Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 18:20

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Welk scherm ?
BerichtGeplaatst: 02 Jan 2018, 10:57 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 15:21
Berichten: 5
Woonplaats: Eefde
Beste vliegers,

Welk scherm is aan te raden om solo te vliegen met de volgende combinatie :

Trike : FlyProducts Xenit Plus
Piloot : 100 Kg
Ervaring: 100+ uur

Momenteel vlieg ik solo met de Powerplay 250 (is eigenlijk een Powerplay 180 met dikkere lijnen) en duo met een Tusker.

Alvast bedankt voor de tips.

Met de vriendelijke groeten uit de Achterhoek,

Jan


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Welk scherm ?
BerichtGeplaatst: 04 Jan 2018, 12:18 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Goede dag,

Ik ben 11 jaar geleden met paramotorvliegen begonnen met een Powerplay (rugdragend) en ging wat huiverig over op een reflex tw de Synthesis van Dudek, toen ik al even met een "rollator" vloog.
Stuurt een stuk sneller en door de tip-besturing en ook redelijk licht met de iets hogere snelheden, een powerplay vliegt daarentegen als een 747

Inmiddels heb ik een tweezitter en heb een Niviuk R-Bus aangeschaft met als voordeel dat deze heel snel opkomt, je moet hem zelfs op tijd aanremmen, vliegt met tipbesturing op zowel met als zonder trims, reageert snel op stuurimpulsen, weinig weerstand icm de snelheid en vooral heel betaalbaar in vergelijking met andere schermen.
Ook kun je dit scherm, tegen meerprijs, in eigen kleuren laten samenstellen, voor een nog betere zichtbaarheid (heb zelf overwegend oranje genomen)

Het scherm moet je wel cel op cel vouwen ivm de carbonstaafjes die de neuslijst gevormd houden maar dat is een trucje wat je zo door hebt.
Verder heeft het scherm een zgn sharknose, de inlaten zitten niet in de neus, maar er net onder.

Taxiën vond ik ook heel makkelijk gaan, maar dat komt misschien door het grotere scherm en massa van de combinatie.

Momenteel is het gewichtsbereik uitgebreid met naast de R-Bus 37 en 40 nu ook de 31 en 34.
Afhankelijk van je wensen kun je voor een hoge of lage vleugelbelasting gaan.
In vergelijking met de Powerplay die meer weerstand genereert bij meer vermogen zal de invalshoekhoek van de glider kleiner zijn, waardoor er minder verbruik zal zijn bij een iets hogere snelheid, hierdoor zou hij ook beter klimmen.

Een klein nadeel vind ik dat de tip-besturing met klittenband vastgezet moet worden, dit gaat op den duur slijten.
Een paar magneetjes was chiquer geweest.


Tot nu toe heel veel plezier van het stabiele scherm gehad en vlieg hiermee zowel solo als duo!


http://www.niviuk.com/product.asp?prod=JNMRCRQ4


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.