Zeer interessant filmpje!!!
Ik heb nml een aantal jaren geleden precies hetzelfde meegemaakt (en nu van geleerd...ik zal jullie de foto's besparen;)
Tot nu toe nooit precies begrepen wat er fout ging, behalve een gehaaste voorbereiding wat altijd fout is.
De vlieger stijgt idd op met weinig/geen wind en vol vermogen=veel torque bij deze motor.
Door de torque van deze krachtige motor (ik heb zelf ook 75-85kg stuwdruk, bij toen <80kg lichaamsgewicht) wordt hij naar de bomen gedreven wat hij wil corrigeren met veel links aan te remmen en zijn gewicht en lichaam er links in te gooien.
Voorwaartse snelheid van het scherm loopt eruit door verminderde voorwaartse stuwdruk, waardoor het scherm automatisch aan gaat duiken om zijn snelheid te behouden, gas gaat er af...maar te laat

Leermoment van mij:
Zorg dat je geen obstakels in je take-off hebt, vooral niet voor en rechts van je als je weet dat je een krachtige motor met veel torque hebt en er nb geen wind staat.
Mocht je toch door de torque naar een obstakel worden gedreven, op tijd en rustig gas eraf en dan pas links aanremmen (ik deed dit toen in de verkeerde volgorde).
Ik heb overigens in een notedop beschreven wat mij gebeurde....
(Vliegen is alleen voor vogels)