Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 18:59

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiƫren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Speedster vs Xcitor
BerichtGeplaatst: 20 Aug 2012, 11:13 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26
Berichten: 206
Woonplaats: Purmerend
Nou ja je kunt dit met je goede verstand geen vergelijking noemen.

Gisterenavond samen met Henk van Setten en Eric Wierenga gevlogen vanaf Middenmeer. Na de start merkte Henk al snel dat de wind te hard was om lekker te kunnen vliegen (lees hij kwam helemaal niet vooruit), dus die maakte omkeerts en landde na 10 minuten.

Ik merke ook dat ik vrij langzaam vooruit ging en heb de trimmers helemaal opengezet. Tot beider verbazing vlogen Eric (alleen in zijn Xcitor en trimmers dicht) en ik met dezelfde snelheid. We boxten met zo'n 20 km/u tegen te wind in, dus dat geeft een beetje aan wat je aan snelheid met dit scherm kunt halen. Na ruim een uurtje kwamen de regenwolken toch wel in de buurt en begon de wind vlagerig te worden.

Dankzij de reflex kun je met een stabiel scherm langer doorvliegen dan met een conventioneel scherm. Lichte tot matige turbulentie verwerkt zo'n scherm ook zonder problemen. Mocht het alleen echt bokkig in de lucht worden, dan is het advies echt om de trimmers dicht te doen en actief te vliegen tot de landing. Zorg er dus altijd voor dat je met je trimmers dicht minimaal stilhangt of licht vooruitgaat.

Reflex schermen zullen veel minder snel geneigd zijn in te klappen, maar als ze het doen (vrijwel nooit), dan weet niemand wat het effect van het herstel is.

In dit filmpje probeert een testpillot het. Het lukt hem niet om het scherm in te laten klappen, maar op 2:00 kun je zien hoe het scherm hersteld nadat de a-riser flink naar beneden getrokken is in full-reflex mode.
Denk jij dat je het scherm dan ook onder de knie had gehouden, dan kun je onder alle omstandigeheden door blijven vliegen. In flink turbulent weer, gooi ik mijn trimmers dicht...Beter 20 inklappers waarvan ik weet hoe die herstellen, dan 1 waarvan ik dat niet weet.

http://www.youtube.com/watch?v=n_Rb7aq4 ... r_embedded


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.