Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 12:34

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Avond schermen testen bij Jacques en Eric
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2013, 23:08 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Nov 2009, 15:39
Berichten: 16
Woonplaats: landhorst
Vorige week vrijdag avond werd ik uitgenodigd om enkele schermen te testen.
Er stond een lekker start windje, net zo een die je nodig hebt als het gras al aan de lange kant is.
Na de motor opgebouwd te hebben kwam Jacques al aandragen met de

Paramania Revo

Achterwaarts starten en gaan, dit ging gemakkelijk!!
na wat hoogte te hebben gewonnen even wat uitproberen; sturen gaat wat aan de zware kant, tipsteering reageert wel maar zet je niet de hoek om. Na een paar rondes gevlogen te hebben weer de landing ingezet want er lagen nog meer schermen te wachten.
Flairen deed de Revo lekker zodat je bij de landing niet te hard in een keer door moet flairen want dan vlieg je weer de lucht in.

Daarna heb ik gevlogen met de;


Relax van Independence

De achterwaartse start ging vanzelf en ik kwam al snel los van de grond. hij heeft dus ook een groot belastbaar bereik van 125 tot 250 kg en getest tot 300 kg.
Na even vliegen had ik het gevoel dat ik onder mijn eigen Powerplay Sting hing alleen dan met nogal wat meer snelheid, dus conclusie RELAX!
De landing was dan ook weer een appeltje eitje.


Speedster 33 van Ozone

Deze had Eric bij zich en gebruikt hem om te triken voor mij dus aan de grote kant maar om toch een beetje een gevoel te krijgen getest.
Opzetten ging makkelijk, ground hendellen ook. Toen ik het scherm boven me had wilde ik mijn motor starten maar was vergeten te choken onder het lopen even de tokkel losgelaten en de choke ingedrukt het scherm bleef lekker boven me hangen! starten en gaan...
De tipsteering reageerde direct vooral als je de trimmers open zet word hij nog feller.Ondanks dat het scherm te groot was doet de Speedster zijn naam eer aan en ging ik collega piloten vlot voorbij en kon ik zelfs een Xcitor bij houden.
De landing ging ook fijn door wat aangeremd te vliegen blijft de Speedster lang op een nulletje en reageert hij tog nog goed op de tokkels.
Door het grote trimbereik heeft de Speedster lange trimbanden fladderen als de trimmers dicht staan. De tipsteering hebben ze daarin tegen mooi opgehangen en komt als je hem loslaat door middel van een stiek automatisch bij de ophangmagneet terecht.

De laatste die dag was de;


Scorpio van Powerplay

Deze was voor mij te klein maar omdat er een lekker breezje stond ging het mieters. Jacques waarschuwde dat ik bij het optrekken meteen flink moest aan remmen omdat hij anders over zou schieten en inderdaad met de achterwaartse start kwam hij supper snel op. Draaien en ja nadat geklets op de grond is die motor weer afgekoeld en had ik meteen een mooi vergelijk met de speedster, tokkel lost de choke erop en starten. Tja hier hebben we geen verschil tussen de Speedster en de Scorpio ze blijven beide perfect boven! Gas erop en los even hoogte maken en ZOW dat reageert snel :!: :D Ook op de tokkels alleen reageerde de Scorpio snel. Trimmers open en toen met de tipsteering dat is pas hoeken! Na even spelen met een :D meteen mijn snelheids record verbroken door middel van aanduiken en wind mee 103 kmph op mijn gps gezet Waanzin :!: dit natuurlijk ook omdat hij te klein was.
Ik kon het niet laten omtoch nog een keer lagere hoogte over het veld te knallen :mrgreen:
Met de landing kwam ik met hoge snelheid binnen maar deze werd er uitstekend uitgeflaird.
Dat was even een kicken vlucht :!:


Zondag had ik het geluk dat ik de Speedster 28 van Robin nog mocht testen.

Er stond nagenoeg geen wind
voorwaardse start, scherm komt mooi op, snelheid maken, beetje aanremmen en up. Dit viel niet tegen zonder wind.
Deze was al meteen wat wendbaarder dan de 33. De snelheid was naar mijn gevoel wel wat sneller dan de 33 maar niet veel, tja die 33 ging ook al als een speer! De landing met 0 wind ging ook vlekkeloos de snelheid rem je er goed uit.

Nu nog in volle verwachting op een vlucht met de Scorpio 28.....ik ben benieuwd :?: ... :?: :!: :!:

Jacques, Eric en Robin hartelijk dank voor deze geweldige testvluchten !!

Groeten Arjan


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Avond schermen testen bij Jacques en Eric
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013, 06:55 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Arjan,

Fantastisch, dat je deze ervaringen deelt. Ik zit zelf te azen op de Scorpio. Ik heb de Revo 2 van Jacques en keer mogen proberen en vond hem erg onrustig vliegen.

De recensies, ook die van jou nu, van de Scorpio zijn erg veel belovend. Hopelijk lukt het me snel een proefvlucht te gaan maken.
Ik vlieg graag langere afstanden. Ik ben ook erg benieuwd of en hoeveel meer vermogen ik nodig heb met de Scorpio. Harder vliegen moet natuurlijk niet ten koste gaan van aanmerkelijk meer brandstofverbruik. Dan kom je immers nog niet verder. Daarbij maak je dan meer geluid en wordt het scherm net als de oude reflex schermen een motor-killer.
Volgens de recensies schijnt dit allemaal dik in de hand te zijn.
Het kleuren schema heb ik overigens al klaar liggen.....haha.

Veel vliegplezier,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Avond schermen testen bij Jacques en Eric
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013, 08:42 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Nov 2009, 15:39
Berichten: 16
Woonplaats: landhorst
Hoi Frank,

Dan zou ik in jou geval ook zeker eens kijken naar de Relax.Zo als ik schreef is hij sneller en wendbaarder dan de powerplay Sting en zeker geen motor killer dus lekker lange vluchten maken.

Bij de Scorpio leek het trouwens of ik onder een massieve vleugel hing.

Groet Arjan


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Avond schermen testen bij Jacques en Eric
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013, 08:45 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Hoi Arjan,

Hartstikke mooi verslag, daar hebben we echt wat aan, maar niet onbelangrijk vind ik de configuratie waarmee je vliegt.
Ik wil je niet direct naar je gewicht vragen, want toen ik pas getrouwd was schoten de kilo's omhoog :lol:
Maar kun je misschien iets vertellen over het totale gewicht ? Ik weet al wel dat je een ontzettend zware motor draagt. :)

Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Avond schermen testen bij Jacques en Eric
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013, 10:46 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:40
Berichten: 167
Woonplaats: hellevoetsluis
Inderdaad het verschild nog al waar je in het bereik van het scherm je zit qwa gewicht .
zelf vlieg ik nog wel eens met een ander scherm en vind het zelf het prettigste als je wat meer aan de zware kant van het scherm zit qua gewicht.
Een recensie is leuk maar het blijft de mening van iemand anders .
Er gaat niet boven je eigen ervaring .
Dus gewoon eens proef vliegen

Oscar

_________________
COME FLY WITH ME


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Avond schermen testen bij Jacques en Eric
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013, 11:24 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
De Relex is ons nieuwe Trikescherm,maar ik heb al ondekt dat hij voetstart ook geweldig is(vooral 0 wind start).
Je kunt hem gewoon als trike start voetstarten,dus je staat klaar je gaat gewoon wat gas geven en het scherm komt vanzelf boven :shock: geweldig.
Met de Trike was het even wennen,als je de A-trekker aansluit schiet hij zo snel omhoog dat je binnen 1 meter los was.
Het voordeel was hoe belabbert de leerling ook start,hij vliegt binnen 1 meter,maar dat is natuurlijk wat we niet willen.
De overgang van Fase 1 naar 2 is voor ons heel belangrijk,hoe langer je fase 2 kunt vashouden hoe beheerster je start is.

http://www.fresh-breeze.de/en/products/ ... relax.html

Arjan,kon het niet laten en heeft ondertussen de Scorpio chrome 28 besteld, net als een bekende Franse wetstijd Piloot die is overgestapt
op dit volbloed renpaardje :mrgreen:
http://www.swing.de/scorpio.html

In overleg met Swing mogen de eerst 5 Scorpio's weg voor € 2750,- :mrgreen: Normaal prijs is € 3200,-

Sportieve groet, Jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Avond schermen testen bij Jacques en Eric
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013, 17:46 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Nov 2009, 15:39
Berichten: 16
Woonplaats: landhorst
Roger heb jij ook zo'n vrouw die goed kan koken? :D

Ik heb geprobeerd een algemeen plaatje er neer te zetten.
Het hangt af van zoveel verschillende factoren, vandaar dat ik er ook geen snelheden bij heb vermeld en enkel of dat het scherm te groot of te klein was.
Tja als ik mijn persoonlijk record verbeter wil ik jullie daar niet van weerhouden ;) :D

Groet Arjan


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Avond schermen testen bij Jacques en Eric
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013, 21:13 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 14 Dec 2012, 22:00
Berichten: 26
Arjan,

Ik heb inmiddels begrepen dat jij het was die daar in Heteren naast me kwam vliegen met het scherm van Robbin. (ik met wit groene Scorpio scherm).
Haalde jij je nieuwe record toen je over links wegdook nadat we even naar elkaar gezwaaid hadden? Ik was erg onder de indruk van die manouvre, :o zag er geweldig gaaf uit! N.b. Ik geloof dat ik de eer heb van de eerste Scorpio die in NL. In gebruik is (althans die gekocht is, Jacques heeft zijn demo scherm natuurlijk in consignatie o.i.d..... ;) Ik kan niet mee praten over diverse schermen, heb alleen ervaring met lesscherm en nu met deze. Maar ben blij met Jacques advies voor dit scherm omdat ik langzaam maar zeker (vlieg pas) wat wendbaarheid toch wel leuk vind.
En de snelheid is zeker niet verkeerd, mijn ervaringen (met trimmers helemaal open); bullix met lesscherm is langzamer, excitor (1 persoon) met (begin?) scherm is (uiteraard) sneller, maar het valt verschil me nog mee en laatst samen met een flanders trike (1 persoon) opgevlogen, die was net iets sneller.
Heb zelf voetstart fb met polini (100) en weeg zelf ca. 80 kg.
Uiteraard wel meer verbruik met trimmers los en ja, meer toeren.... (trimmers dicht ca. 6.200 rpm. Trimmers open ca. 7.200 rpm gemiddeld om op een nulletje te vliegen).
Kan niet meepraten over de wendbaarheid, ga eerst meer ervaring opdoen.... :oops:
N.b. Moest er wel even aan wennen dat je bij de start wel meteen wat in de remmen moet, anders schiet hij zo over je heen.

Groeten van een Scorpio-fan, Ernst.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Avond schermen testen bij Jacques en Eric
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2013, 21:54 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Hoi Ernst,
Leuk dat je die toerentallen even noemt,had ik nog even niet aan gedacht,ook eerlijk gezegt ook nog niet aan gedacht.
Maar ik weet wel dat ik met een 80kg schoon aan de haak,6500 draai met een powerplay 140 trimmers dicht,dan vliegt
dus de scorpio zuiniger met gesloten trimmers en daarbij beduidend sneller :mrgreen: weet even niet wathij doet bij trimmers open.
Ernst laat je niet verleiden,tot gekke dingen met dit wendbare renpaardje,..........als hij uitbreekt zal hij dat eerlijkheidshalve natuurlijk
veller doen,en je onpezierig verrassen.
Verleg je grenzen nagelang je ervaring,maar dat is natuurlijk logisch,en geld voor idereen.
Inderdaad ik kreeg hem gratis(voor alle hulp die ik aan hun doe) en jij bent de eerst betaalde en Arjan staat op 2 en wie de gelukkig nr 3 wordt :?:
weten we nog niet.
Gelukkig zijn er nog een paar te vergeven voor de actieprijs van € 2750,-

Gr, jacques


Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Avond schermen testen bij Jacques en Eric
BerichtGeplaatst: 13 Mei 2013, 11:58 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Mijn "held" met zijn Walkerjet, Scorpio en mooie achtergrondmuziek :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=F1PTMCXz ... 2w&index=8

(Jammer dat de service van Walkerjet nog zo beroerd is :( )


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.