Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 09:01

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiƫren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Word dat ouwe trouwe blauwe powerplaytje echt verleden tijd?
BerichtGeplaatst: 09 Aug 2014, 23:45 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Jul 2012, 17:14
Berichten: 89
Beste iedereen,

Zaterdag 9 augustus 2014, ik werd wakker, keek uit het raam, naar de windvaan, om te kijken of we konden vliegen, helaas, teveel wind! Ik pak dus gauw mn zwarte kast erbij om even de windguru app te bekijken, en ja hoor, einde van de dag super weer!

Ach ja, het is ondertussen een uur of 10 en ik bel Bert eens even.. Oftewel, de welbekende Evers van dit forum! Na een tijdje wordt er met enig gerommel opgenomen en ik hoor op de achtergrond een nog nadraaiende stofzuiger. Ik vraag toch maar even wat hij aan het doen is, en begint weer te klagen, dat hij toch zo druk is en eigenlijk 2 jobs heeft, namelijk z'n eigen werk en huisman :mrgreen:

Maar na enige onderwerpen in het gesprek gaan we over tot het vliegen! De vraag van mijn kant, gaan we nog vliegen vandaag? Het antwoord van zijn kant: ja tuurlijk!! Zo zie je maar, zo een past precies in het Vriesairteam! ;) Maar het was immers pas een uur of 11 en voordat het vliegbaar wordt duurde nog een x aantal uren, dus vraag Bert naar zn verdere planning!

Toen kwam het schikbarende antwoord dat hij naar Belgie gaat om een scherm op te halen waarna hij gelijk vraagt of ik mee ga..
Iets dat niemand had verwacht.. dat ouwe trouwe blauwe powerplaytje, dat hem nooit in de steek liet, word nu echt verleden tijd. Bert begon zelf toch eindelijk in te zien, dat iets anders toch niet gek was.. de laatste tijd werd hem al van alles aangeboden, zoals een GTR 22, GTR 24, APCO NRG of APCO Lift, maar Bert volgde zijn eigen kop en wilde de Paramania Fusion met weinig uren.

Een uurtje na het telefoontje, staat bert bij mij, ik stap in, daar begint de reis, 2,5 uur rijden... We rijden richting Belgie, horen over de radio de zwarte zaterdagen, maar daar hadden we geen last van! We kwamen aan in Theux, midden in de Belgische Ardennen, over allerlei kleine hobbelwegen, komen we aan bij de verkoper van een Fusion 26 met nog maar 15 uren.

We waren de auto nog niet uitgestapt. of de garagedeur ging al open! De neus van een Kia staat boos naar buiten te kijken waarna de eigenaar de hoek om komt met een brede grijns. Na een kort gesprek in gebrekkig engels van beide kanten, komen we uit in de garagebox. We komen binnen, en zien gelijk de Paramania pakzak hangen.. We lopen de Kia voorbij, en daar komt nog veel meer tevoorschijn, zijn hele vliegverzameling! Een Fresh Breeze en een Miniplane kijken ons gemoedelijk aan! maar daar kwamen wij niet voor..

We lopen naar de achtertuin met de Fusion om hem eens goed te kunnen bekijken, ruimte genoeg daar.. en ja hoor, na enige info uit te wisselen en wij gelijk konden zien dat het eigenlijk een 'nieuwe' Fusion is, word er afgerekend, en is het ouwe trouwe powerplaytje verleden tijd..

Het is ondertussen 4 uur voordat we weer weg rijden en weer richting Holland gaan. En maar gelijk door naar een van onze mooie vliegstekken in de polder, waar de hele karavaan van Vriesairteam al staat te wachten.. Terugweg verloopt ook soepel en als we het veld oprijden, staan onze vertrouwde PAP's alweer startklaar!

Na een rondje gevlogen te hebben met de vertrouwde GTR, is Bert in een stoel geploft en zit te genieten van de Vriesairteam-keuken!
Ik toch maar eens even landen om te kijken wat er aan de hand is, en Bert vraagt aan mij, of ik hem nie even wil proefvliegen.. en zo gelijk te kunnen vergelijken met de GTR! Dus die onverwoestbare PAP weer op de rug, terwijl Bert het scherm klaarlegt om zo de spits af te kunnen bijten..

5 minuten later, ja hoor daar ga ik, een bochtje hier, een bochtje daar, en Bert zie je daar beneden maar genieten... Na een korte vlucht heb ik hem weer aan de grond gezet, en toen mocht Bert.. Daar kwam de volgende onverwoestbare PAP tevoorschijn.... Bij Bert verloopt ook alles soepeltjes, en vliegt de hele avond vol trots tot aan donker toe! Hij was de lucht niet uit te slaan!

Toen het toch echt te donker werd, werd het vuur opgestookt en de pils tevoorschijn gehaald en geproost op de Fusion!

Bert, succes met de verdere loopbaan van de Fusion :mrgreen: :mrgreen:

Groet,

_________________
Ewout de Vries
PAP PA125
PH- 7Y1
Ozone Viper 3/Dudek Snake


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Word dat ouwe trouwe blauwe powerplaytje echt verleden tijd?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2014, 08:56 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:41
Berichten: 1232
:lol: ..Man ik wist heel niet dat je mooie lange verhaal kon schrijfen :o :mrgreen: ... ja Ewout dat was gezellig
dat je mee was gegaan naar Belgie. zo.n trip naar Belgie was eigelijk wel zo voorbij.

De Paramania fusion is voor mijn 100% een goede keus geweest. de laatste maannden heb ik met
veel soorte scherm gevlogen. uit eindelijk moet de vlieger zelf beslissen wat de beste scherm. ik ben
wel erachter gekomen dat reflex schermen veel op elkaar lijken met vlieg eigenschappen. de m2 ers is als bepalend!

Op korte termijn gaan we de oude vertrouwde powerplay.met ongeveer 350 vlieguur.op een eervolle wijze. onder
toe zicht van Vriesairteam. ritiueel verbranden :o :o :o :mrgreen: ...

Gr Evers

_________________
Afbeelding
"Vriesairteam"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Word dat ouwe trouwe blauwe powerplaytje echt verleden tijd?
BerichtGeplaatst: 10 Aug 2014, 16:18 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:06
Berichten: 44
Woonplaats: Almere
Hey Bert,

Gefeliciteerd kerel met je nieuwe aanwinst. Mooi scherm, dikke PAP, topvlieger.... man, man, man.. DIKVOORELKAAR!!

_________________
Groeten,

Menno de Koe


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Word dat ouwe trouwe blauwe powerplaytje echt verleden tijd?
BerichtGeplaatst: 11 Aug 2014, 04:53 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:07
Berichten: 42
Woonplaats: Zaandam
Hoi Bert,

Je bewaart je powerplay toch wel,als we nog eens samen
vliegen is dat wel zo fijn.
Je speedhaken nog niet weggooien hoor.

Gr. Rob


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Word dat ouwe trouwe blauwe powerplaytje echt verleden tijd?
BerichtGeplaatst: 11 Aug 2014, 19:32 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:41
Berichten: 1232
Ja Menno. Mede dankzij jouw heb ik een goede schermkeuze kunnen maken. bedankt man :mrgreen: ...


Rob dat komt goed. ik ga de powerplay van mij maar niet verbranden. ik hoop met jouw nog eens heel gebroedelijk met
de powerplay te vliegen :mrgreen: ...

oja. ik vind het een verstandige keuze van je. dat je gewoon powerplay blijft vliegen. het is echt een scherm
die gewoon goed bij je past...

En ik heb een jaartje of vijf met volle tevredenheid mee gevlogen. en niet zomaar een paar
uurtjes. echt heeeeeeeeeeell veel uurtjes. en volgens mij heb ik nog nooit een inklapper
meegehad. ondanks dat ik best wel vaak met aardig ruig weer mee vloog :o :mrgreen: ...

Kortom. wat mijn betreft gaat de powerplay de top 3 van de allerbeste paramotorscherm tot nu toe de boeken in :arrow: ...


Gr Evers

_________________
Afbeelding
"Vriesairteam"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.