frairt te vroeg en te hard.

vlieger 8 en 9 steken zijn benen vooruit tijdens de landing

vlieger 10 geeft gewoon pech doordat hij een beetje shuin neerkomt.

vlieger 11 frairt te vroeg

vlieger 12 zit al in de takeoff fase zerwijl zijn scherm nog niet stabiel boven hem staat.

vlieger 13 flairt zo diep dat zijn schem stopt met vliegen

vlieger 14 zakt door zn knieen.

vlieger 15 steekt zijn benen naar voren.

vlieger 16 flairt veel te vroeg.

vlieger 17 trekt zijn benen op

vlieger 18 niks aan de hand (mischien een beetje te harde landing)

vlieger 18 komt niet goed uit zn zitje

vlieger 19 flairt te vroeg.

vlieger 20 en 21 komen niet goed uit zn zitje (zie ik vaker bij nirvana zal we wat lastiger zijn bijdeze motoren)

vlieger 21 steekt zn benen naar voren

vlieger 22 flairt veeeeel te vroeg.

vlieger 23 ongecontroleerde start

vlieger 24 probeerd aardappels te steken evenals 25

vlieger 26 weet ik eigenlijk niet jij pendeld een beetje.

vlieger 27 -

vlieger 28 wil te vroeg gaan zitten en struikeld daarbij.

vlieger 29 flairt veel te vroeg.

vlieger 30 heeft geen idee waar zijn schem is, omdat hij niet kijkt

vlieger 31 controleerd zijn scherm niet, en gaat te vroeg zitten (ook te weinig ruimte om te starten waardoor hij min of meer gedwongen word om te gaan zitten)



groeten Gertjan

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Lessons learned >>minder goed uitgevoerde landingen
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2010, 12:24 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
:lol: :lol: Het lijkt er op dat deze motors niet geschikt zijn om les te geven?
Wat ik als nadeel ondervond is,dat je voor een goede start,overdreven achterover moeten lopen
om uberhaubt de lucht in te komen.
Als je goed kijkt zie je eigenlijk dat bij elke start de kooi en dus ook de stuwdruk naar de grond
wijst voor hun,dus is het ook te verwachten dat ze daar op hun bek gaan :lol: :lol:
Eric Tol (als voorbeeld) had ook een jaar nodig om tijdens zijn start te stoppen met muntjes
zoeken die wel eens voor hem in het gras zouden kunnen liggen :lol: :lol:
Nu heeft hij leren kijken naar de vogels die wellicht boven hem vliegen, gevolg is;zijn starts zijn nu
veel beter :lol: :lol:
Doe ons maar lekker de Sportix ophanging van FB en de leerling heeft de helft al kado voor een
mooie start :mrgreen:

jacques/eric/martijn :mrgreen:

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Lessons learned >>minder goed uitgevoerde landingen
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2010, 15:19 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Ik vind het zeer bewonderenswaardig van Nirvana dat ze dit publiceren.

Iedere instructeur, als hij tenminste genoeg leerlingen heeft, zal weleens met een mindere starts en landing geconfronteerd worden.
Openheid over dit soort zaken draagt bij tot de veiligheid van ons allen. Ik vind dit alleen maar kracht uitstralen.
Dit zal de gepercipieerde positie van het merk slechts ten goede komen. :ugeek:

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Lessons learned >>minder goed uitgevoerde landingen
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2010, 16:12 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Citaat:
Ik vind het zeer bewonderenswaardig van Nirvana dat ze dit publiceren.


Helemaal mee eens Yvin!

Gertjan geeft een mooi lijstje met redenen waarom het mis gaat, in dat lijstje komt "oorzaak motor" niet voor.
Daarnaast valt het me op dat ik bij geen enkel van deze beginnersfouten het bekende krak geluid hoor/zie?
Misschien ligt het aan de kleur, stieren hebben ook zo hun eigen voorkeur voor een bepaalde kleur, misschien komt dat krak geluid er ook wel opaf? ;)
Je hoeft maar naar een bericht van Alfred te kijken en je ziet hoe mooi je met zo'n motor kan starten.

Om de degelijkheid te bewijzen kan ik ook nog wel een bekent filmpje uit de kast halen.


Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Lessons learned >>minder goed uitgevoerde landingen
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2010, 16:25 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 19:02
Berichten: 197
nirvana oersterke kwalitijd ;)



zie je int filmpje wel :D met die leeringen moet het wat hebbe kunne

op basis daar van bouwt hij deze beresterke dinge :) :idea:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RkOxaQWCBhg
remco in action


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Lessons learned >>minder goed uitgevoerde landingen
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2010, 16:32 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Er zijn geen slechte DULV-of DMS goedgekeurde merken voor zover ik weet. Wat heb je anders aan deze keuringen?

Roger schreef:
Je hoeft maar naar een bericht van Alfred te kijken en je ziet hoe mooi je met zo'n motor kan starten.



Alfred start inderdaad op geniale wijze. Ik heb hem vorig jaar een keer op een misstart kunnen betrappen en dat was omdat hij lui was en met nul wind nagenoeg geen input gaf. ;) Jurg kan er ook trouwens wat van.

Zijn fysiek is geconfigureerd voor deze sport. :lol:

Afbeelding

Maar zelden heb ik zo'n mooie trike landing gezien. Je ziet de absolute controle.


_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Lessons learned >>minder goed uitgevoerde landingen
BerichtGeplaatst: 14 Sep 2010, 20:53 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:00
Berichten: 72
Woonplaats: Overijssel
http://www.yvin.mijnwebserver.nl/paramotor/viewtopic.php?p=4824#p4824

kijk hier ook eens.

gr.

Martijn

_________________
Skype Me™!

Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.