Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 20:57

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: TRANSPONDERPLICHT bij Eindhoven en Maas
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2009, 18:17 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:50
Berichten: 0
Geplaatst: Di 03 Apr, 2007 14:55:47 Onderwerp: TRANSPONDERPLICHT bij Eindhoven en Maastricht

--------------------------------------------------------------------------------

Maatregelen in het luchtruim bij Eindhoven en Maastricht
Vanaf 12 april 2007 gelden nieuwe maatregelen voor het luchtruim bij Eindhoven en Maastricht om de vliegveiligheid te vergroten. De Ministers van Verkeer en Waterstaat en Defensie wijzigen daarvoor de regelgeving. Details worden bekend gemaakt in de luchtvaartgids, de luchtvaartkaart en in Aeronautical Information Circulars (AIC-V en AIC-A).
Voor 2008 worden maatregelen voorbereid die de situatie in het hele Nederlandse luchtruim verder moeten verbeteren.

Maatregel 1: Instelling Transponder Mandatory Zone bij Eindhoven
Bij de luchthaven Eindhoven wordt een Transponder Mandatory Zone ingesteld waarin al het luchtverkeer een Secondary Surveillance Radar-transponder moet voeren. Deze maatregel houdt vooral een verandering in voor de zweefvliegers, zeilvliegers en ballonvaarders. Gemotoriseerde luchtvaartuigen hebben al een transponderplicht voor een groot deel van het Nederlandse luchtruim. Het voeren van een SSR-transponder is essentieel voor de werking van de botsingsvermijdingsapparatuur aan boord van verkeersvliegtuigen. Daarnaast geeft de SSR-transponder informatie over de hoogte en de positie van een luchtvaartuig door aan de luchtverkeersleider.

Maatregel 2: Luchtruim rond luchthaven Maastricht wordt klasse D
Al het luchtverkeer in de luchtverkeersnaderingsgebieden (Terminal Control Area - TMA) 1 en 2 van de luchthaven Maastricht moet radiocontact hebben met de luchtverkeersleiding op de luchthaven en een klaring hebben gekregen van de luchtverkeersleiding voordat men het gebied invliegt.
Deze verplichting wordt duidelijk gemaakt door het betreffende luchtruim een andere internationale klasse te geven. Dit stuk luchtruim wordt klasse D in plaats van E. De minimum zichtwaarde voor het uitvoeren van VFR-vluchten blijft 8 km. De ondergrens van Maastricht TMA 2 wordt verlaagd van 2000 ft naar 1500 ft AMSL.

Beide maatregelen zijn genomen op advies van de Luchtverkeerscommissie. Deze commissie adviseert de beide luchtvaartministers op het gebied van het gebruik van het luchtruim. In de commissie zitten vertegenwoordigers van de beleidsonderdelen van de beide ministeries, van de luchtverkeersdiensten in Nederland (LVNL, Defensie en Maastricht UAC) en van de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Bij de voorbereiding van het advies zijn ook de belangenorganisaties van de General Aviation betrokken: de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart (KNVvL) en de Aircraft Owners and Pilots Association (AOPA-NL). Deze organisaties steunen de maatregelen.
De maatregelen zijn in lijn met de voorschriften en adviezen van de internationale organisatie voor de burgerluchtvaart (ICAO) en EUROCONTROL.

Eerder zijn soortgelijke, maar minder vergaande maatregelen genomen bij Niederrhein, Rotterdam, Maastricht en Eindhoven (Caution Area’s). Voor 2008 worden maatregelen voorbereid die de situatie in het hele Nederlandse luchtruim verder moeten verbeteren. Een optimaal gebruik van zowel SSR-transponders als van de radio speelt hierbij een rol. Het doel is dat het aantal incidenten vermindert, in het bijzonder het aantal keren dat er zonder toestemming in gecontroleerd luchtruim wordt gevlogen. Daarnaast verbetert de efficiency van de luchtverkeersdienstverlening aanzienlijk.
Details van de maatregelen worden onder andere gepubliceerd in Aeronautical Information Circulars (AIC-V).

Een AIC-V bevat ‘operationele’ mededelingen voor de VFR-vliegers, aanvullend op de luchtvaartgids en de NOTAMs. De AIC-V is onderdeel van het VFG-pakket luchtvaartinlichtingen. Dit pakket is gratis te raadplegen op http://www.ais-netherlands.nl




_________________
De posting van de Taakgroep Snorvliegen

Terug naar boven


Luuk



Geregistreerd op: 11 Jul 2006
Berichten: 53

Geplaatst: Zo 02 Sep, 2007 17:44:28 Onderwerp: Transponder humor

--------------------------------------------------------------------------------

Dit artikeltje uit 'Airwork' of http://www.airwork.nl
I was flying for a little commuter airline and I was flying as a co-pilot just north of Little Rock, Arkansas when ATC said: ”You’ve got traffic twelve o’clock, slow moving, altitude unknown. Could be a flock of geese moving north.”
Indeed it was, we spotted the geese , reported them to ATC and went on our way. A week later we were flying in the same area when ATC all of a sudden said: ”Slow moving traffic, northbound, altitude unknown.’ Even though I was supposed to handle the radio my authoritative captain said: ”I’ve got it!” “Eh, Center, it’s probably just a flock of geese!”
Center replied: ”I don’t think so, unless they wear transponders nowaday


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: TRANSPONDERPLICHT bij Eindhoven en Maas
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 16:14 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Klopt, maar onder de beruchte 1200ft gewoon vrij, wel uit de CTR blijven natuurlijk.
Zoals je ziet op de Icao kaart loopt de TMZ buiten de CTR van EHVN, dus geen probleem.
Niet teveel over schrijven en druk maken, voordat iemand weer een regeltje verzint!

Taakgroep Snorvliegen schreef:
Geplaatst: Di 03 Apr, 2007 14:55:47 Onderwerp: TRANSPONDERPLICHT bij Eindhoven en Maastricht

--------------------------------------------------------------------------------

Maatregelen in het luchtruim bij Eindhoven en Maastricht
Vanaf 12 april 2007 gelden nieuwe maatregelen voor het luchtruim bij Eindhoven en Maastricht om de vliegveiligheid te vergroten. De Ministers van Verkeer en Waterstaat en Defensie wijzigen daarvoor de regelgeving. Details worden bekend gemaakt in de luchtvaartgids, de luchtvaartkaart en in Aeronautical Information Circulars (AIC-V en AIC-A).
Voor 2008 worden maatregelen voorbereid die de situatie in het hele Nederlandse luchtruim verder moeten verbeteren.

Maatregel 1: Instelling Transponder Mandatory Zone bij Eindhoven
Bij de luchthaven Eindhoven wordt een Transponder Mandatory Zone ingesteld waarin al het luchtverkeer een Secondary Surveillance Radar-transponder moet voeren. Deze maatregel houdt vooral een verandering in voor de zweefvliegers, zeilvliegers en ballonvaarders. Gemotoriseerde luchtvaartuigen hebben al een transponderplicht voor een groot deel van het Nederlandse luchtruim. Het voeren van een SSR-transponder is essentieel voor de werking van de botsingsvermijdingsapparatuur aan boord van verkeersvliegtuigen. Daarnaast geeft de SSR-transponder informatie over de hoogte en de positie van een luchtvaartuig door aan de luchtverkeersleider.

Maatregel 2: Luchtruim rond luchthaven Maastricht wordt klasse D
Al het luchtverkeer in de luchtverkeersnaderingsgebieden (Terminal Control Area - TMA) 1 en 2 van de luchthaven Maastricht moet radiocontact hebben met de luchtverkeersleiding op de luchthaven en een klaring hebben gekregen van de luchtverkeersleiding voordat men het gebied invliegt.
Deze verplichting wordt duidelijk gemaakt door het betreffende luchtruim een andere internationale klasse te geven. Dit stuk luchtruim wordt klasse D in plaats van E. De minimum zichtwaarde voor het uitvoeren van VFR-vluchten blijft 8 km. De ondergrens van Maastricht TMA 2 wordt verlaagd van 2000 ft naar 1500 ft AMSL.

Beide maatregelen zijn genomen op advies van de Luchtverkeerscommissie. Deze commissie adviseert de beide luchtvaartministers op het gebied van het gebruik van het luchtruim. In de commissie zitten vertegenwoordigers van de beleidsonderdelen van de beide ministeries, van de luchtverkeersdiensten in Nederland (LVNL, Defensie en Maastricht UAC) en van de Inspectie Verkeer en Waterstaat. Bij de voorbereiding van het advies zijn ook de belangenorganisaties van de General Aviation betrokken: de Koninklijke Nederlandse Vereniging voor Luchtvaart (KNVvL) en de Aircraft Owners and Pilots Association (AOPA-NL). Deze organisaties steunen de maatregelen.
De maatregelen zijn in lijn met de voorschriften en adviezen van de internationale organisatie voor de burgerluchtvaart (ICAO) en EUROCONTROL.

Eerder zijn soortgelijke, maar minder vergaande maatregelen genomen bij Niederrhein, Rotterdam, Maastricht en Eindhoven (Caution Area’s). Voor 2008 worden maatregelen voorbereid die de situatie in het hele Nederlandse luchtruim verder moeten verbeteren. Een optimaal gebruik van zowel SSR-transponders als van de radio speelt hierbij een rol. Het doel is dat het aantal incidenten vermindert, in het bijzonder het aantal keren dat er zonder toestemming in gecontroleerd luchtruim wordt gevlogen. Daarnaast verbetert de efficiency van de luchtverkeersdienstverlening aanzienlijk.
Details van de maatregelen worden onder andere gepubliceerd in Aeronautical Information Circulars (AIC-V).

Een AIC-V bevat ‘operationele’ mededelingen voor de VFR-vliegers, aanvullend op de luchtvaartgids en de NOTAMs. De AIC-V is onderdeel van het VFG-pakket luchtvaartinlichtingen. Dit pakket is gratis te raadplegen op http://www.ais-netherlands.nl




_________________
De posting van de Taakgroep Snorvliegen

Terug naar boven


Luuk



Geregistreerd op: 11 Jul 2006
Berichten: 53

Geplaatst: Zo 02 Sep, 2007 17:44:28 Onderwerp: Transponder humor

--------------------------------------------------------------------------------

Dit artikeltje uit 'Airwork' of http://www.airwork.nl
I was flying for a little commuter airline and I was flying as a co-pilot just north of Little Rock, Arkansas when ATC said: ”You’ve got traffic twelve o’clock, slow moving, altitude unknown. Could be a flock of geese moving north.”
Indeed it was, we spotted the geese , reported them to ATC and went on our way. A week later we were flying in the same area when ATC all of a sudden said: ”Slow moving traffic, northbound, altitude unknown.’ Even though I was supposed to handle the radio my authoritative captain said: ”I’ve got it!” “Eh, Center, it’s probably just a flock of geese!”
Center replied: ”I don’t think so, unless they wear transponders nowaday


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: TRANSPONDERPLICHT bij Eindhoven en Maas
BerichtGeplaatst: 23 Mei 2009, 13:26 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Klopt JW,

Regeltjes maken zijn ze goed in. :cry:

Als we zo nodig bij Europa moet horen dan wil ik ook de Belgische, Spaanse en Italiaanse ,, wetgeving ,,. ;)

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.