Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 30 Apr 2024, 00:15

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Apco Thrust HP09
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:08 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Ik vlieg altijd met Alfred en wij zijn allebei traag met onze Power Play 8-)

Ik wil niet te snel want anders is de jacht op konijnen minder spectaculair. :lol:

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Apco Thrust HP09
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:09 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:31
Berichten: 55
Jacht op schildpadden zal je bedoelen!


Ik mag van m`n vrouw de powerplay niet afkraken want die vliegt er ook mee!
Kan ze misschien wel met jullie mee!
:lol:


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Apco Thrust HP09
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:09 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Ik vlieg als een bejaarde en ik ben er trots op. 8)

Pas na 5 jaar vliegen begon ik met oortjes trekken en een spiraaltje te maken.

Als ik haast heb pak ik wel de auto of met Alfred het vliegtuig op Teuge.

Marijke, laat ze maar zeuren met hun snelle flitsende gliders met of zonder reflex of weet ik het allemaal. Laatst hoorde ik dat er al een glider is met ,, tubes ,, in de cellen zodat deze altijd open blijven staan. Ik ben te oud voor al die nieuwe ontwikkelingen. :(

Alfred en ik kwamen tijdens onze drijfjacht op konijnen afgelopen vrijdag af en toe wel een persoon tekort, lol.

Greetzzz,

Yvin

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Apco Thrust HP09
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:10 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Yvin,
jullie willen gewoon lang en langsaam van van elkaar genieten.
Anderen houden weer van een quickie en nemen dus een sneller scherm.
Sommigge schermen zijn bijna niet boven te houden,ook niet met volgas!
Martijn had ooit een Senthese (Dudeck),kon hem alleen boven houden
Met de Monster (trimmers open+speedbar)de ozone en Abco doen dit al beter!en de fusion doet het veel beter als de GT action.
Één ding vergeten jullie helaas allemaal, meer vermogen gebruiken om boven te blijven houd in dat je meer lawaai maakt dan nodig en je tegenstanderds eerder aan de bel gaan trekken dat het maar eens afgelopen moet zijn met al dat lawaai.

Bij is dat lampje al langen gaan branden,hoop dat het bij jullie ook aangaat. Ik doe er juist alles aan om het allemaal stiller te krijgen.
Ik heb dan ook wereld stilste Snap's en Simonini

groet,jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Apco Thrust HP09
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:10 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Jacques,

Je hebt daar een goed punt.

Als wij nu vliegen vindt iedereen het leuk. We vliegen iedere keer laag anders uit om de overlast te minimaliseren. Het toerental wordt pas opgeschroefd boven open plekken of de A1 bijvoorbeeld.

Op zondag zijn er een paar boerderijen die wij in overleg met hen mijden met de motor aan. Naderen op hoogte met de motor uit hebben ze geen probleem mee. Zo toon je wederzijds respect en kan je in harmonie met de omgeving de sport bedrijven.

Mensen die pas vliegen moeten dat nog leren. Ik had daar ook last van in het begin. Meteen volgas stijgen en stijgen en in de buurt van het veld blijven zodat het lawaai gaat irriteren.

Ik steun ook de initiatieven om de techniek stiller en stiller te krijgen. De ontwikkeling van de elektrische paramotor bijvoorbeeld. Eens zal de techniek toereikend genoeg zijn om 1,5 uur met zo’n ding te vliegen. Parajet is nu bezig om ook zonne-energie toe te passen. Of het nu al goed werkt of niet, maakt niet uit, het gaat om de intentie.

Hoewel ik met volle tevredenheid al 8 jaar zonder problemen met mijn Adventure vlieg, ( even afkloppen ) toon ik ook diep respect voor de gemodificeerde snap van Jacques. Hij heeft dat ding in rubbers gehangen en maakt echt weinig lawaai.
Misschien is dit wel met alle merken mogelijk en tegen meerprijs door de dealer aan te bieden?

Ik mag dan nu al zijn afgevallen van 103 naar 96, maar ik denk dat ik nog te zwaar ben om daarmee met 30 graden, nul wind en een volle tank weg te komen.

Als een sneller scherm inhoudt dat ik ook 500 toeren meer moet draaien voor level ben ik huiverig. Als het een scherm is waarbij je standaard met weinig toeren kan vliegen maar dat je zelf kunt bepalen wanneer je sneller wil, dan is het wat anders. Maar ik heb geen idee hoe dat zit?

Greetzzz,

Yvin.

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.