Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 09:00

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: DE Nieuwe powerplay 2 is uit!
BerichtGeplaatst: 02 Sep 2014, 18:19 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:41
Berichten: 1232
De Uitslag: De nieuwe generatie Powerplay

Gisteravond was er nul wind. dus voor mij een goede gelegenheid om de Powerplay te testen.

Wat mijn opvalt is dat die zelfs met nul wind prima op :o . je moet wel goed in de A Riser drukken tot dat die boven staat. dat gaat heel rustig. daarna gas geven. en je bent met paar stappen weg :mrgreen: .
de bochten maken gaat ook prima. hij doet waar je om vraagd.en dat gaat gewoon rustig.
met de landing is die goed uit te flairen .

Vergelijkbaar met mijn Powerplay bj 2009. vind ik de nieuwe generatie Powerplay met o wind veel beter mee weg komt. dat was met mijn Powerpay minder vanzelf sprekend. en de tokkel druk is beter. daardoor ben je scherper met sturen.

Kortom:Powerplay is een uitermate geschikte scherm voor een leerling. de eerste 100 uur kan je eigen goed ontwikkelen
tot een top Paramotorvlieger :mrgreen: :arrow: ...(en de scherm is zeer veilig. zelf heb ik nog nooit een inklapper gehad met mijn scherm 300 vlieg uur)


En ik heb ook een Independence beginners scherm getest. eigenlijk is dat vergelijkbaar met powerplay. alleen is die
een tikkeltje sneller.


Gr Evers

_________________
Afbeelding
"Vriesairteam"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: DE Nieuwe powerplay 2 is uit!
BerichtGeplaatst: 03 Sep 2014, 12:19 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Evers bedankt voor je toelichting op de nieuwe powerplay!
Hij is dus niet spectaculair veranderd maar is dus duidelijk wat sneller/wendbaarder/ en nog beter starten met zijn verstevigde neus en
met namen zal deze langer en beter blijven starten ook als de glider vast aan het einde van zijn leven komt :mrgreen:

Zijn geduchte nieuwe concurrent de Pioneer van Independece scoort waarneembaar beter in wendbaarheid maar verder lijken ze veel op
elkaar. http://www.independence.aero/en/paraglider-pioneer.html

Voor beide schermen is het mogelijk proef te vliegen, en of te bestellen want voor beide ben ik Importeur.
wellicht later nog meer over deze 2 beginners-schermen.

Sportieve groet, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: DE Nieuwe powerplay 2 is uit!
BerichtGeplaatst: 03 Sep 2014, 20:31 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:06
Berichten: 44
Woonplaats: Almere
Gaaf en mooi werk!! Altijd gaaf om eens te proberen!

_________________
Groeten,

Menno de Koe


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.