Pascal, oevenen?
Onder profesionele begeleidig is het een optie,maar zelfstandig zonder deze begeleiding is het gewoon spelen met je leven.
Je hebt gezien wat er gebeurd als ze op jou veld zien dat je ook zonder teruggevloten te worden door de sloten gaat raggen
met de voetjes door het water.
Het wordt door niet kundige onervaren vliegers nagedaan zonder zwemvest en op diep water,wat de dood tot gevolg had.
Eric W is een zeer ervaren piloot en heeft zelf deze training gegeven en is er nu van overtuigd dat als je een normaal scherm
vliegt je deze abnormale vliegoeveningen achter wegen kunt laten en je het noodlot niet moet tarten.
Ik hoop dat hij ook nog even reageerd.
Ik was er zelf bij dat een zogenaamde ervaren insructeur van PAHO (PP genaamd) een naar mijn inziens een te onervarenne leering de dood
in joeg met een simpel steilspiraaltje waar deze jongen geestelijk nog helemaal niet aan to was laat staan wat zijn ervaring aanging.
Zijn motto was als het te hard gaat, handjes los dan komt alles weer goed
maar er zijn legio schermen die je juist
aan de buitenzijde eerst moet afremmen anders gaan ze alleen maar harder in die spiraal
ook deze Nederlandse jongen sloeg
dood op het water.
Niets klopte op bertreffende dag,ik wind me er nu weer over op als ik er aan terugdenk dus stop ik hier met uitwijden in dit voorval..
Wees altijd op je hoede en heb respekt voor de sport is mijn idee.
gr, jacques