Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 11:51

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Dat was een mast met draadjes er tussen...
BerichtGeplaatst: 10 Mei 2013, 19:22 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:41
Berichten: 1232
Afbeelding







'Ik kon de elektriciteit racen door mijn lichaam te voelen': Dramatische ogenblik een motor-paraglider neergestort in hoogspanningsleidingen ... en overleefde Daniel, 30, stortte neer in kabels als hij kwam in om te landen op landingsbaan Ervaren piloot werd gelaten bungelend aan elektrische kabel voor 10 minuten wist hij zijn parachute los en spring naar de veiligheid Bijna 50 nabijgelegen woningen maart, Cambridgeshire, verloren hun macht

Door Rob Cooper

VERSCHENEN: 05:04 EST, 9 mei 2013 | Bijgewerkt: 10:34 EST, 9 mei 2013 Comments (100) Share


Dit was het dramatische moment een pilot crashte zijn gemotoriseerde paraglider in elektrische kabels maar overleefde - ondanks het gevoel van de elektrische lading bal door zijn lichaam.

De 30-jarige waaghals, alleen bekend als Daniël, verkeken zijn benadering van een vliegveld maart, Cambridgeshire.

In plaats van veilig wat betreft neer, de ervaren piloot crashte zijn powermotor in de lijnen waar hij was achtergelaten bungelend voor een angstaanjagende tien minuten.

Scroll naar beneden voor de video
Stuck: De paraglider was vertrokken bungelend aan deze elektrische kabel (links), maar wist zich te bevrijden en te springen om de veiligheid net voordat deze foto werd genomen

Stuck: De paraglider was vertrokken bungelend aan deze elektrische kabel (links), maar wist zich te bevrijden en te springen om de veiligheid net voordat deze foto werd genomen

Werknemers op de landingsbaan liep om hulp van de man het ergste vrezen, maar ze vonden hem levend en waren in staat om hem te adviseren over hoe de elektrische draden boven te vermijden.

Daniel was dicht genoeg bij de grond te springen om de veiligheid, maar dat hij nog steeds leed brandwonden aan zijn rechterhand en been als hij viel.

Meer ... Mystery dan WWII vliegenier die vermist in de woestijn: Familie verwoest na verteld botten gevonden in de buurt neergestorte vaartuig kan niet worden getest op zijn DNA

Het incident gebeurde als de gemotoriseerde paramotor benaderd Fenland Wind en Airsports Centre op zondagavond.

De gelukkige piloot zei vandaag: "Ik kwam in het land op zondagmiddag, en werd na een vriend.

'Ik kwam op een laag, en toen vond de lijnen voor me. Ik heb ze niet zien. We hadden een veiligheid briefing vóór, en het was helemaal mijn schuld.
Trapped: Dangling zwak, de piloot probeert wanhopig om zich te bevrijden en spring naar de veiligheid. Hij zei dat hij voelde de elektriciteit reis door zijn lichaam toen hij vast zat

Trapped: Dangling zwak, de piloot probeert wanhopig om zich te bevrijden en spring naar de veiligheid. Hij zei dat hij voelde de elektriciteit reis door zijn lichaam als hij vast zat
Struggle: Mensen die op de airstrip (links) werkte gaf Daniel instructies en hielp hem springen naar veiligheid

Struggle: Mensen die op de airstrip (links) werkte gaf Daniel instructies en hielp hem springen naar veiligheid

Ontsnappen: de gesloopte paramotor is links bungelend aan de elektrische kabel na de pilot geslaagd zich te bevrijden en te springen vier voet in veiligheid

Ontsnappen: de gesloopte paramotor is links bungelend aan de elektrische kabel na de pilot geslaagd zich te bevrijden en te springen vier voet in veiligheid

'Mijn been werd betrapt op de lijn, maar slaagde ik erin om mezelf los te laten en te duidelijk uit de lijnen. Het was slechts ongeveer een meter van de grond, dus ik sprong naar beneden.

'Het was eng. Ik vreesde voor mijn leven en ik dacht dat ik was van plan om voortdurend te worden geëlektrocuteerd. 'Nigel Davies, die het centrum loopt, net vertelde me voorzichtig te zijn toen ik naar beneden kwam.

'Nu kan ik niet wachten om weer in de lucht. Het is een geweldige sport, met geweldige mensen en een grote gemeenschap. Het brengt echt mensen bij elkaar. '

Daniël moest een nacht doorbrengen in het brandwondencentrum in Chelmsford Ziekenhuis, Essex, terwijl hij onder observatie werd gehouden, maar was in staat om naar huis terug te keren de volgende dag.

Nigel Davies, 45, die het centrum waar Daniel crashte verdedigde de extreme verleden tijd als 'veilig' en zei dat de crash was een 'bizar ongeluk' loopt.
Voorbijganger vangt paraglider bungelend aan elektrische kabels
Aanpak: Nog een paramotor piloot komt in het land op de landingsbaan maart, Cambridgeshire. De afbeelding toont de landing traject zij moeten nemen - uit de buurt van de hoogspanningslijn

Aanpak: Nog een paramotor piloot komt in het land op de landingsbaan maart, Cambridgeshire. De afbeelding toont de landing traject zij moeten nemen - uit de buurt van de hoogspanningslijn

Hij zei: "We zijn hier al zeven jaar, en dit is het eerste ongeluk dat we hebben gehad. '

Brian Dobson, 50, uit Benwick, Cambridgeshire, in geslaagd om benarde toestand Daniel's op de camera vastleggen en zei: "Hij was daar voor een goede tien minuten.

'Hij zei dat hij kon voelen elektriciteit komt door zijn lichaam. Als iemand hem had aangeraakt zij zouden hebben gekregen een schok.

'Hij wist zich te bevrijden en hulpdiensten arriveerde vijf minuten later.'

Een woordvoerster van UK Macht Networks zei 45 klanten had verloren macht na de crash, maar het was twee-en-een-half uur later hersteld.

_________________
Afbeelding
"Vriesairteam"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.