Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 23:57

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Nederlands of Frans paramotorbrevet?
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2009, 18:19 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:57
Berichten: 0
Geplaatst: Di 22 Jan, 2008 21:04:34 Onderwerp: Nederlands of Frans paramotorbrevet?

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben al een tijdje aan het surfen op verschillende paramotorsites, en zou graag wat meer specifieke informatie hierover willen krijgen. Eerst even voorstellen: Ik kom uit Noord-Holland, en ik heb een Franse vrouw (en kom hierdoor regelmatig in Frankrijk). Het was ook in dit mooie land dat ik voor het eerst de paramotorsport van dichtbij heb meegemaakt.

Gezien de frequentie dat ik in Frankrijk ben, heb ik in mijn hoofd 2 opties om een paramotoropleiding te volgen: In Nederland of in Frankrijk.

De vraag die ik hierbij heb is of er iemand de consequenties kan overzien van de regelgeving in deze verschillende landen (Nederland respectievelijk Frankrijk).

- Kan een Nederlander een Frans paramotorbrevet halen, en zo ja heb ik daar nog speciale (aanvraag)papieren voor nodig?
- Mag ik met een Frans paramotorbrevet in Nederland vliegen (incl. het opstijgen en landen!)
- Mag ik met een Frans geregistreerde paramotor/ scherm in Nederland vliegen (incl. het opstijgen en landen!)
- Kan ik met een Nederlands paramotorbrevet in Frankrijk vliegen (incl. het opstijgen en landen!)
- Kan ik met een Nederlandse paramotor/ scherm in Frankrijk vliegen (incl. het opstijgen en landen!)

Alvast van harte bedankt aan diegene die hier een zinnig antwoord op kan geven.

Met vriendelijke groet,

van der Kuijl

Terug naar boven


windzakske
Gast





Geplaatst: Wo 23 Jan, 2008 09:52:53 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

een goeie raad van een belg
doe uw opleiding in Frankrijk het is ginder het mekka voor een paramotorist en zeer goed georganiseert en ik denk goedkoper dan bij jullie
het frans brevet is algemeen erkend

Terug naar boven


tinus



Geregistreerd op: 22 Jun 2006
Berichten: 288
Woonplaats: Purmerend
Geplaatst: Wo 23 Jan, 2008 14:50:56 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

- Kan een Nederlander een Frans paramotorbrevet halen, en zo ja heb ik daar nog speciale (aanvraag)papieren voor nodig? Ja, dat kan. hoe je dat kunt halen weet ik niet!

- Mag ik met een Frans paramotorbrevet in Nederland vliegen (incl. het opstijgen en landen!) Geen enkel probleem!

- Mag ik met een Frans geregistreerde paramotor/ scherm in Nederland vliegen (incl. het opstijgen en landen!) Je mag wel vliegen, maar niet starten en landen art. 14 velden, blijven de permanente velden Drachten, Stadskanaal en Middenmeer over!

- Kan ik met een Nederlands paramotorbrevet in Frankrijk vliegen (incl. het opstijgen en landen!) Ja!

- Kan ik met een Nederlandse paramotor/ scherm in Frankrijk vliegen (incl. het opstijgen en landen!) Ja!

_________________
Snorvliegen.Net
Aerofun, It's fun to fly through the air!

Terug naar boven


papandgo



Geregistreerd op: 23 Feb 2007
Berichten: 23

Geplaatst: Wo 23 Jan, 2008 17:05:36 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

betreffende het franse brevet moest je je vroeger inschrijven voor deelname aan het theoretisch examen (in't frans natuurlijk, multiple choicevragen en in Rijssel, Lille af te leggen) .Indien geslaagd (minimum 33 op 40 dacht ik),leg je bij een franse paramotorinstructeur het praktisch examen af (betalend).

Dan kun je je toestel en scherm inschrijven op een frans vliegveld en verkrijg je een voorlopig nummer voor 1 jaar. Na dit jaar kun je het definitief nummer aanvragen . Nummers dienen met een bepaalde grootte aangebracht te worden in het scherm.

Bij voldoende kandidaten kan je ook vragen of de instructeur afkomt naar jullie terrein (mits vergoeding uiteraard)

Bij mij ging dit zo in 2001, mss dat het nu veranderd is, maar kheb daar nog niets van gehoord.

Op het oude Belgisch Forum is daar heel wat van terug te vinden.(Zie link op http://www.paramotorforum.be)

Hopelijk heb je hier wat aan, tziet er complex uit maar tgaat er gemoedelijk aan toe en als je met een paar bent, kun je er een uitstap van maken.

grt. Bart

_________________
P.AP-vent forever.......

Terug naar boven


papandgo



Geregistreerd op: 23 Feb 2007
Berichten: 23

Geplaatst: Wo 23 Jan, 2008 17:06:58 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

b.t.w. theoretisch examen was gratis en na 14 dagen had je de uitslag

_________________
P.AP-vent forever.......


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Nederlands of Frans paramotorbrevet?
BerichtGeplaatst: 17 Apr 2014, 08:26 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Nieuwe ervaringen???
(mbt inschrijving en registratie bedoel ik :roll: )


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.