Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Apr 2024, 19:51

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Heel bijzonder
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 14:36 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:05
Berichten: 1
Zonder woorden.



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Heel bijzonder
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 14:36 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Maar met worden,wat een sukker.
Elke beweging die hij maakt zijn ongekontroleerd, ja en het blijft natuurlijk
zo belangrijk om je in je zitje te wurmen, GEWOON LEKER SCHUDEN MET
DAT HELE LICHAAM......EVEN VERGTEN DAT I EEN MOTOR OP ZIJN RUG HEEFT MET VLIEGWIELEFECT.......het zou een Belg kunnen zijn?(GRAPJE)!!
Alhoewel ik daar wel dingen heb gezien dat je denkt ......hoe verzinnen ze het,en ook helemaal niet bewust van de gevaren die het met zich meebrengt.
Eén voorbeeld, Tokkelverlengers,dat als je ze los laat zeker in de prop komen.
Ik ken al drie zware ongelukken hiermee helaas in België en gelukkig niet in Nederland. Het lijkt er op of ik Vanavond iets tegen onze zuidenbeuren heb, lijkt zeg ik....maar dat is niet zo. Ik vind ze eigenlijk ook geweldig leuk.
Groet, Jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Heel bijzonder
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 14:37 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:38
Berichten: 8
Maar Jacques toch:

Is dat niet de gewone starttechniek voor paramotors met hoge ophanging? :lol:

want veelal zie ik die zo opstijgen (trouwens ook nederlanders) :?:

Beginnen lopen, Zoals een kieken in paniek naar de glider kijken, hopende dat die niet overschiet en je ondertussen niet tegen een paal aanloopt. Met wat chanse loopt men niet recht in lijn met de glider en begint men tevens zoals een kieken zonder kop over en weer te waggelen. Terwijl menbest natuurlijk gewoon vooruit kijt en rechtuit loopt.

Want wie is nu eigenlijk de baas: de glider of de piloot. Bij hoge ophanging heb ik de indruk dat het eerder de glider is

En, over welke ongelukken met tokkelverlengers in belgie heb je het eigenlijk?


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Heel bijzonder
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 14:38 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26
Berichten: 206
Woonplaats: Purmerend
Ik kan niet goed zien wat voor motor deze jongen gebruikt, maar hij heeft verschrikkelijk veel last van torque. Je ziet de hele tijd dat de rechterhelft van het scherm naar beneden getrokken wordt, op het punt dat hij gaat twisten is het helemaal erg.

Mist de groundhandling die nodig is om goed te starten. Eerst het scherm boven je hoofd controleren en dan pas weggaan.

Denk dat dit geen verhaal hoge vs lage ophanging is, maar meer onervarenheid en overpowered vliegen.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Heel bijzonder
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 14:38 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Oké,
Ik heb het filmpje, meerdere malen bekeken, en dan zie je dat er een
Soort ophanging is gebriukt zoals van Butner,maar volgens mij zit de glider helemaal aan de voorkant vast en zijn zitje er achter. FOUT fout,dit moet andersom bij deze ophanging. Het zo kunnen zijn dat hij zelf iets in elkaar gebakken heeft (die zie je wel vaker in België) en hij heeft het niet
getest voor die tijd tussen de balken. Het is gewoon een stumper,een onbenul, dus kan hij niet uit België KOMEN.
Sportieve groet, jacques

Terug naar boven

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Heel bijzonder
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 14:39 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:17
Berichten: 76
Ik heb het filmpje ook meerdere keren bekeken; mijn conclusie is ook dat de groundhandeling zeer onvoldoende is. Hij controleert zijn scherm niet en gaat gewoon door met de start(s)
Vervolgens komt er een zijwaartse pendel en wellicht heeft de piloot toen wat gas gegeven zodat er een draaiing ontstond met een twist als gevolg.
Gelukkig vloog hij onder een Silex.....
Deze bleef wel min of meer rechtuit doorvliegen, zodat de klap iets meeviel. Hopelijk heeft de piloot intussen het motortje uitgezet ????


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot] en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.