Zoals inmiddels bekend mag zijn is het vanaf 31 maart 2008 verboden om hoger te vliegen dan 1200 voet zonder transponder. Er zijn echter nog geen transponders die geschikt zijn voor paramoteurs.
Het Britse bedrijf Kinetic Avionics is echter bezig met de ontwikkeling van een transponder die klein genoeg is om op je cockpit te dragen inclusief geïntegreerde GPS. Het mooie is dat ie op batterijen werkt!

De prijs en wanneer de Transpoder precies op de markt komt is nog niet bekend, maar gaat zeker een mogelijkheid voor ons bieden.
Meer info even:
KLIKKENHet is ook met transponder verboden om op grotere hoogte te vliegen met een paramotor, dussss.....geen dure investering doen!
Daarbij wordt een transponder in de toekomst mogelijk gekoppeld aan een RT-licensie en dat wordt hard roepen door het lawaai van de motor heen.
tinus schreef:
Zoals inmiddels bekend mag zijn is het vanaf 31 maart 2008 verboden om hoger te vliegen dan 1200 voet zonder transponder. Er zijn echter nog geen transponders die geschikt zijn voor paramoteurs.
Het Britse bedrijf Kinetic Avionics is echter bezig met de ontwikkeling van een transponder die klein genoeg is om op je cockpit te dragen inclusief geïntegreerde GPS. Het mooie is dat ie op batterijen werkt!

De prijs en wanneer de Transpoder precies op de markt komt is nog niet bekend, maar gaat zeker een mogelijkheid voor ons bieden.
Meer info even:
KLIKKENGeplaatst: Vr 21 Mrt, 2008 23:50:05 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Dus onder de 1200 FT en zonder transponder.....
Geen gedonder!
Met vriendelijke groeten,
Luuk
Terug naar boven
tinus
Geregistreerd op: 22 Jun 2006
Berichten: 288
Woonplaats: Purmerend
Geplaatst: Za 22 Mrt, 2008 08:56:13 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
JW,
Kun jij me aangeven waar jij je informatie vandaan hebt gehaald, ik heb namelijk afgelopen maand 3 maal om tafel gezeten met IVW en DGTL en het vliegen op grotere hoogte met transponder is wel degelijk toegestaan.
Transponder wordt gekoppeld aan BvI en niet aan RT, waar haal je deze info vandaan?
Op dit moment zijn er al piloten die vliegen met radio's op Airband, zonder te hoeven schreeuwen, gewoon een kwestie van goede apparatuur nemen. Ook is het mogelijk om RT op je PGL erbij te laten zeten.
Zometeen dien je in Klasse E luchtruimeen transponder te voeren, maar je hebt daar geen radio nodig, dus dat strookt niet met jouw verhaal dat je RT nodig zou hebben. Verklaar je dus nader.
Groeten,
Martijn
_________________
Snorvliegen.Net
Aerofun, It's fun to fly through the air!
Terug naar boven
Alex
Geregistreerd op: 18 Jun 2006
Berichten: 51
Woonplaats: Wijchen
Geplaatst: Za 22 Mrt, 2008 10:25:38 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
Ook is het mogelijk om RT op je PGL erbij te laten zeten.
Hoe werkt dit?? Op de KEI site zie ik onderstaande tekst nog steeds staan.
Citaat:
*Aanvragen voor uitbreiding met bevoegdverklaring RT (VFR)only kunnen nog niet in behandeling worden genomen.
_________________
PH-9R6
Terug naar boven
tinus
Geregistreerd op: 22 Jun 2006
Berichten: 288
Woonplaats: Purmerend
Geplaatst: Za 22 Mrt, 2008 12:01:58 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
De KEI mag op dit moment nog geen RT examens afnemen, maar andere instelingen wel. Indien je hier geslaagd bent, zal de KEI dit op het brevet vermelden.
Overigens staat het RT los van een brevet, wat nog wel eens foutief gedacht wordt.
_________________
Snorvliegen.Net
Aerofun, It's fun to fly through the air!