Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 29 Mrt 2024, 05:50

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: veld criteria.
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2009, 11:57 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:44
Berichten: 2
Geplaatst: Zo 29 Mrt, 2009 18:58:44 Onderwerp: veld criteria

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo

Ik ben op zoek naar veld criteria ,wie weet waar ik die kan vinden.
en is er nog verschil tussen een artikel 14 veld voor gewone mla en een
schermvliegtuig .is er ook een wettelijke afstand van een artikel 14 veld voor schermvliegtuigen en een vliegveld waar mla mogen starten en landen.
ik mag op dat vliegveld waar mla mag starten en landen niet starten of landen omdat het de veiligheid in gevaar brengt aldus de havenmeester.
Ik ben opzoek naar wettelijke overlegbare feiten.
Groet Frank.

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Zo 29 Mrt, 2009 22:27:33 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Frank,
Ik denk dat je met Hilversum aan de gang bent?
Die één (delta vlieger ,Havenmeester) die heeft onze demo gezien en weet dat het goed samen kan als hij maar wil en jou de gelegenheid geeft dit tonen.Op Stadkanaal en Ameland haden ze hier een goed werkende oplosing voor, een zogenaamde flyover(in het midden en haaks op de baan op 50a75 meter, dit werkt perfect!! je kijk links je kijkt rechts en oversteken maar.Maar ga jij IVW maar eens uitleggen dat dit perfect kan werken!!.......ik denk dat ze gek worden. Niemand daar durft eens met de vuist op talel te slaan en met een passend voorstel te komen voor ons opleidingsprobleem.
Laat die lapjesviegers maar modderen dan gaat de lol er vanzelf wel af
denken ze,ze weten amper hoe het in zijn werk gaat met ons.Een domo op Schiphol zou wellicht een verlichting brengen,ja dat klinkt raar maar het werkt wel! Geregeld vlieg ik met die jongens van Fresh Breeze over de luchthaven van Hannover (ook niet de kleinste) als je maar weet wat je doet er er wederzijds vertrouwen is. Onbekent maakt onbemind en bij IVW poepen ze in de broek als ze voor ons een oplossing zouden moeten bedenken.
Zo dat is er weer uit en dat lucht op!
Ze drijven ons gewoon weer naar de zwarte velden.

Groet, jacques

_________________


http://www.paramotorclub.nl

Terug naar boven


tinus



Geregistreerd op: 22 Jun 2006
Berichten: 288
Woonplaats: Purmerend
Geplaatst: Ma 30 Mrt, 2009 08:19:51 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Overzande ligt in Zeeland Jacques!

Frank. Wij vallen in de categorie waarvoor geen aangewezen luchthavens bestaan, net als zweefvliegen, zeilvliegen, helikopters etc. Die moeten dus gebruik maken van ontheffingen en vergunningen.
Vergunningen zijn allemaal geregeld in de BIGNAL. In die BIGNAL staan echter schermzweeftoestellen en ULV.

Schermzweeftoestelen zijn schermvliegtuigen zonder hulpmotor, en ULV zijn Vastvleugelige MLA's. Voor ons is er dus niets geregeld, en dus kunnen wij geen vast veld anavragen en zijn we aangewezen op de artikel 14 ontheffing.

Voor de artikel 14 ontheffing gelden dezelfde eisen als voor de vergunning. ???? Maar daar zijn we toch niet geregeld?

Klopt, en daardoor hebben we destijds samen met IVW een afspraak gemaakt over de verldcriteria, dat wil zeggen 70 bij 70 meter. Dit staat ergens nergens in een Wet, dus je kunt alleen op de goedheid van IVW vertrouwen dat ze je aanvraag zo behandelen. Bij de aanvraag doen ze dat ook netjes, maar als er klachten komen, in jouw geval van de gemeente gaan ze zoeken om je veld te sluiten. In dit geval voldoet jouw veld neens niet meer, omdat ze het aan de eisen gaan koppelen van een ULV.
Zoals ik je over de telefoon al zei is in contact treden met IVW hierover om te zeggen dat ze het aan de verkeerde eisen controleren de enige optie.

Veldcriteria voor een snorvliegveld staan niet in de wet en kun je dus niet ergens opvragen.

_________________
Snorvliegen.Net
Aerofun, It's fun to fly through the air!

Terug naar boven


Cook



Geregistreerd op: 30 Dec 2007
Berichten: 66
Woonplaats: Loosdrecht
Geplaatst: Do 02 Apr, 2009 18:52:20 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Jacques, Frank en Tinus,

De vergissing van Jacques was logisch. Aan Jacques' antwoord kon ik lezen, dat hij het over mij had. Ik heb bijna mijn hele opleiding met heel veel plezier bij hem gedaan. De naam "Frank" hoort dan bij de Frank, die hij goed kent.

Frank (de andere Frank) zat eerder, dan ik op het forum, vandaar, dat ik een oude bijnaam, die ik bij mijn vorige werkgever had, van stal gehaald had (Cook) als forumnaam.

Inmiddels heb ik contact gehad met zowel Frits als Tinus. Daar gaan we vervolg aan geven om mogelijkheden te zoeken om snorvliegen op de juiste manier op de kaart te kunnen zetten.
Om goed beslagen ten ijs te komen probeer ik zoveel mogelijk informatie te lezen over dit onderwerp, ook buitenlandse info. Van belang is, dat we de overheid met goede en degelijke argumenten kunnen overtuigen. Zorgvuldigheid is hierbij heel erg belangrijk. Dat kost helaas tijd.
Onbekend kan inderdaad onbemind maken. Aan ons de taak om het bekend en bemind te maken. De hele snorvlieg gemeenschap draagt daar aan bij. Zo is er de afgelopen vijf jaar zeer veilig gevlogen. Een erg belangrijk aspect.

To be continued...

Groetjes,

Frank (Cook)

Terug naar boven


Jacques



Geregistreerd op: 01 Nov 2007
Berichten: 260
Woonplaats: Oosterbeek 0263513551
Geplaatst: Do 02 Apr, 2009 19:07:54 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Frank en Frank,

Ja hebt gelijk, ik zie het nu pas,stom he?
Ja,één geweldige Frank maakt blind.......ha ha ha.
Ik heb ter info ,van Terlet,een zeer goedkope afwijzing gekregen als treaningsveld (het is niet ons ding).
Het Laatste woord is daar nog niet over gesproken!
Zal je de mail sturen.

Groet, jacques


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.