Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 16:51

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Auw
BerichtGeplaatst: 25 Sep 2014, 18:45 
Offline
Startend poster
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 01 Jul 2012, 15:49
Berichten: 9
Woonplaats: Diepenveen
https://www.youtube.com/watch?v=5YhmiR46qxM


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Auw
BerichtGeplaatst: 25 Sep 2014, 19:26 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 19 Jul 2013, 21:27
Berichten: 50
Woonplaats: Winsum (Groningen)
Inderdaad auw! Ik ben nog geen ervaringsdeskundige, maar zo te zien maakt hij op ca 50 sec een stuurbeweging naar links, terwijl hij daar eigenlijk al op final zou moeten zitten. Wat trouwens ook een k..lokatie om te landen. Er waren er meer zag ik.

_________________
Berend

Vertel mij en ik vergeet
Laat me zien en ik onthoud
Laat me doen en ik begrijp


-CONFUCIUS-


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Auw
BerichtGeplaatst: 25 Sep 2014, 20:00 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Gewoon een Sukkel, zonder ervaring!! :mrgreen:
Jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Auw
BerichtGeplaatst: 25 Sep 2014, 21:55 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Lokatie op zich was goed met twee uitwijkmogelijkheden voor en na het landingsveld, prima!

Wat kon dan beter?
-Timing, zijn circuit was k.. met peren.
Totaal geen circuit en planning, laat staan een goede final tegen de wind in waar hij nog eea had kunnen regelen.
Laag vliegen is leuk en stoer (doe het zelf ook) maar je hebt weinig tot niets te vertellen als het fout gaat.
Landing moet je zo plannen dat je met minimaal vermogen of zelfs niks het veld kan halen, gasgeven is alleen een luxe mocht je te laag uitkomen.
Laag boven het water vliegen was ook niet zo verstandig, voer maar één bootje, dus als ie geplonst was..maar dan krijgen we het bekende "als als" verhaal.
Deze piloot vloog net twee jaar naast zijn vrije vlucht uren en vertrouwde teveel op zijn motorvermogen.
Vlieg je circuit netjes; dwarswindbeen voor de landingsplek en rugwindbeen waar je het veld op je gemak kan bekijken en niet te vergeten de windrichting checkt (vorige week weer iemand met rugwind geland die dat was vergeten en dan moet je rennen joh!)
Dwarswindbeen voor de landing kun je mooi je hoogte bepalen a.d. hand van een 45 graden check en op final eventueel gas erbij om je nadering met weinig vermogen te bepalen of zigzaggen om teveel hoogte eraf te krijgen (let op mensen achter je!).
Zijn dwarswindbeen was overigens met wind schuin van opzij waardoor hij al naar zijn veld werd geblazen, beter was om deze te vliegen boven de betonnen wand.
Overigens neemt deze vlieger het niet zo nauw met ruimte, zie zijn andere start en vooral landing:
https://www.youtube.com/watch?v=ENTQyHB ... qsyaotshow

Tja het is een avontuurlijke sport ;)

Groet,

Een ervaringsdeskundige (op verschillende vlakken).


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.